Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 January 2011, 23:27   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Kijk eens in de gedeelde mappen, wat daar allemaal staat? Zo wie zo, delen heel veel pc/laptop gebruikers al hun media al standaard als je niet oppast bij de installatie van Windows. Je zus kan dan zien, wat er nieuw bijgekomen is en exact opnoemen, wat jij hebt gedownload.

Het delen van mappen gaat overigens via de router, of via het router deel van je modem/router.

Welke Windows gebruik je? En welke Windows heeft je zus.

Wijzig al je wachtwoorden (onthou ze wel he!!!) en kijk of haar het dan nog lukt. (Ook die van je pc/laptop zelf)
Kijk hoeveel gebruikers er aangemaakt zijn op je pc/laptop en wijzig ook daar de wachtwoorden van.
.
Zet ook op het Administrator account een goed wachtwoord.
Kijk in je logboeken of iemand jou pc opstart, terwijl je niet thuis bent.

Installeer anders een keylogger, dan kan je excact nakijken wat er op je pc verder gebeurd. Hou er wel rekening mee, dat je zus dat dan ook kan lezen, als ze zo ver komt en dus leest wat jij allemaal getyped hebt.

En inderdaad vind ik dat je privacy ernstig geschonden wordt en dat meen ik.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 09:25   #12
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Dit vind ik typisch voor sommige ouders... Het is familie, dus laat maar. Als het de buurjongen was ?
Nee, dit vind ik serieus niet in de haak.
(Ik weet natuurlijk niet wat de verhoudingen bij jullie zijn hoor qua leeftijd...)

Kan je ons vertellen welk merk- en type modem het is, dan kunnen we eens een gebruiksaanwijzing zoeken.

Oke, ik zal eens gaan kijken.

Ik ben 13 en mijn zus is 19, 6 jaar verschil. Zij heeft een acer emachines e525 als dat belangrijk is.

Voor de rest heb ik even naar de modem en de router gekeken, dat is een cisco Linksys wireless-G Broadbank router model: WRT54G2
De modem is van upc http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...1t:429,r:1,s:0

Ik heb er niks meer van gehoord nadat ik de deelverbindingen zwaar beveiligd had
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 15:02   #13
anoniem32302
Guest

Standaard

Probeer eens Hulp op afstand te deactiveren.

(start > rechtsklik op deze computer > eigenschappen > Tabblad externe verbindingen > Verbindingen van Hulp op Afstand toestaan uitvinken)
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 16:27   #14
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Kijk eens in de gedeelde mappen, wat daar allemaal staat? Zo wie zo, delen heel veel pc/laptop gebruikers al hun media al standaard als je niet oppast bij de installatie van Windows. Je zus kan dan zien, wat er nieuw bijgekomen is en exact opnoemen, wat jij hebt gedownload.

Het delen van mappen gaat overigens via de router, of via het router deel van je modem/router.

Welke Windows gebruik je? En welke Windows heeft je zus.

Wijzig al je wachtwoorden (onthou ze wel he!!!) en kijk of haar het dan nog lukt. (Ook die van je pc/laptop zelf)
Kijk hoeveel gebruikers er aangemaakt zijn op je pc/laptop en wijzig ook daar de wachtwoorden van.
.
Zet ook op het Administrator account een goed wachtwoord.
Kijk in je logboeken of iemand jou pc opstart, terwijl je niet thuis bent.

Installeer anders een keylogger, dan kan je excact nakijken wat er op je pc verder gebeurd. Hou er wel rekening mee, dat je zus dat dan ook kan lezen, als ze zo ver komt en dus leest wat jij allemaal getyped hebt.

En inderdaad vind ik dat je privacy ernstig geschonden wordt en dat meen ik.

Niek

Ik gebruik windows 7 ultimate en mijn zus windows vista home premium.

Mijn pc is vergeleken met haar laptop vele malen nieuwer en krachtiger.

Als het waar is dat dit bij de installatie van windows is gebeurd, kan ik dit ongedaan maken, zoniet kan ik haar bestanden ook doorkijken?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 16:30   #15
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ulrichstern Bekijk bericht
Probeer eens Hulp op afstand te deactiveren.

(start > rechtsklik op deze computer > eigenschappen > Tabblad externe verbindingen > Verbindingen van Hulp op Afstand toestaan uitvinken)
Oke is gebeurd en ja die stond aan, maar is ze vanaf hulp op afstand in staat mijn internetgeschiedenis te bekijken???
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 16:31   #16
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jelleboi Bekijk bericht
zoniet kan ik haar bestanden ook doorkijken?
Kijk en dat moet je dus niet willen.

Kijk via het configuratiescherm in je netwerkcentrum. Bekijk ook de instellingen van je thuisgroep. Daar kan je aan en uitvinken wat je deelt.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 16:32   #17
anoniem43079
Guest

Standaard

Ik ben er net achter dat mijn computer lid was van een werkgroep, stond zus ook in. Ik heb hem daar uitgehaald.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 16:35   #18
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Kijk en dat moet je dus niet willen.

Kijk via het configuratiescherm in je netwerkcentrum. Bekijk ook de instellingen van je thuisgroep. Daar kan je aan en uitvinken wat je deelt.

Niek

Ja, dat heb ik dagen geleden al gedaan, ik weet niet of het werkt.

Maar als het via de installatie van windows is gebeurd kan ik dat dan ongedaan maken zonder de hele boel opnieuw te installeren?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 16:38   #19
anoniem42071
Guest

Standaard

Nee het gebeurt niet automatisch met de installatie van Windows, het is een bewuste keuze, tijdens de installatie, maar als je bij de installatie alleen maar OK en Ja klikt, staan ze volgens mij gedeeld en dat kan je dus in die thuisgroep weer uitvinken en dat heb je al gedaan.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 25 January 2011 om 16:40
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 16:48   #20
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Nee het gebeurt niet automatisch met de installatie van Windows, het is een bewuste keuze, tijdens de installatie, maar als je bij de installatie alleen maar OK en Ja klikt, staan ze volgens mij gedeeld en dat kan je dus in die thuisgroep weer uitvinken en dat heb je al gedaan.

Niek
Hey Niek

Dat is allemaal gebeurd dus als het goed is kan ze mijn internetgeschiedenis niet meer volgen hoop ik
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten