Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 November 2009, 00:29   #1
anoniem13826
Guest

Standaard Advies voor een laptop.

Hallo allemaal.
Ik ben nu op zoek naar een laptop voor school.
Wat ik zoek is een 15" met numpad (boekhouden enzo is dat wel zo handig voor en ik wil niet steeds zoon ding mee slepen), budget is 500€, of iets meer als het veel verschil in prestaties mee brengt.
nu is mijn oog op de Toshiba Satellite L500-19X gevallen omdat die aan de eisen voldoet.
http://www.ldlc.com/fiche/PB00093756.html

Ik zoek GEEN game laptop, daar heb ik een PC voor, alleen om te internetten, verslagen te maken, boekhouden en wat films kijken, met windows 7.

heeft iemand suggesties dan hoor ik het graag.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2009, 08:55   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Kan zomaar zijn ,??? dat de versie wie je hier aankondigt hier in Nederland andere specs heeft.

...........................................

Toshiba Satellite L500-19X wordt niet meer aangeboden door de bij ELCHEAPO.NL aangesloten winkels. Zoek in onze tweedehands categorie naar een gebruikte "Toshiba Satellite L500-19X" of bekijk alternatieve producten voor "Toshiba Satellite L500-19X".

dus het kan ook zomaar een uitloop laptop zijn

Laatst gewijzigd door dutch-online : 19 November 2009 om 09:00
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2009, 10:14   #3
anoniem16239
Guest

Standaard

Goede keuze, Toshiba is naast Asus een zeer betrouwbaar laptopmerk.

En de L500 is een modern type met gunstig prijskaartje. L500-19X is inderdaad niet leverbaar, zie voor de NL varianten de: Pricewatch
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2009, 10:49   #4
anoniem13863
Guest

Standaard

Ik zou inderdaad voor Toshiba gaan.

Ik heb ooit gewerkt voor Mediamarkt Alphen aan de Rijn, waar ik de leverancier van Toshiba laptops op kantoor kreeg. Ik vertelde hem dat wij als Mediamarkt natuurlijk heel veel merken in huis hebben. Waar onder ook Toshiba. Ik vroeg hem de volgende vraag:

Geef mij 1 reden waarom ik een Toshiba hier in de laptop lijn moet neer zetten, terwijl er heel veel ander aanbod is. vervolgens begon de leverancier te vertellen:

Uiteraard, is er heel veel aanbod, maar Toshiba staat garant voor zijn product.En dat kan ik bewijzen.
Hij had een laptop bij zich welke van de Satelite lijn was. Hij vroeg mij het volgende:
Plaats de laptop op een hoge tafel (hoogte ongeveer 80 tot 100 cm. In gebruikstand, dus geopened. Nadat ik de laptop geopend op tafel had gezet. Gaf de leverancier aan dat als deze van tafel valt in geopende stand, hij garandeerde dat het ding na de val gewoon zou blijven werken.
Hij gaf het apparaat een zwieper en lag op de grond. De laptop viel uit. Ik dacht die gaat echt nooit meer werken. De leverancier pakt het ding op en zet hem weer aan. En alles werkt gewoon zoals het hoorde. Geen krassen op het scherm of andere beschadigingen.Hij zei: En daarom zou je dit apparaat gewoon standaard in de winkel moeten hebben. Wij hebben een vertrouwensband met de laptop, we staan 100% achter dit product. Dat geld voor alle laptops van Toshiba.

Kijk als je zo je product kan verkopen dan ben je in mijn ogen goed bezig. Daarom raad ik een ieder aan wil je een goed ding. Neem een Toshiba.

Na behoud

ik werk zelf niet voor Toshiba heb er ook geen obligaties. Ik spreek puur uit ervaring en wat ik met eigen ogen heb gezien

Laatst gewijzigd door Gekwordikervan : 19 November 2009 om 10:51
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2009, 13:37   #5
anoniem16239
Guest

Thumbs down

En hier nog de uitkomst van een statistisch onderzoekje uit de USA gebaseerd ca. 30.000 laptops over een aantal jaar ...
http://www.nu.nl/gadgets/2125746/asu...e-laptops.html
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2009, 01:11   #6
anoniem13826
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obi-wan-kenobi Bekijk bericht
Goede keuze, Toshiba is naast Asus een zeer betrouwbaar laptopmerk.

En de L500 is een modern type met gunstig prijskaartje. L500-19X is inderdaad niet leverbaar, zie voor de NL varianten de: Pricewatch
Als ik dat zo bekijk is de L500-19R de NL variant of niet? maar goed, ik zit in Frankrijk en zoek een Azerty laptop (kan niet meer met Qwerty werken)

Wat ik al op verschillen de sites gelezen had vind ik hier terug, dat het degelijke laptops zijn die wel wat hebben kunnen, dat zoek ik, moet bijna elke dag mee naar school dus dan moet je sterk spul hebben, een vriend had een acer, een keer gevallen (van de tafel op een stoel, 30-40cm, dood...) niet dat ik dat van plan ben maar je weet maar nooit.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2009, 19:56   #7
anoniem13826
Guest

Standaard

Nog even een vraagje erachteraan.

Als ik nu die Laptop koop zit er standaard een 32 bit Windows 7 op.
Kan ik die kosteloos legaal naar 64 bit upgraden (wel met een clean install natuurlijk)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2009, 20:05   #8
anoniem41202
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richt Bekijk bericht
Als ik dat zo bekijk is de L500-19R de NL variant of niet? maar goed, ik zit in Frankrijk en zoek een Azerty laptop (kan niet meer met Qwerty werken)

Wat ik al op verschillen de sites gelezen had vind ik hier terug, dat het degelijke laptops zijn die wel wat hebben kunnen, dat zoek ik, moet bijna elke dag mee naar school dus dan moet je sterk spul hebben, een vriend had een acer, een keer gevallen (van de tafel op een stoel, 30-40cm, dood...) niet dat ik dat van plan ben maar je weet maar nooit.
waarom zet je hem bij windows niet op azerty. als je dat hebt gedaan plak je een paar stikkers op de toetsen die anders zijn en klaar ben je
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2009, 20:51   #9
dutch-online
Guest

Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richt Bekijk bericht
Nog even een vraagje erachteraan.

Als ik nu die Laptop koop zit er standaard een 32 bit Windows 7 op.
Kan ik die kosteloos legaal naar 64 bit upgraden (wel met een clean install natuurlijk)
denk het niet
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2009, 21:22   #10
anoniem13826
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwerty15 Bekijk bericht
waarom zet je hem bij windows niet op azerty. als je dat hebt gedaan plak je een paar stikkers op de toetsen die anders zijn en klaar ben je
Lees even verder en je weet het zo...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten