Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 February 2018, 17:04   #1
anoniem13446
Guest

Standaard repeater neemt over.

Als de stroom uitvalt (kortsluiting ergens in huis) dan deelt de repeater IP adressen uit van het type 192.168.10.xxx. Het gevolg is dat ik in een browser wel een zoekopdracht kan geven maar geen gebruik kan maken van deze resultaten. Er gebeurd gewoon niets meer.
Ik moet dan de repeater uit het modem trekken. Het modem zonder voeding zetten , even wachten en dan het modem terug voeding geven. Mijn computers krijgen dan een normaal IP adres. 192.168.0.xxx. Daarna kan ik de repeater terug in zijn poort steken tot de volgende kortsluiting.
Betaat daar een oplossing voor?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2018, 17:12   #2
anoniem46701
Guest

Standaard

vraag is dus of de kortsluiting je repeater betreft of het modem: ik houd het op het modem, en daarom kan je via de repeater ook geen internetsignaal verwachten....
overigens: ik zou eerst eens op zoek gaan naar de oorzaak van al die kortsluitingen.... lijkt me wel zo veilig!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2018, 17:41   #3
anoniem14396
Guest

Standaard

Ik vermoed dat het volgende gebeurt:

Na een stroomstoring starten zowel het modem als de repeater tegelijk weer op. Omdat het modem nog aan het opstarten is terwijl de repeater al is opgestart kan de repeater geen dhcp instellingen krijgen van je modem. Daarom gaat hij zelf maar voor dhcp server spelen, omdat hij denkt dat er geen DHCP server is.

Stap 1. Laat eens uitzoeken waarom je zoveel kortsluitingen hebt.

Stap 2. kijk eens of je de repeater met de hand zo kan instellen dat hij niet meer zelf dingen kan gaan doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2018, 19:52   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Which ever, je wil natuurlijk wel dat de boel in de juiste volgorde weer opstart bij welke stroomuitval dan ook, maar...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
.....tot de volgende kortsluiting.
gaat een zekering er uit of is het de aardlekschakelaar die uitschakelt ?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2018, 03:49   #5
anoniem13446
Guest

Standaard

De aardlekschakelaar valt uit. De repeater is aangesloten op een afzonderlijke zekeringskast en blijft dus aan. Dat zou dus de oorzaak kunnen zijn. Wel gek is dat het systeem al jaren goed gewerkt heeft zonder enig probleem. De problemen zijn begonnen nadat de modemvoeding was uitgevallen. Voeding is vervangen door telenet, modem niet.
Ga dus kijken of ik de repeater instellingen kan veranderen zodat die zelf geen ip-adres meer kan toewijzen.
Zo dikwijls heb ik geen kortsluiting maar een van mijn gezinsleden is nogal onvoorzichtig met water en elektriciteit. Het is ook niet zo'n zwaar probleem omdat ik nu weet wat ik moet doen is het in 5 min opgelost. Maar ik wou graag weten waarom het nu wel en vroeger niet gebeurde.
In ieder geval bedankt voor de goede uitleg.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2018, 14:52   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Ga dus kijken of ik de repeater instellingen kan veranderen zodat die zelf geen ip-adres meer kan toewijzen.
Dat lijkt mij ook de eerste optie, kijken of je de DHCP server kunt uitschakelen.

Waarom vroeger wel en nu niet dat kan aan van alles liggen. Kan zijn er er op betreffende groep waar het modem op zit nu meer apparatuur zit aangesloten wat stroom gebruikt en daardoor de maximale belastingspiek sneller bereikt wordt.
Dus dat is iets waar je naar zou kunnen kijken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten