Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 March 2011, 19:53   #1
anoniem43079
Guest

Standaard stereo aansluiten op pc

Hallo pc idee forumleden,

Ik heb een jvc receiver, een iets ouder model, een rx-416v. Zit supermooi geluid in enzo maar ik zou hem graag met mijn pc willen verbinden zodat ik, als ik bijvoorbeeld muziek afspeel, ik dat hoor door de speakers.

Mijn videokaart is een nvidia geforce gts 250 512 mb.

is de receiver te oud of kan ik deze wel gewoon via een snoertje aan mijn pc verbinden, en kan mijn pc dit aan?

Amd phenom 2 x4 965 black edition
Asus m4n78 pro moederbord
4 gig ram
antec 300 kast

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven.

Jelle
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2011, 20:05   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik denk... via één 3,5 mm jack achter in de PC in 'line-out', naar de twee tulp ingangen op de JVC, in 'line-in'.
http://www.kabeldirect.nl/audio-c-65/tulp-p-421
Algemeen en makkelijk te verkrijgen.

Het 'kan' ook via een verloopje met extra twee tulp kabels, maar doe dat nooit...
http://www.kabeltje.com/35mm-jack-na...guld-p-11.html
De grove constructie (+ twee daaraan hangende kabels) moet in een klein 3,5 mm gat achterin je geluidskaart hangen, en de mechanische belasting verziekt die (moeilijk te repareren) aansluiting in no time. Doe het gewoon niet.
Gebruik zo'n verloopje uitsluitend tussen 3 losse kabels.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 9 March 2011 om 20:23
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2011, 20:15   #3
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Ik denk... via één 3,5 mm jack achter in de PC in 'line-out', naar de twee tulp ingangen op de JVC, in 'line-in'.
http://www.kabeldirect.nl/audio-c-65/tulp-p-421
Algemeen en makkelijk te verkrijgen.

Het 'kan' ook via een verloopje, maar doe dat nooit...
http://www.kabeltje.com/35mm-jack-na...guld-p-11.html
de constructie moet in een klein 3,5 mm gat achterin je geluidskaart, en de mechanische belasting verziekt die aansluiting in no time. Doe het gewoon niet.
Ja zon kabeltje hebben wij. Maarre de receiver is al een beetje een ouder modelletje. gaat dit wel goed? en in welke gaten moet ik hem stoppen in de receiver? in de pc gewoon in het groene geluid output ding toch?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2011, 20:24   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Waarschijnlijk zijn er meer combinaties van twee tulpstekker-aansluitingen aan de kant van de receiver die je kunt gebruiken.

Aan de achterkant zal er bij iedere aansluiting een naam staan, die correspondeert met een setting die je aan de voorkant moet kiezen om het geluid van die aansluiting te gebruiken. Zolang het een ingang is en geen uitgang, maakt het niet zo veel uit wat je kiest.
Heb je ergens AUX staan? Normaal gesproken is dat een ingang die op de meeste receivers wel aanwezig is. Die kun je gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2011, 20:32   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Niet iedere ingang op de JVC is te gebruiken, Phono b.v. niet, die heeft een ander signaalniveau en impedantie, die heeft namelijk een voorversterker extra voor een MD element (Magneto Dynamisch) van een een draaitafel

Maar inderdaad wel de 'AUX' ingang op de JVC, of zoals ik zei de 'Line-in'.
'Tape-in' zou ook nog kunnen, maar dan moet je andere schakelaars op het front van de JVC bedienen, dan gebruik je meestal een drukschakelaar.

Het maakt niet zoveel uit hoe oud die receiver is, zolang het een Aziatische van na grofweg 1950 is. Europese ontvangers werden pas later (na grofweg 1970) met tulp-ingangen uitgerust, tot dan toe hadden die alleen DIN ingangen welke een andere gevoeligheid hebben.

En je geluidsuitgang op de PC: lime-green

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 9 March 2011 om 20:53
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2011, 21:04   #6
anoniem13187
Guest

Standaard

Kan ook nog draadloos met de Sitecom wireless audio transmitter.
Werd een tijd geleden bij een cid abo cadeau gegeven ,maar is ook te koop voor 39 euro.
Het is een usb stick voor in de pc ,en een ontvanger die je met 2 tulpstekkers op je versterker aansluit.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2011, 21:05   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Een kabel op, batterijen kan ook ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2011, 21:20   #8
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Waarschijnlijk zijn er meer combinaties van twee tulpstekker-aansluitingen aan de kant van de receiver die je kunt gebruiken.

Aan de achterkant zal er bij iedere aansluiting een naam staan, die correspondeert met een setting die je aan de voorkant moet kiezen om het geluid van die aansluiting te gebruiken. Zolang het een ingang is en geen uitgang, maakt het niet zo veel uit wat je kiest.
Heb je ergens AUX staan? Normaal gesproken is dat een ingang die op de meeste receivers wel aanwezig is. Die kun je gebruiken.
ja hoor aux zit erop, ik zal die is proberen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2011, 21:30   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Line in zit er ook op, wedden ? Maar... die kan natuurlijk bezet zijn, en daarom juist hebben ze AUX uitgevonden
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2011, 14:43   #10
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Line in zit er ook op, wedden ? Maar... die kan natuurlijk bezet zijn, en daarom juist hebben ze AUX uitgevonden
moet dat dan op de achterkant zitten ofzo. Ik zie hier namelijk nergens een aux aansluiting op de achter/voorkant. Ik zie ook geen line in
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten