Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 March 2007, 21:09   #11
NickDell

NickDell's schermafbeelding

Standaard

ik heb ook vista en eigenlijk geen klachten over,
Er is mischien wat meer geheugen voor nodig maar was dit ook niet het geval bij xp?
Over een paar weekjes lijkt mij dat alle programma's en software gewoon normaal kunnen draaien ook op vista ( hoewel bij mij vrijwel alles draait)
V.G
Oud 1 April 2007, 18:50   #12
Silverstarme

Silverstarme's schermafbeelding

Standaard

Vista, geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt vista er op te zetten. Ik werk nu ruim 2,5 jaar met Xp home Sp2 en het draait als een droom. Ik heb zelden problemen en als die er zijn zijn ze zo opgelost.
Op papier kan mijn computer Vista aan, maar als ik uit ga van de kosten als ik home premium er op zo zetten, zouden die op ongeveer 400 euro uitkomen. Ten eerste mijn geheugen moet worden verdubbled, ik heb twee banken waar nu 2x 512mb inzit, die zou ik dan moeten vervangen door 2x 1024mb en dan de aanschaf van vista zelf, misschien moet ik er zelfs nog een extra hardeschijf bijplaatsen reken daar nog maar een extra 50 tot 100 euro bij.
Oud 2 April 2007, 16:46   #13
Intel 3000

Intel 3000's schermafbeelding

Standaard

Als ik over een jaar een nieuwe pc koop wil ik er
- windows Xp
- Windows Vista
- linux

Op omdat vista niet echt enorm schijnt te zijn. maar die eisen van vista vind ik niet erg hoog. iedereen heeft tegenwoordig een 2 Ghz Prossesor en 1 Gb geheugen is ook niet meer apart
Intel 3000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2007, 13:55   #14
Siempie

Siempie's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het geprobeert, alles werkt prima... Mijn geluidskaart was zelfs sneller aan de praat als bij XP.... Mijn videokaart kende hij al helemaal, ik hoefde alleen nog maar een tray te downloaden voor wat prestatie/kwaliteit instellingen...

Alleen op dat moment was er nog geen Nero verzie tot mijn beschikking om te kunnen branden, dat was het enigste probleem...

Verder draait Vista prima op mijn pc, maar met 2048mb werkgeheugen en een goeie Pentium D915 mag ik dan ook niet mopperen...

Mijn conclusie is dat ik verdeelde meningen heb, XP is beter voor je prestaties en is wat gebruiksvriendelijker, omdat ik er al jaren mee werk... Maar Vista is echter weer mooier en omdat het nieuwer is, is het voor mij een uitdaging om het net zo goed te kennen als XP...

Maarja, ik wacht nog wel even tot er wat meer software 'Vista-ready' is...

- | MSI P6N SLI Platinum | - | Intel Q6600 | 4x3Ghz 2x4mb | -
- | G.E.I.L. 2gb kit | DDR2-800 | - | XFX 8800GTS | 640mb/580/1800 | -
- | Samsung HD501LJ | 500gb | -
Siempie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2007, 11:30   #15
Intel 3000

Standaard

Ik heb vista eens in de winkel gezien (ja zo rijk ben ik niet). en na 4 jaar ontwikkeling. zag het er niet enorm anders uit als windows XP.

Ook vind ik vista heel computeronvriendelijk. het kost veel grafische kracht en werkgeheugen.
Oud 12 April 2007, 11:44   #16
bjpvw

Standaard

Ik draai zelf sinds afgelopen week met Vista Ultimate, ook omdat ik me zelf graag even wou verdiepen in Vista aangezien ik al meerdere klanten een pc met vista heb verkocht. (die waren er trouwens ook erg over te spreken!) Maar ik moet zeggen ik heb er geen spijt van. Ja tuurlijk zijn er dingentjes die niet helemaal goed werken, maar ik moet zeggen dat ik het hier erg vind meevallen.

Nou moet ik wel zeggen dat ik zelf mn hardware even geupgrade heb voordat ik aan dit avontuur begon. Ik draai met een P4 3Ghz (een 631, geen dualcore ofzo) 2GB DDR2 geheugen en een NVIDIA 7600GS 256MB en het draait als een zonnetje! Er zijn een paar kleine dingen maar als ik zo rondkijk zijn dat een beetje de standaard problemen.

Te weten:

Slaapstand werkt niet helemaal naar behoren... Loopt soms vast.

(Oudere) Draadloze netwerkkaart wil ook niet echt meer wakker worden na slaapstand...

Je moet heel goed opletten of je software/drivers/hardware wel compatible is/zijn

De prijs....... Ik draai met Ultimate en allejesus wat is die duur.... Gelukkig ben ik pc builder en mag ik dus van goedkopere OEM paketten gebruik maken anders had ik er niet aan begonnen.

Het verhaaltje UAC.... Tsja.... Ik begrijp dat microsoft het nodig vondt.... maar het kan wel erg dwingend overkomen, zeker in het begin. Ik moet zeggen dat als je eenmaal klaar met met de installatie en je software staat er allemaal op dan valt het best mee met dat uac. En als je het echt niks vind kun je het altijd nog uitzetten.

Ik ben verschrikkelijk blij met je nieuwe gebruikersomgeving... Zo gelikt als het er uit ziet en het werkt ook prettig. ook de kleine dingetjes zoals de zoekfunctie in het startmenu ben ik erg gelukkig mee!

Al met al best netjes gedaan van microsoft maar als je 100% zekerheid wilt dat al je software er goed op draait en dat al je hardware ondersteund wordt dan zou ik nog niet overstappen. Mensen met een nieuwere, erg krachtige pc zou ik zeker aanraden om het een keertje te proberen, maar geef dan niet bij de eerste tegenslag op want hou er rekening mee dat alle kinderziektes er nog uit moeten
bjpvw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2007, 16:37   #17
Intel 3000

Standaard

Tuurlijk. Zo was het ook met windows XP. eerst was het echt waarde loos.

Maar met SP2 werd het gou beter.
Oud 12 April 2007, 22:53   #18
Chimera

Chimera's schermafbeelding

Standaard

het is wennen dat is zeker

maar eenmaal gewend wil ik niet terug naar windows xp hoor

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten