Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Verschil van mening vanuit threads

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 October 2015, 17:11   #41
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Wat jij schrijft trouwens ook, snelle cpu's op sommige oude dingen...... hahahahaha.
Heb ik met een oude Photoshop Elements: het rechtlijnig selectietool kan (moet) je tegen de rand van het vester duwen om naar een gebied buiten dat venster te scrollen. Alleen als je CPU sneller wordt, gaat dat verplaatsen sneller, en nu met mijn 2,4 GHz zit je binnen 1/4 seconde aan de rand van je afbeelding; je beoogde gebied zoeft voorbij als een raket, en je kan never op tijd stoppen om in dat gebied verder te selecteren want je bent al vijf vensters verder.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2015, 22:48   #42
JohnL

JohnL's schermafbeelding

Standaard

Dat doet me denken aan een oude typcursus die ik eens geprobeerd heb – en dit is ook nog in het prille DOS-tijdperk, compleet met ASCII graphics.

Je kon dan je huidige typsnelheid testen door een zin op het scherm over te typen. Terwijl je typte kwam er een ASCII-kreeft in beeld die de voorbeeldzin begon op te eten, en het was dus de bedoeling dat je snel genoeg leerde te typen om die kreeft dan voor te blijven.

Klein probleempje was dat dat programma dus ook zo snel ging als de processor toestond. Da's leuk als je op een 386 zit te typen die op 16 MHz draait. Op een 486 op 50 MHz, not so much.

Er zat nog zo'n toffe turbo-knop op de PC waarmee je de snelheid van je processor kon halveren, maar zelfs met die knop én onze buurvrouw aan het toetsenbord (die was professioneel datatypiste) konden we nog geen hele zin afronden voor dat rotbeest je ingehaald had...

Toch heb ik er veel van geleerd, dat ouwe DOS-beest. Batchfiles met complete keuzemenu's erin (wat in de huidige CMD niet eens meer kan – dat commando zit er niet meer in), het bedienen van je complete PC met niets anders dan het toetsenbord – zelfs nadat Windows 95 uit kwam, good times.

En ik gebruik 'm nog steeds wel eens. Tekstbestanden (en dus ook CSV) samenvoegen, bijvoorbeeld, gaat razendsnel als je dat met de command prompt doet. COPY *.* combi.csv en hop, klaar is kees. Of de complete inhoud van een map naar een tekstbestandje dumpen omdat je een lijst met alle bestanden moet hebben, even DIR *.* >filename.txt en daar is het al. Dat niet ik Windows, zelfs met al die jaren ontwikkeling, nog zien doen.
Oud 19 November 2015, 23:41   #43
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnL Bekijk bericht
....dat ouwe DOS-beest. Batchfiles met complete keuzemenu's erin (wat in de huidige CMD niet eens meer kan – dat commando zit er niet meer in)
Er is dacht ik een moment (een versie) geweest waarbij de opdracht 'choice' niet meer meegeleverd werd met DOS (of Windows, ik meen XP), maar later zit de opdracht gewoon weer in Windows, net als vroeger onder DOS.
Type maar choice /? in de opdrachtprompt.

Ik had er overigens onder die Windows geen last van dat het er niet meer in zat, ik had choice.exe gewoon vanuit mijn oude DOS meegenomen en in de Windows (XP ?) map geplaatst, waardoor al mijn oude batchfiles niet kreupel waren.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten