Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Polls

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 September 2010, 23:28   #51
anoniem39790
Guest

Standaard

het is iniedergeval wel betrouwbaar dat kan je van windows niet altijd zeggen is net gekrast
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2010, 16:55   #52
anoniem39456
Guest

Standaard

@dutch
ben jij dan wel eens een windows tegen gekomen met een uptime van een paar jaar?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2010, 19:43   #53
anoniem39456
Guest

Standaard

gewoon een uptime(tijd van aanstaan) van een paar jaar.
ff mijn lijstje waarom ik voor linux ga:
- stabiel
- veel makkelijker aan te passen
- simpele txt bestanden geen register
- logische opbouw van de mappen
- makkelijk programma's installeren
- veel beter voor hacken(het legale niet cracken)

Laatst gewijzigd door cx1213 : 18 September 2010 om 19:52
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2010, 20:44   #54
anoniem13826
Guest

Standaard

Ik ga voor Windows en Linux.
Windows opde Laptop en desktop omdat ik voor school helaas niet meer anders kan, boekhoud programma en MS Office, leraren maken veel gebruik van Excell en vaak werkt er wel een ding niet als je dan OO.org gebruikt, en ik heb geen zin dat steeds te checken.
maar sinds ik Win7 heb op de laptop vind ik het ook wel weer een goed OS, heb zelfs een licentie besteld voor de desktop die nog XP draait (eindelijk eens die 4gb ram gebruiken en die 64 bit processor).

Op de netwerk server (files en web proxy) wil ik alleen geen windows, laat Debian daar maar lekker het werk doen zo als IK dat wil, je kunt alles zelf instellen via simpele config bestanden, geen GUI die je lastig valt en omdat niemand anders hier de command line snapt kan niemand het in de soep draaien
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2010, 21:29   #55
daveyv12345
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
uptime van een paar jaar? leg eens uit .

Hier draait een oude Dell computer [ 2003 ] met nog steeds de eerste Windows XP home installatie,
die is uit de tijd dat er nog geen service packs voor XP waren , wel heeft hij alle updates en alle service packs zonder problemen geaccepteerd .
Ah... Dat verklaard dat er niet over wilt praten....
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2010, 17:36   #56
anoniem43069
Guest

Standaard

@daveyv12345
http://sites.google.com/site/computertip/

Geniale site, veel staat erop. Vooral voor beginners, maar dan leer je ook veel. Is zeker de moeite waard om door te lezen. Leuk dat je Linux (of eigenlijk Ubuntu ) gaat proberen! Ik ga, na het lezen van dit topic, Linux installeren op een oude WinXP computer die ik ergens heb staan. Leuk dat je je eigen mening hebt veranderd (en het hier ook nog hebt vermeld!).

P.S. grappig dat je witwitwitwit deed om extra tekens te gebruiken, ga ik ook doen

Groetjes,
W-de-beste

2e PS: Ik gebruik op deze laptop Win7, op een andere PC tot over max. 2 uur WinXP en daarna linux andere pc draait op wat ik er op dat moment op aan het proberen ben haha lol
  Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2010, 08:50   #57
daveyv12345
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W-de-beste Bekijk bericht
@daveyv12345
http://sites.google.com/site/computertip/

Geniale site, veel staat erop. Vooral voor beginners, maar dan leer je ook veel. Is zeker de moeite waard om door te lezen. Leuk dat je Linux (of eigenlijk Ubuntu ) gaat proberen! Ik ga, na het lezen van dit topic, Linux installeren op een oude WinXP computer die ik ergens heb staan. Leuk dat je je eigen mening hebt veranderd (en het hier ook nog hebt vermeld!).

P.S. grappig dat je witwitwitwit deed om extra tekens te gebruiken, ga ik ook doen

Groetjes,
W-de-beste

2e PS: Ik gebruik op deze laptop Win7, op een andere PC tot over max. 2 uur WinXP en daarna linux andere pc draait op wat ik er op dat moment op aan het proberen ben haha lol
Bedankt voor de tip, maar ik had hem al als bladwijzer staan!

Je hield trouwens zeker je muis er over? Over dat witwitwit?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2010, 14:41   #58
anoniem43069
Guest

Standaard

Ja idd, ik dacht je kan toch niet zo'n ruimte hebben voor een smiley haha ik zeg dit nu in FF op Linux, Ubuntu 10.04 LTS op een Sloom PC 4.03.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2010, 18:48   #59
anoniem45872
Guest

Talking

Ik ben het er niet mee eens dat Linux moeilijk is.
In ieder geval Ubuntu niet. Net als Windows voor thuisgebruikers. Het probleem is dat de hele wereld op Windows is gebaseerd, dus als student krijg je gezeik als je je verslag in .odt verstuurd naar je docent en die dat weer niet kan openen.

1.Ubuntu vind ik er mooier uit zien dan Windows.

2. De meeste dingen werken plug en play, geen gezeik met drivers.
Als je iets wilt installeren ga je gewoon naar systeem-->Synaptic pakketbeheer. Alles gratis, en de meeste programma's kunnen nog meer ook dan waar je bij Windows voor moet betalen, of moet gaan zoeken naar serials/cracks etc. Ook wordt er geen troep meegeïnstalleerd.
Alles kan je ermee, alleen als gamen op de PC je hobby is kan je beter bij Windows zijn.

3. Veiligheid. Er worden nauwelijks tot geen virussen voor gemaakt, omdat er te weinig gebruikers zijn en omdat het minder zin heeft omdat je voor alles je wachtwoord nodig hebt. Daarbij komt dat het open source is, en dingen die niet kloppen snel worden ontdekt door de vele programmeurs wereldwijd.

4. De mogelijkheden zijn oneindig. Dingen die je bij Windows niet voor mogelijk had gehouden, kun je standaard in linux doen. Voor moeilijke dingen voor beginners heb je veel documentatie, of je vraagt het op forums waar ze al je problemen op kunnen lossen met een code.
Het gepraat over dat je met commando's moet gaan klooien is niet waar. Dat is iets van vroeger. De mogelijkheid is er wel, dat betekent dus dat de mogelijkheden oneindig zijn.

5. Het wordt niet krakkemikkiger na verloop van tijd. Iets wat ik haat van Windows is dat het altijd slechter wordt naarmate je het langer gebruikt, het gaat steeds meer ratelen en doen.

Maar Windows is ook niet echt slecht. Windows 7 is best goed. Alleen waarom betalen voor een Fiat, als je een Ferrari voor gratis kan krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2010, 18:59   #60
dutch-online
Guest

Standaard

Ferrari ja daar betaal je ook veel voor een Auto die slecht van kwaliteit is.
Daar wil je niet mee bij de Garage voor reparatie komen
..

Bedenk wel

Dat op de meeste [ merk ] Computers gewoon Windows standaard word geleverd,
En dat gaat om enorme aantallen en dat is voor de normale gebruiker de beste [ gemakkelijk ] optie.

Ubuntu downloaden en installeren is voor veel mensen een te grote stap.

Er zijn nu nog Windows XP gebruikers die nog zonder service pack werken,
omdat ze simpelweg de stap van installeren niet aandurven.

En daarom zal het nog een hele tijd duren voor Ubuntu door echt veel mensen word gebruikt.

Laatst gewijzigd door dutch-online : 18 November 2010 om 19:07
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten