Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 November 2015, 19:58   #1
anoniem17266
Guest

Standaard PC werkt niet na contrastinstellingen

Na zojuist de kleuren van de taakbalk te hebben ingesteld in Windows 10 en het hoog contrast te hebben ingesteld (via instellingen > persoonlijke instellingen > kleuren) doet m'n laptop niet veel meer.

Hij sprong opeens op een grijs scherm dat om de 2 seconden afwisselt met een zwart scherm.
Opnieuw opstarten biedt geen uitkomst; hij blijft schakelen tussen een grijs en zwart scherm en geen van de knoppen werkt meer.
Opstarten in de veilige modus voor Windows 10 is ook geen optie als de PC niet toegankelijk is?
Misschien kan ik een herstel doen, maar ik weet niet welke F-toets ik in moet drukken tijdens het opstarten (herstel zit ergens op een aparte partitie van m'n ASUS laptop. Was voorgeinstalleerd)

Het liefst los ik het op zonder een herstel te doen Wie kan me helpen??
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2015, 21:43   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Download via een andere pc/laptop de Media Creation Tool van Microsoft https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

Brand daar een dvd mee, of vul er een usb stick (leeg en 8 GB) mee en start daarmee op.
Daarvoor moet je in het bios wel even de dvd (c.q. usb) als firstboot zetten.

Zo kan je systeemherstel kiezen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2015, 11:17   #3
anoniem17266
Guest

Standaard

Hoi Niek,

Herstel moet ook uitgevoerd kunnen worden door het indrukken van een F-toets tijdens het opstarten.
Zover wil ik eigenlijk niet gaan. Is er geen andere manier om bovenstaand probleem op te lossen?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2015, 11:25   #4
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeronimo33 Bekijk bericht
Na zojuist de kleuren van de taakbalk te hebben ingesteld in Windows 10 en het hoog contrast te hebben ingesteld (via instellingen > persoonlijke instellingen > kleuren) doet m'n laptop niet veel meer.

Hij sprong opeens op een grijs scherm dat om de 2 seconden afwisselt met een zwart scherm.
Opnieuw opstarten biedt geen uitkomst; hij blijft schakelen tussen een grijs en zwart scherm en geen van de knoppen werkt meer.
Opstarten in de veilige modus voor Windows 10 is ook geen optie als de PC niet toegankelijk is?
Misschien kan ik een herstel doen, maar ik weet niet welke F-toets ik in moet drukken tijdens het opstarten (herstel zit ergens op een aparte partitie van m'n ASUS laptop. Was voorgeinstalleerd)

Het liefst los ik het op zonder een herstel te doen Wie kan me helpen??
Is die herstel partitie ,zeker van Windows 10 ,of van een eerdere versie ,waar is de Laptop mee geleverd.

Het is vermoedelijk F9 maar dat merk je vanzelf .

Laatst gewijzigd door Desperado : 14 November 2015 om 11:27
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2015, 12:42   #5
anoniem17266
Guest

Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Is die herstel partitie ,zeker van Windows 10 ,of van een eerdere versie ,waar is de Laptop mee geleverd.

Het is vermoedelijk F9 maar dat merk je vanzelf .
Als ik F9 indruk tijdens opstarten, gaat de PC automatisch weer uit. Voorheen werkte het altijd wel.
Het gaat hier om een upgrade van Win7 naar Win 10. De herstelpartitie is dus van Win 7.

Af en toe gaat de PC wel aan, maar dan werkt de taakbalk/windowsknop etc. niet. De verkenner etc is wel te bereiken.
Ik kan dus niet in het configuratiescherm komen voor een systeemherstel.
Ook WIN+R werkt niet.

HELP
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2015, 12:55   #6
anoniem54435
Guest

Arrow

Als je via Instellingen bij deze [ knop ] kunt komen kun je daar ook de W10 herstel functies vinden

Bijlage 18693

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 December 2016 om 09:38
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2015, 13:21   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Wat is het merk en het exacte type van de pc.
Want elk merk heeft weer een andere fuctietoets voor fabrieks herstel.
In de oudere Windows versie was F8 de toets om in veilige modus op te starten. Microsoft heeft in al haar wijsheid, deze toets in latere versies buiten werking gesteld.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2015, 13:21   #8
anoniem17266
Guest

Standaard

de instellingen zijn helaas niet te benaderen omdat de windows knop niet werkt...
Herstel met de eerder genoemde CD werkt ook niet.
PC herkent hem op een of andere manier niet. Of moet ik een CD voor de WIN 7 branden?
Hij is namelijk geupgrade van 7 naar 10?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2015, 14:36   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeronimo33 Bekijk bericht
Hoi Niek,

Herstel moet ook uitgevoerd kunnen worden door het indrukken van een F-toets tijdens het opstarten.
Zover wil ik eigenlijk niet gaan. Is er geen andere manier om bovenstaand probleem op te lossen?
Wat Niek voorstelt houdt in dat je opstart met een opstartbare Windows 10 DVD, en op die manier toegang krijgt tot herstelfuncties (Systeemherstel) die Windows aan boord heeft. Je kan dan een herstelpunt van b.v. vorige week terug plaatsen.

Je kan die DVD opstarten door in het BIOS dat station als eerste opstartstation toe te wijzen. Hoe dat te doen is per BIOS anders ("Boot sequence")
Die DVD (het zal geen CD zijn ?) is qua opstarten niet afhankelijk van de Windows versie, maar... omdat je er wel herstelwerkzaamheden voor Windows 10 mee wil uitvoeren moet de DVD een W10 opstartbare DVD zijn, anders kan het hoogstwaarschijnlijk niet goed communiceren met de aanwezige Windows 10 op je harde schijf.

De DVD moet wel als ISO gebrand zijn, niet als gewone data DVD, anders is hij niet opstartbaar.

Ik zou rekening houden met een defect aan je harde schijf. Ik zou ook zeker checken of de kabels naar die harde schijf en het geheugen goed aangedrukt zitten.
Eventueel kan je, als de DVD goed opstart, ook een prompt openen, en daarin een schijfcontrole uitvoeren.

Verder lees ik voor (een gewoon gestarte) Windows 10:
"There are two ways to get to the recovery options screen.

* (1) Firstly, you can click on the new Start button, which is back again in a different form, and then hold down the SHIFT key and click on the power button. While still holding down the SHIFT key, click on Restart.

* (2) The other way is the same as Windows 8, but it just looks a bit different. Click on the Start button and then click on Settings as shown above. This will bring up a new Settings dialog that basically replaces the PC Settings dialog in Windows 8. Here you will click on Update & recovery."
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 14 November 2015 om 14:58
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2015, 14:46   #10
anoniem17266
Guest

Standaard

De schijf is in ISO gebrand.
Ik denk dat het probleem te maken heeft met de instellingen (hoog contrast) welke ik net van tevoren had ingesteld.
In de BIOS is opstarten vanuit DVD ingesteld.
Toch doet ie niks...
Af en toe ( 1op de 10 keer) start hij wel op en zijn de mappen van de Verkenner wel toegankelijk.
Maar daarvandaan kan ik geen herstel oid draaien.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten