Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 December 2011, 19:47   #1
anoniem43079
Guest

Standaard is wifi gratis?

Hallo Forumleden,

Wij hebben thuis een alles in een voordeelpakket van upc met 25 mb internet, tv en telefonie enz. We hebben een cisco router waarmee ik met mijn telefoon op internet ga via wifi. Maar we krijgen per maand een hele hoge rekening, soms wel 120 euro.

Nu is mijn vraag, is wifi eigenlijk wel gratis?

Jelle
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2011, 19:53   #2
anoniem13187
Guest

Standaard

Dan zullen jullie wel erg veel bellen ,,of naar films on demand kijken .
Met wifi heeft het helemaal niks te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2011, 21:02   #3
anoniem26473
Guest

Standaard

UPC heeft opties voor onbeperkt bellen, voor een vast extra bedrag per maand. Waarschijnlijk is dat voor jou goedkoper dan gewoon minuten afrekenen. Als ik zo even kijk is zelfs de duurste optie van € 19,50 voor jou goedkoper.

http://www.upc.nl/bellen/
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2011, 21:41   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Nu is mijn vraag, is wifi eigenlijk wel gratis?
Ja, alhoewel het je wel stroom kost voor de apparatuur.
Wifi via je GSM is niet altijd gratis, wel als je gebruik maakt van je eigen wifi netwerk, maar niet als je gebruik maakt van internet via je GSM telefonie provider.

Zoals de anderen reeds aangeven zal het hoge bedrag vermoedelijk aan belkosten liggen. Ik zou eens de online gespecificeerde rekening gaan bekijken.
Daar moet je snel op terug kunnen vinden waar het euvel vandaan komt.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2011, 15:58   #5
anoniem49196
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
UPC heeft opties voor onbeperkt bellen, voor een vast extra bedrag per maand. Waarschijnlijk is dat voor jou goedkoper dan gewoon minuten afrekenen. Als ik zo even kijk is zelfs de duurste optie van Ç 19,50 voor jou goedkoper.

http://www.upc.nl/bellen/
Het kan heel goedkoop. Kijk hier: http://www.upc.nl/pakketten/alles-in...llen-onbeperkt

Bij jullie abonnement kost dat 9 euro extra per maand.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2011, 21:23   #6
anoniem13515
Guest

Standaard

Ik vraag mij af of je wel via wifi online bent.
Je kunt zomaar via mobiel internet zitten, dan denk je via wifi te zitten.
Ik heb het zelfde pakket, en dus alleen de gewone kosten met wat bellen.
Wij bellen weinig dus komen wel uit met dat pakket.
Zoon belt veel meer en heeft dat onbeperkt bellen voor die 9 euro zoveel.
Alles ex starttarief.
Je kunt toch precies zien waarmee gebeld is op je afschrift?
Je zou haast denken dat je naar betaalsites zit te bellen.

Het komt vaker voor dat er een progje is ge´nstalleerd welke om de zoveel minuten naar een betaalnummer gaat bellen via het modem.

Je moet ten alle tijden het belgedrag controleren en aan de bel trekken als je wat raars ziet.
Uiteraard zeker zijn dat je het niet zelf ongemerkt zit te verbellen.

Ik zit ook regelmatig met Prepaid telefoon op internet, maar uiteraard alleen via Wifi, mijn eigen router of toevallig in de buurt als je onderweg bent.
Ik heb internet via telefoon geblokkeerd, gebruik hem alleen om soms te bellen.
Nokia E75 (van zoon gehad, hij kreeg weer een nieuwere) wissel ik af met SE K750, 1 simkaart.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2011, 21:58   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Je kunt zomaar via mobiel internet zitten, dan denk je via wifi te zitten.
De meeste telefoons geven hier een waarschuwing over. Op mijn telefoon krijg ik niet vaak iets te zien als ik via Wifi zit, maar als het via 3G gaat komt er opeens een waarschuwing dat er kosten aan verbonden kunnen zijn als ik bijv. email of de browser open.

Verder geeft hij ook aan als ik via Wifi zit te werken. Dus het is gewoon een kwestie van een beetje opletten.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2011, 22:20   #8
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
De meeste telefoons geven hier een waarschuwing over. Op mijn telefoon krijg ik niet vaak iets te zien als ik via Wifi zit, maar als het via 3G gaat komt er opeens een waarschuwing dat er kosten aan verbonden kunnen zijn als ik bijv. email of de browser open.

Verder geeft hij ook aan als ik via Wifi zit te werken. Dus het is gewoon een kwestie van een beetje opletten.
Bij mij moet ik goed opletten wat er staat, vind het niet zo opvallend, vandaar internet geblokkeerd via/bij Symio.
Eerder zat ik bij Vodafone, paar jaar geleden, ben ik ook diverse keren op internet terecht gekomen, toen had ik nog geen draadloos netwerk.
Geen belachelijk hoge dingen, enkele tientallen euris, wat niet de bedoeling was.
Het blijft inderdaad opletten en afschriften uitpluizen.
Als het mogelijk is de gesprekken opslaan, kan denk ik met alle huidige toestellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2011, 23:37   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
Het komt vaker voor dat er een progje is ge´nstalleerd welke om de zoveel minuten naar een betaalnummer gaat bellen via het modem.
.
Een progje op de pc, dat zelf gaat bellen via de kabel?
Vroeger kwam dat wel voor, toen 80% nog via de telefoonlijn zat, met het modem direct in, of aan de pc.
Maar ik dacht te lezen dat TS via de kabel i-net had.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2011, 23:56   #10
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Een progje op de pc, dat zelf gaat bellen via de kabel?
Vroeger kwam dat wel voor, toen 80% nog via de telefoonlijn zat, met het modem direct in, of aan de pc.
Maar ik dacht te lezen dat TS via de kabel i-net had.

Niek
Ik meen dat ze het een tijd geleden in Kassa of Radar er over hadden dat iets via het Internet modem ging. was iets raars aan de hand waar ze niet achter konden komen, ging om duizenden euro's, maar weet niet meer wat het betrof, klant kreeg eerst de schuld, had wel met een modeminbraak te maken. als ik het goed heb.
Dacht dat het ook zoiets kon zijn.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten