Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 December 2011, 00:12   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat zal de uitzending geweest zijn, over het feit dat de telefoon centrale van een bedrijf werd gehackt, waarna op alle uitgaande lijnen de eigen dure site's het hele weekend gebeld werden, wat dus zo'n bedrijf een forse rekening bezorgt.
Maar we dwalen erg af van het topic eigenlijk.
Ik vermoed gewoon, dat jelleboi niet via Wifi, maar via het mobiele abo heeft gebeld.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2011, 13:50   #12
anoniem48175
Guest

Standaard

gewoon minder interneten
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2011, 15:10   #13
anoniem30685
Guest

Standaard

Ik heb zomaar het idee dat de TS denkt dat hij gratis met zijn mobiel kan bellen als ie dat via de draadloze verbinding van zijn provider doet. Ergo, hij haalt bellen met zijn mobiel en internetten met zijn mobiel door elkaar.
Verder moet het toch een 'eitje' zijn om er achter te komen waar die hoge rekening vandaan komt, want ik neem aan dat ook UPC een gespecificeerder factuur maakt........
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2011, 13:29   #14
anoniem43079
Guest

Standaard

Hallo forumleden,

Ik ben erachter, ik heb online de laatste factuur gedownload, daar staat op dat internet niks extra kost ofzo, maar wel dat mijn vader films huurt, voor ongeveer een bedrag van 50 tot 70 euro per maand.

Nog bedankt.

Jelle Wentink
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2011, 13:30   #15
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Ik heb zomaar het idee dat de TS denkt dat hij gratis met zijn mobiel kan bellen als ie dat via de draadloze verbinding van zijn provider doet. Ergo, hij haalt bellen met zijn mobiel en internetten met zijn mobiel door elkaar.
Verder moet het toch een 'eitje' zijn om er achter te komen waar die hoge rekening vandaan komt, want ik neem aan dat ook UPC een gespecificeerder factuur maakt........
Ik gebruik mijn telefoon alleen voor wat men sms'en en bellen noemt, gwn nummer indrukken, of via contactenlijst en op bellen drukken:P

Maar ik weet nu waar het aan ligt, dus toch bedankt:P
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2011, 13:31   #16
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Dat zal de uitzending geweest zijn, over het feit dat de telefoon centrale van een bedrijf werd gehackt, waarna op alle uitgaande lijnen de eigen dure site's het hele weekend gebeld werden, wat dus zo'n bedrijf een forse rekening bezorgt.
Maar we dwalen erg af van het topic eigenlijk.
Ik vermoed gewoon, dat jelleboi niet via Wifi, maar via het mobiele abo heeft gebeld.

Niek
Ik gebruik prepaid en van vodafone. dat heeft daar dus al helemaal niks mee te maken:P
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2011, 13:32   #17
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
De meeste telefoons geven hier een waarschuwing over. Op mijn telefoon krijg ik niet vaak iets te zien als ik via Wifi zit, maar als het via 3G gaat komt er opeens een waarschuwing dat er kosten aan verbonden kunnen zijn als ik bijv. email of de browser open.

Verder geeft hij ook aan als ik via Wifi zit te werken. Dus het is gewoon een kwestie van een beetje opletten.
Ik heb mijn hele internet laten blokkeren, als ik wifi uit heb staan, kan mijn telefoon niet via vodafone op internet.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2011, 13:34   #18
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
Ik vraag mij af of je wel via wifi online bent.
Je kunt zomaar via mobiel internet zitten, dan denk je via wifi te zitten.
Ik heb het zelfde pakket, en dus alleen de gewone kosten met wat bellen.
Wij bellen weinig dus komen wel uit met dat pakket.
Zoon belt veel meer en heeft dat onbeperkt bellen voor die 9 euro zoveel.
Alles ex starttarief.
Je kunt toch precies zien waarmee gebeld is op je afschrift?
Je zou haast denken dat je naar betaalsites zit te bellen.

Het komt vaker voor dat er een progje is geïnstalleerd welke om de zoveel minuten naar een betaalnummer gaat bellen via het modem.

Je moet ten alle tijden het belgedrag controleren en aan de bel trekken als je wat raars ziet.
Uiteraard zeker zijn dat je het niet zelf ongemerkt zit te verbellen.

Ik zit ook regelmatig met Prepaid telefoon op internet, maar uiteraard alleen via Wifi, mijn eigen router of toevallig in de buurt als je onderweg bent.
Ik heb internet via telefoon geblokkeerd, gebruik hem alleen om soms te bellen.
Nokia E75 (van zoon gehad, hij kreeg weer een nieuwere) wissel ik af met SE K750, 1 simkaart.

We hebben een gewone huistelefoon, die is aangesloten op het gewone telefoon netwerk. Maar daar bellen we alleen mee naar vaste nummers, niet naar mobiel, en zoals hierboven staat gebruik ik prepaid van vodafone. Daar kunnen dus geen kosten van de upc aan vast zitten of ik doe iets heel erg raars:P
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2011, 13:56   #19
anoniem13187
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jelleboi Bekijk bericht
Hallo forumleden,

Ik ben erachter, ik heb online de laatste factuur gedownload, daar staat op dat internet niks extra kost ofzo, maar wel dat mijn vader films huurt, voor ongeveer een bedrag van 50 tot 70 euro per maand.

Nog bedankt.

Jelle Wentink
Zoiets dacht ik al wel .

Ik kijk bij ziggo alleen de gratis films ,,en daar zitten ook best nog goeie bij.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten