Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 January 2009, 16:39   #21
anoniem35950
Guest

Standaard

Qpc hierbij de gebruikte onderdelen: http://tweakers.net/productreview/93...re-i7-920.html

Gebruikt in combinatie met:
Gigabyte GA-EX58-UD5
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G
Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E
Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB)
Zalman CNPS9700 NT LED (Groen)
Cooler Master Cosmos S
Cooler Master Real Power M1000
Onder besturingssysteem:
Windows Vista x64
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 16:46   #22
anoniem31505
Guest

Standaard

Ik hoop alleen niet dat je zulke pech heb als ik met een moederbord die DOA (dead on arrival) is.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 17:25   #23
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abu Bekijk bericht
De waarde van qpc heb ik ook gehaald op mijn standaard processor koeler. Ik geef echter een boel geld uit voor zo een configuratie dat ik me toch iets zeker voel met een "betere" processor koeler. De ene processor is echter de andere niet. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben
De turboboost staat bij mij overigens uit. Klinkt zeer interessant, maar is slechts van toepassing wanneer er "single thread applicaties" gedraaid worden en dat is bij mij zeer zeker niet het geval.
Kan je je ook nog afvragen of je ht wel moet aanzetten. HT uit scheelt met de software welke ik gebruik 20% in performance.

"Mijn temperatuur komt niet boven de 60 graden..... en dat met de standaard koeler....."
Dat is echt heel netjes qpc. Complimenten.

Welnu ZZiplex, je weet nu waar je wezen moet als je een nieuwe I7 wilt aanschaffen. (lol)
Ik durf te wedden met je dat 80% van de 'taken' die op de pc draaien of gedraait worden gebruik maken van maar 1 core, dus is die Turbo optie echt niet overbodig hoor....

En over mijn temeperatuur, complimenten zijn niet nodig, ik heb niets anders gedaan dan de standaard koeler er op gezet...... niets aangepast......
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 18:22   #24
anoniem31525
Guest

Standaard

citaat:
Ik durf te wedden met je dat 80% van de 'taken' die op de pc draaien of gedraait worden gebruik maken van maar 1 core, dus is die Turbo optie echt niet overbodig hoor....

Zal ongetwijfeld het geval zijn, maar ik gebruik deze programma's niet of nauwelijks (met uitzondering van een beetje word en excel etc) en gebruik ik ze wel dan is mijn huidige I7 zonder turbo boost snel zat voor mij. De software welke ik dagelijks gebruik belast volledig de 4 cores.

citaat:
En over mijn temeperatuur, complimenten zijn niet nodig, ik heb niets anders gedaan dan de standaard koeler er op gezet...... niets aangepast......
Perfect, maar ik kies er bewust dus niet voor. Het is nu koud buiten, maar in de zomer wordt het bij mij bloedheet (plat dak) en dan liever bovenmatig gekoeld dan ondermatig gekoeld, maar uiteraard mag hier een ieder zijn eigen mening over hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 19:53   #25
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
citaat:

Zal ongetwijfeld het geval zijn, maar ik gebruik deze programma's niet of nauwelijks (met uitzondering van een beetje word en excel etc) en gebruik ik ze wel dan is mijn huidige I7 zonder turbo boost snel zat voor mij. De software welke ik dagelijks gebruik belast volledig de 4 cores.

citaat:
Perfect, maar ik kies er bewust dus niet voor. Het is nu koud buiten, maar in de zomer wordt het bij mij bloedheet (plat dak) en dan liever bovenmatig gekoeld dan ondermatig gekoeld, maar uiteraard mag hier een ieder zijn eigen mening over hebben.
Ik bedoelde eigenlijk meer alle taken die vooral op de achtergrond vaak draaien.
Maar je maakt me trouwens wel nieuwsgierig welke programma's jij gebruikt die alle 4 cores volledig benutten......
En als dat dan zo is, dan vergen die programma's zoveel kracht, dat juist Turbo (of overklokken) voor jou interessant is........
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 20:09   #26
anoniem31525
Guest

Standaard

Citaat:
Maar je maakt me trouwens wel nieuwsgierig welke programma's jij gebruikt die alle 4 cores volledig benutten......

Deze programma's zijn zogenaamde chess-engines.(schaakprogramma''s). Deze schaakprogramma's zijn zo ontworpen dat ze meerdere cores aankunnen. (tot wel 16 of meer). Turbo boost heeft voor mij dan geen zin want dit is alleen interessant bij gebruik van single-thread programma's waarbij de overige cores "niets te doen hebben". Wat wel interessant was dat is het volgende: veel getest met deze programma's en ht uit levert een prestatiewinst op van ongeveer 19 tot 20%. Mijn pc is zeer snel, ik word er eigenlijk alleen uitgerekend door een tegenstander welke gebruik maakt van een zogenaamde skulltrail. Bijv de Intel Skulltrail D5400XS ExtremeCPU x9775 [8 x 4,0 GHz]. Deze computer rekent me eruit. Een quad extreme wordt er door mij uitgerekend. Ik kan zoals eerder genoemd mijn processor nog veiliger hoger klokken maar ik bouw liever een veiligheidje in. Tenslotte is het maar een hobby. Mijn pc staat de gehele dag en nacht aan en schaakt dan tegen andere computers. De belasting is dus zeer hoog en mijn systeem blijft zeer stabiel. Wellicht dat het voor anderen vreemd overkomt maar een ieder heeft zo zijn hobby: de een speelt games en ik speel een schaakgame. (maar ik heb dan weer geen dure videokaart nodig (lol).
Maar ik meen het echt qpc, jouw pc met standaardkoeling verbaast me, echt goed gedaan!!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 20:51   #27
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Citaat:

Deze programma's zijn zogenaamde chess-engines.(schaakprogramma''s). Deze schaakprogramma's zijn zo ontworpen dat ze meerdere cores aankunnen. (tot wel 16 of meer). Turbo boost heeft voor mij dan geen zin want dit is alleen interessant bij gebruik van single-thread programma's waarbij de overige cores "niets te doen hebben". Wat wel interessant was dat is het volgende: veel getest met deze programma's en ht uit levert een prestatiewinst op van ongeveer 19 tot 20%. Mijn pc is zeer snel, ik word er eigenlijk alleen uitgerekend door een tegenstander welke gebruik maakt van een zogenaamde skulltrail. Bijv de Intel Skulltrail D5400XS ExtremeCPU x9775 [8 x 4,0 GHz]. Deze computer rekent me eruit. Een quad extreme wordt er door mij uitgerekend. Ik kan zoals eerder genoemd mijn processor nog veiliger hoger klokken maar ik bouw liever een veiligheidje in. Tenslotte is het maar een hobby. Mijn pc staat de gehele dag en nacht aan en schaakt dan tegen andere computers. De belasting is dus zeer hoog en mijn systeem blijft zeer stabiel. Wellicht dat het voor anderen vreemd overkomt maar een ieder heeft zo zijn hobby: de een speelt games en ik speel een schaakgame. (maar ik heb dan weer geen dure videokaart nodig (lol).
Maar ik meen het echt qpc, jouw pc met standaardkoeling verbaast me, echt goed gedaan!!
Kijk, daar komt dus de ware rekenkracht van de processoren goed van pas!
Vreemd overkomen vind ik het zeker niet, ieder zijn hobby en zoals je zelf al gemerkt hebt, is de i7 uitermate geschikt voor zoveel brute rekenkracht.
En inderdaad, het is aan een kant wel verbazend dat de goedkoopste i7 de dure Quad Extreme ver het nakijken geeft.....
Nog even over de koeling, ik gebruik de CM Stacker STC T01 als behuizing, dus een gigantische airflow. Daarbij heb ik ook nog zo'n speciale Cross Flow Fan in de kast zitten, die koude lucht over het geugen in de richting van de CPU blaast, dus daar zal ik ook wel wat extra winst door behalen denk ik.
Bij de andere systemen die ik tot nu toe gebouwd heb (allen in CM 690 kasten), kwam de temperatuur trouwens ook nooit hoger dan 65 graden overgeklokt.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 21:15   #28
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZZiplex Bekijk bericht
Plaats rondom R'dam: Informatique koop ik voornamelijk pc onderdelen. Wel wat duurder in het algemeen maar goede service en dat is ook wat waard.
Nou, dan zijn we eruit ... !
http://www.informatique.nl/IQ00009
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2009, 00:10   #29
anoniem31525
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obi-wan-kenobi Bekijk bericht
Nou, dan zijn we eruit ... !
http://www.informatique.nl/IQ00009
En inderdaad, het is aan een kant wel verbazend dat de goedkoopste i7 de dure Quad Extreme ver het nakijken geeft.....
Ja, maar ik moet je bekennen dat ik toch wel heb zitten dubben over een "normale" quad (dus niet de extreme) en de I7 920, mobo met 45 chipset en DDR 2 geheugen zijn immers veel goedkoper dan bij de nieuwe generatie I7 processoren.

Nog even over de koeling, ik gebruik de CM Stacker STC T01 als behuizing, dus een gigantische airflow. Daarbij heb ik ook nog zo'n speciale Cross Flow Fan in de kast zitten, die koude lucht over het geugen in de richting van de CPU blaast, dus daar zal ik ook wel wat extra winst door behalen

Dat is inderdaad ook een zeer goede kast, qua performance gelijk aan de CM Haf.
Bedankt voor de informatie overigens!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2009, 00:31   #30
anoniem35950
Guest

Standaard

Een ieder bedankt voor de inbreng. Obi bedankt voor het uitzoeken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten