Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 July 2016, 11:59   #1
anoniem26138
Guest

Exclamation 'Groeit' compatibiliteit voor windows 10 ?

Tja, dan heb ik dit draadje zo'n beetje gehad, en dan krijg ik het volgende van meneer Microsoft:

het hele jaar voor de gratis upgrade kreeg ik dit te zien:

W10_290715_upgrade_impossible_with_old_graphic_card.jpg

De laatste vier dagen echter, krijg ik vanzelf een scherm met aftellen naar de 29-07 deadline, met de mededeling dat mijn PC geschikt is....:

W10_190716_upgrade_possible_with_old_graphic_card_7300LE.jpg

Ik heb die andere kaart + driver (zoals vermeld in dat andere topic) natuurlijk ge´nstalleerd gehad, wat mijn PC eventjes compatibel heeft gemaakt, maar die driver is in safe mode met de [Guru3D.com]-DDU_uninstaller al lang verwijderd, voordat mijn oude grafische kaart weer geplaatst is.
Ook kan ik nu het venster zoals hierboven 'vragen' om nogmaals te checken op compatibiliteit, en dat komt steeds positief uit.
Maar op de Nvidia site zie ik geen verandering in de status van dat model, Windows 7 is de laatst ondersteunde versie.

Zou MS mij een eigen standaard driver willen opleggen om maar meer W10 gebruikers te krijgen ? Dat wordt een weekje twijfel of ik in dat probeersel stap.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2016, 12:08   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik heb denk ik de oplossing al:

ik had Windows zelf de driver voor deze kaart laten installeren. Normaal zoekt Windows daarna dan ook naar de Nvidia driver als upgrade, en installeert die.
Maar deze keer heeft Windows 7 dat nog niet gedaan, en zit er al een dag of vier de standaard driver van Windows in, ZONDER het Nvidia Control Panel. En nu zegt MS dus dat ik blijkbaar tevreden ben met de standaard Windows driver, en daarmee dus ook onder Windows 10 kan werken.... maar ik heb het Nvidia Control Panel juist nodig, dus ik moet de driver wel eerst updaten naar die van Nvidia.
En dan zal het wel gedaan zijn met de compatibiliteit.....

Ik ga updaten naar die Nvidia driver, en zien wat er gebeurt.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 21 July 2016 om 12:55
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2016, 13:07   #3
anoniem54435
Guest

Standaard

Zoek dan wel de nieuwste driver , en niet van de CD.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2016, 15:19   #4
anoniem33315
Guest

Standaard

@Erik
Nou afgelopen..
Er zijn drivers:
32bit.
64bit.
Dat er geen windows 10 bij staat maakt meestal niet veel uit.
Je kunt natuurlijk altijd eerst een systeemherstelpunt maken voordat je ze installeert.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2016, 10:36   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Nieuwst bruikbare driver ge´nstalleerd, en gisteren opnieuw laten checken (in dat venster voor upgrade, onder het menu met die drie lijntjes), maar het ding bleef zeggen dat mijn PC geschikt is..... een keer of zes geprobeerd. Ik zag dat de tijd dat er voor het laatst gecheckt was niet veranderde, die bleef maar staan op net vˇˇr het moment van het wisselen van driver van gisterenochtend.
Nou had ik al eerder gemerkt dat die testjes niet goed willen werken, en dat het meestal pas lukt wanneer je een dag later nogmaals checkt. Dus vanochtend start ik het icoontje van de upgrade in het systeemvak, en ja hoor, ik krijg zonder verder iets te hoeven starten al de mededeling: "Helaas, uw PC is niet geschikt voor Windows 10....". Terug bij af.

De optie 'Controleer mijn PC' werkt dus niet goed.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 22 July 2016 om 10:48
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2016, 10:41   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

@Satneef
Ik had nou net niet willen rotzooien met drivers, maar na dit (eigenlijk nog veel meer gerotzooi) denk ik er ook aan om maar lekker te upgraden, en de Windows 7 - 32bit driver er voor te gebruiken. Of dat nog 'vrijwillig' lukt onder Windows 10, (v.w.b. WU die daar niet zo makkelijk schijnt te zijn) dat wordt dan proberen.

'Nou afgelopen', misschien wel tijd ja.

B.t.w. Alleen een herstelpunt is natuurlijk niet genoeg, het gaat er om dat W10 ge´nstalleerd moet staan voordat je de boel kan proberen, werkt het niet, moet ik terug naar W7.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 23 July 2016 om 00:41
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2016, 12:21   #7
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Nieuwst bruikbare driver ge´nstalleerd, en gisteren opnieuw laten checken (in dat venster voor upgrade, onder het menu met die drie lijntjes), maar het ding bleef zeggen dat mijn PC geschikt is..... een keer of zes geprobeerd. Ik zag dat de tijd dat er voor het laatst gecheckt was niet veranderde, die bleef maar staan op net vˇˇr het moment van het wisselen van driver van gisterenochtend.
Nou had ik al eerder gemerkt dat die testjes niet goed willen werken, en dat het meestal pas lukt wanneer je een dag later nogmaals checkt. Dus vanochtend start ik het icoontje van de upgrade in het systeemvak, en ja hoor, ik krijg zonder verder iets te hoeven starten al de mededeling: "Helaas, uw PC is niet geschikt voor Windows 10....". Terug bij af.

De optie 'Controleer mijn PC' werkt dus niet goed.
.
Dat hoeft niet aan de Grafische Kaart alleen te liggen.

Computers met Pentium D Processoren [ dit zijn eigenlijk de voorlopers van de echte Dual Core Processoren ] .zijn ook niet geschikt voor W10
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2016, 15:38   #8
anoniem27570
Guest

Standaard

De build wordt ook iedere keer aangepast, zou zomaar kunnen zijn dat er een driver is toegevoegd.

Over de Pentium D, dan krijg je een melding over de NX bit, waar ook oplossingen voor zijn, overigens.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...icroprocessors
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2016, 22:38   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Niek, ik had nou net niet willen rotzooien met drivers, maar na dit (eigenlijk nog veel meer gerotzooi) denk ik er ook aan om maar lekker te upgraden, en de Windows 7 - 32bit driver er voor te gebruiken. Of dat nog 'vrijwillig' lukt onder Windows 10, (v.w.b. WU die daar niet zo makkelijk schijnt te zijn) dat wordt dan proberen.
Ik had in dit topic nog niet gereageerd, maar bedoel je mij Erik?
Ik zou gewoon upgraden.
Je bent in 3 of 4 klikken terug bij W7, als het niet lekker werkt.
Alleen heb je nog maar een dag of 7.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2016, 00:42   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik had in dit topic nog niet gereageerd, maar bedoel je mij Erik?
Nee sorry, ik maakte een fout, het was een reactie op het bericht van Satneef, bericht #4. Ik heb het inmiddels gewijzigd.

De tijd is krap ja, vooral het testen van een paar programma's, en ook die adapter natuurlijk. Geen idee wat het beleid is wanneer je W10 hebt geactiveerd met je W7 product key, en na en maand na deze deadline blijkt dat die hardware dus toch niet goed werkt, en je terug moet. Te hopen dat je dan een image van W7 mag inzetten, het is uiteindelijk op dezelfde PC, dezelfde hardware.
Ik zet W10 op een andere schijf, dus wil ik terug, dan kan ik ook gewoon de oude schijf terugplaatsen.

Ik heb ÚÚn PC, dat maakt zoiets meer risicovol.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 23 July 2016 om 00:59
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten