Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Notices

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 7 April 2008, 19:31   #21
youtubegek4837

youtubegek4837's schermafbeelding

Standaard

ik installeer alleen linux als mijn PC kapot is.
youtubegek4837 is offline  
Oud 23 April 2008, 11:58   #22
DaVaRiOuS

Standaard

Heb zelf een tijdje met een linux doos zitte spelen.
heb zelf verschillende distro's getest.. o.a. Redhat, Mandrake, Slackware, Debian (beetje de oudere generatie )
Maar vondt Redhat en Debian toch altijd erg fijn draaien!
Na heel veel stoeien en tuts lezen heb ik een webserver (incl handmatig subdomains aanmaken) opgezet, eigen dns server met ipv6 resolving, ftp server, routering, samba server, mail server, etc...

Toen alles eenmaal goed en stabiel werkte (na linux wel 100x opgenieuw geinstalleerd te hebben) heb ik het ongeveer een half jaar draaiend gehad en toen kapte de server ermee.
Daarna nooit meer aan begonnen.

Zelf ben ik totaal geen fan van de grafische omgeveing van linux...
Als je linux gebruikt, doe het dan goed en dus gewoon in de 'DOS' omgeving.
Dan leer je ook erg goed de functionaliteiten van alles er omheen, anders kun je net zo goed gewoon een Windows machine pakken

Ben nu meer bezig met Windows servers (Domain Controllers/ Active Directory/ Terminal Servers).
Windows is een stuk eenvoudiger maar kan dingen beter dan linux en zo kan linux ook dingen beter als Windows.

Zo vindt ik dat Windows ten opzichte van Linux gebruik kan maken van gebruikersprofielen en Terminal Services.
Linux kan weer beter gebruikt worden voor Web/FTP/Mail server.

Laatst gewijzigd door DaVaRiOuS : 23 April 2008 om 12:02
DaVaRiOuS is offline  
Oud 23 April 2008, 21:44   #23
Richt

Richt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVaRiOuS Bekijk bericht
Heb zelf een tijdje met een linux doos zitte spelen.
heb zelf verschillende distro's getest.. o.a. Redhat, Mandrake, Slackware, Debian (beetje de oudere generatie )
Maar vondt Redhat en Debian toch altijd erg fijn draaien!
Na heel veel stoeien en tuts lezen heb ik een webserver (incl handmatig subdomains aanmaken) opgezet, eigen dns server met ipv6 resolving, ftp server, routering, samba server, mail server, etc...

Toen alles eenmaal goed en stabiel werkte (na linux wel 100x opgenieuw geinstalleerd te hebben) heb ik het ongeveer een half jaar draaiend gehad en toen kapte de server ermee.
Daarna nooit meer aan begonnen.

Zelf ben ik totaal geen fan van de grafische omgeveing van linux...
Als je linux gebruikt, doe het dan goed en dus gewoon in de 'DOS' omgeving.
Dan leer je ook erg goed de functionaliteiten van alles er omheen, anders kun je net zo goed gewoon een Windows machine pakken

Ben nu meer bezig met Windows servers (Domain Controllers/ Active Directory/ Terminal Servers).
Windows is een stuk eenvoudiger maar kan dingen beter dan linux en zo kan linux ook dingen beter als Windows.

Zo vindt ik dat Windows ten opzichte van Linux gebruik kan maken van gebruikersprofielen en Terminal Services.
Linux kan weer beter gebruikt worden voor Web/FTP/Mail server.
Als je Linux als desktop OS gebruikt kun je toch echt fijner werken met een desktop environment in plaats van de command line interface, voor een server idd niet, zet ik net zo lief webmin op en als dat eenmaal draait scherm eraf.
Oud 24 April 2008, 12:36   #24
DaVaRiOuS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richt Bekijk bericht
Als je Linux als desktop OS gebruikt kun je toch echt fijner werken met een desktop environment in plaats van de command line interface, voor een server idd niet, zet ik net zo lief webmin op en als dat eenmaal draait scherm eraf.
Dat kan idd... maar ik vindt het ook leuker om alles met de hand te doen...
Webmin is idd erg handig maar beetje kinderspel vindt ik.

Maar daarintegen wel erg makkelijk om het hele boeltje te beheren.
DaVaRiOuS is offline  
Oud 16 July 2008, 08:45   #25
pcnerd4

pcnerd4's schermafbeelding

Standaard

ik blijf lekker bij microsoft vind ik toch het mooist kan ik ook het beste mee werken
pcnerd4 is offline  
Oud 14 August 2008, 18:31   #26
dejeroen

dejeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pcnerd4 Bekijk bericht
ik blijf lekker bij microsoft vind ik toch het mooist kan ik ook het beste mee werken
vandaag kwam mijn zusje ermee dat haar usb stick het niet meer deed, dat kan 2 dingen betekenen, of hij is vol of er zit een virus op (helemaal kapot reken ik nooit mee, dat gebeurt bij een usb stick bijna nooit).
ik stop de usb stick in mijn linux pc, geeft hij een melding 99% van het volume zit vol, dus ik zet de bestanden op een externe opslag als back up en leeg de usb stick.

usb stick doet het weer.
nu testen of de back up goed is gegaan, mapje openen met de bestanden, begint heel windows te flippen, explorer.exe crashed en alles word afgesloten.
in linux had ik daar geen probleem mee, die kon gewoon de bestanden bekijken en kopieren, geen crash, dus linux is in dit geval beter dan windows (en dit is niet het enige geval).
dejeroen is offline  
Oud 12 December 2008, 16:59   #27
Albert-79

Albert-79's schermafbeelding

Standaard

En hoe zit het met Linspire? (voorheen Lindows)
heb ik hier ook een cd van liggen, ik heb van de week Ubuntu erop gezet, en dat loopt op zich wel lekker.
Heb bij een kennis een keer linspire gezien en die ziet er grafisch wel mooier uit.

(ik weet wel dat dit een oud topic is maar wou het toch ff vragen)
AMD Athlon x64 Dual Core 4200+ 2,44GHz -------- Asrock AliveNF6G-vsta Moederbord -------- Asus EN7600GS silent 512 MB PCI-express Videokaart ------- 2x 1Gb DDR2-667 (333 MHz) Kingston --------Zalman power supply ------- HDD: Intern 320 Gb, 80Gb. Extern 250 Gb.
Albert-79 is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten