Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 January 2009, 09:06   #11
anoniem35950
Guest

Standaard

Ik stel voor: vraag al je advies aan obi-wan, betaal hem 35 euro.... (zie het aantal mensen die hij gelukkg heeft gemaakt met zijn postings..... hij mag ook leven), euh.... obi ikke 3 euro , ik adem ook graag
Maikel6910: is bij jou de kredietcrisis al zo hard aangekomen dat je 3 euro nodig hebt om "te ademen".

Pimmie: een ieder is vrij om bij welke (web)winkel dan ook iets aan te schaffen, maar voor mijn opinievorming verder niet relevant. Ik ben nieuw op deze site en ben niet in staat om alle topics door te tijgeren. Voor de rest is het voor mij nu einde discussie!

Obi: in twijfel niet aan jouw kennis en kunde. Waarom zou ik?

Mijn vraag was of er al mensen op deze site waren welke ervaringen hadden met de nieuwe I7 processor, waaronder geheugen en moederbord. Gezien de reacties is dit dus niet (veel) het geval.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 09:42   #12
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maikel6910 Bekijk bericht
Ik stel voor: vraag al je advies aan obi-wan, betaal hem 35 euro
Ik geef puur uit hobbyisme adviezen, dus het is zeker niet de bedoeling hier geld aan op te strijken: stop die 35 euro liever in het systeem zelf!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZZiplex Bekijk bericht
Een ieder is vrij om bij welke (web)winkel dan ook iets aan te schaffen, maar voor mijn opinievorming verder niet relevant.
Klopt, maar je kunt op z'n minst een budget en een winkel naar keuze opgeven, want anders kunnen we hier geen concreet advies geven o.b.v. van prijs en assortiment van de desbetreffende shop.
Citaat:
Mijn vraag was of er al mensen op deze site waren welke ervaringen hadden met de nieuwe I7 processor, waaronder geheugen en moederbord. Gezien de reacties is dit dus niet (veel) het geval.
Nee, da's ook ondoenlijk: hobbyisten hier hebben niet meteen het nieuwste van het nieuwste. Misschien even wachten op qpc, die heeft wel al zo'n systeem.

En anders moet je maar met het linkje van naar de Best Buy Guide van Tweakers.net naar je plaatselijke PC boer (welke plaats trouwens?) gaan om te kijken wat je ze kunnen bieden en tegen welke prijs.
http://tweakers.net/reviews/1106/6/t...-pagina-6.html
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 10:14   #13
anoniem31525
Guest

Standaard

Hierbij het systeem welke ik naar tevredenheid gebruik. Weet niet waarom je een I7 920 wil hebben: om te gamen of om over te klokken? Ga je gamen dan heb je een duurdere videokaart nodig. Ga je overklokken zorg dan voor een zeer goede koeling. De processor heeft standaard een goede koeling maar ga je overklokken dan zou ik je de noctua willen adviseren.
Ik zeg dus absoluut niet dat je moet overklokken maar in de praktijk wordt dat heel veel gedaan.
Bij mij draait het systeem overigens stabiel op een kloksnelheid van 3.6 Ghz op basis van luchtkoeling.
Veel succes ermee
Processor Intel i7 920 2.66GHz, 4.8GT/sec, 8MB, S1366, Boxed
Mobo Gigabyte GA-EX58-UD5, S1366, X58, 6xDDR3, ATX
Geheugen OCZ Platinum 6 GB 3x2 GB DDR 3 PC3 12800 1600 mhz 7-7-7-24 latency
Kast CoolerMaster Haf 932 Zwart
Harde schijf Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200rpm, 32MB, SATAII
Dvd rewriter Plextor PX- 820A bulk
DVD ROM Asus E818A2T DVD-Rom, 18x48x, Zw/Bg, SATA, Retail
Videokaart Asus EAH4350 SILENT/DI 512MB, DVI, HDMI, PCIe
Extra koeling Noctua NH-U12P SE1366 CPU Cooler for Intel I7 920
Kaartlezer Eminent EM1059 Interne CardReader 3.5" Zwart
Windows Windows Vista Home Premium NL 64 bit oem
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 12:00   #14
anoniem35950
Guest

Standaard

Obi en Abu, goede informatie. Plaats rondom R'dam: Informatique koop ik voornamelijk pc onderdelen. Wel wat duurder in het algemeen maar goede service en dat is ook wat waard.

Abu, ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor mijn werk, (architectuur en dus is snelheid voor mij belangrijk), niet veel games, af en toe een spelletje voor mijn zoontje. Collega van mij heeft inderdaad ook de processor overgeklokt. Is daar nog informatie over?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 13:01   #15
anoniem31525
Guest

Standaard

Bij de I7 920 kan je de zgn.multiplier niet veranderen, deze is door Intel gelockt op een waarde van 20. De processor werkt met een standaard baseclock van 133. Dus 20x133 = 2,66 Ghz. Wil je dus de processor gaan overklokken dan moet je in het bios van je moederbord de bclk verhogen. Op de processor zit ook de functie turbo boost, in voorkomende gevallen wordt dan de multiplier verhoogd van 20 naar 21.
Verhogen van de bclk naar bijv 160 levert bij turbo boost een overclock op van 160 x 21 = 3,36 Ghz.
Let op: bij het overklokken vervalt de garantie op je dure processor. Dus zonder gevaar is dat overklokken allemaal niet. Wellicht zal ook het voltage van je processor aangepast moeten worden, dat is vrijwel zeker het geval bij het overklokken naar een nog hogere Ghz. Ik ga daar verder niet op in.
Nogmaals de waarschuwing: niet zomaar wat aanrommelen in je bios maar als je het van plan bent je goed laten voorlichten door mensen welke verstand van zaken hebben.

Baseclock
Multiplier Bclk Ghz
20 133 2660
20 160 3200
20 175 3500
20 180 3600
20 200 4000

Turbo boost Memory
Multiplier Bclk Ghz Bclk Memory Mhz.
21 133 2793 133 1066
21 160 3360 160 1282,41
21 175 3675 175 1402,63
21 180 3780 180 1442,71
21 200 4200 200 1603,01
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 13:09   #16
anoniem35868
Guest

Standaard

Citaat:
Maikel6910: is bij jou de kredietcrisis al zo hard aangekomen dat je 3 euro nodig hebt om "te ademen"..
Nee was bedoeld als humor, zelfde als geld voor obi wan
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 14:29   #17
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Hi, wil I7 920 systeem samenstellen. Iemand hier al ervaringen mee? Geheugen, moederbord etc?
Om heel simpel antwoord te geven op jouw vraag:

Ik werk nu ongeveer 1 maand met het volgende:

Gigabyte EX58-UD5 moederbord
Intel i7 920 processor
6GB Corsair 1600MHz geheugenkit

En ik moet zeggen, het draait geweldig.....

Ik draai vanaf dag 1 al met de standaard koeler op 3900MHz volledig stabiel (4095MHz Turboboost).
Ondertussen heb ik al zo'n 9 soortgelijke configuraties gebouwd en geleverd en alle 9 draaien ze zo vanuit de doos op 3800MHz stabiel, zonder ook maar iets aan het voltage te veranderen.
In mijn ogen dan ook een absolute aanrader!!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 15:24   #18
anoniem35950
Guest

Standaard

Bedankt voor jullie reacties. Op het internet kom ik andere berichten tegen qpc. Zie onderstaand. Wanneer ik een pc bij jou aanschaf, dan gewoon garantie op de overgeklokte processor?

Toen ik de base clock verhoogde van 166 MHz (3,33GHz) naar 175 MHz (3,5 GHz) was het systeem niet stabiel tijdens het stresstesten met Orthos en Prime. Zodoende heb ik het voltage van de processor minimaal verhoogd van 1,225V naar 1,250V en zette ik het geheugen op 1,6V. Daarbij bleek 175 MHz stabiel te werken en ook 180 MHz was haalbaar. Wat me wel opviel is dat de temperatuur van de processor erg snel oploopt bij het verhogen van de Vcore. Zo zit ik nu met 3,6 GHz onder full load aan een CPU temperatuur van iets boven de 80 graden. Wanneer slechts één core volledig wordt belast gaat de turbo modus in werking en heb ik zelfs 3780 MHz tot mijn beschikking (21x180). De temperatuur van de werkende core is dan 65C, terwijl de drie andere cores toekijken op 50 graden.

Stabiliteit en betrouwbaarheid
De installatie van mijn Core i7 systeempje verliep vlekkeloos en ook bij het gebruik heb ik nog geen vastlopers, freezers of lockups of andere ellende gehad. Slechts 1x heb ik een bluescreen gezien omdat de overklok van 3,5 GHz iets meer voltage nodig had. Alles werkt perfect met de nieuwe processor en full load Prime draaien is zelfs met een core temperatuur van 80 graden geen probleem.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 16:11   #19
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Bedankt voor jullie reacties. Op het internet kom ik andere berichten tegen qpc. Zie onderstaand. Wanneer ik een pc bij jou aanschaf, dan gewoon garantie op de overgeklokte processor?

Toen ik de base clock verhoogde van 166 MHz (3,33GHz) naar 175 MHz (3,5 GHz) was het systeem niet stabiel tijdens het stresstesten met Orthos en Prime. Zodoende heb ik het voltage van de processor minimaal verhoogd van 1,225V naar 1,250V en zette ik het geheugen op 1,6V. Daarbij bleek 175 MHz stabiel te werken en ook 180 MHz was haalbaar. Wat me wel opviel is dat de temperatuur van de processor erg snel oploopt bij het verhogen van de Vcore. Zo zit ik nu met 3,6 GHz onder full load aan een CPU temperatuur van iets boven de 80 graden. Wanneer slechts één core volledig wordt belast gaat de turbo modus in werking en heb ik zelfs 3780 MHz tot mijn beschikking (21x180). De temperatuur van de werkende core is dan 65C, terwijl de drie andere cores toekijken op 50 graden.

Stabiliteit en betrouwbaarheid
De installatie van mijn Core i7 systeempje verliep vlekkeloos en ook bij het gebruik heb ik nog geen vastlopers, freezers of lockups of andere ellende gehad. Slechts 1x heb ik een bluescreen gezien omdat de overklok van 3,5 GHz iets meer voltage nodig had. Alles werkt perfect met de nieuwe processor en full load Prime draaien is zelfs met een core temperatuur van 80 graden geen probleem.
Garantie kan je nooit krijgen als je overklokt, maar in de praktijk heb ik nog niet meegemaakt dat een processor is opgeblazen door overklokken (zolang je maar geen rare dingen met het voltage doet).
Over welk moederbord hebben ze het trouwens in het door jou aangehaalde verhaal?
En welk merk en type geheugen?
Trouwens, die genoemde temperatuur zou mij ernstig zorgen baren, ik weet niet om wat voor systeem dit gaat, maar het lijkt mij dat ze iets niet goed doen.....
Mijn temperatuur komt niet boven de 60 graden..... en dat met de standaard koeler.....
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2009, 16:29   #20
anoniem31525
Guest

Standaard

De waarde van qpc heb ik ook gehaald op mijn standaard processor koeler. Ik geef echter een boel geld uit voor zo een configuratie dat ik me toch iets zeker voel met een "betere" processor koeler. De ene processor is echter de andere niet. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben
De turboboost staat bij mij overigens uit. Klinkt zeer interessant, maar is slechts van toepassing wanneer er "single thread applicaties" gedraaid worden en dat is bij mij zeer zeker niet het geval.
Kan je je ook nog afvragen of je ht wel moet aanzetten. HT uit scheelt met de software welke ik gebruik 20% in performance.

"Mijn temperatuur komt niet boven de 60 graden..... en dat met de standaard koeler....."
Dat is echt heel netjes qpc. Complimenten.

Welnu ZZiplex, je weet nu waar je wezen moet als je een nieuwe I7 wilt aanschaffen. (lol)
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten