Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 January 2011, 18:05   #11
anoniem14396
Guest

Standaard

De antec 300 heeft ventilatoren met een molex connector, die rechtstreeks op de voeding worden aangesloten. En die zijn niet regelbaar vanaf het moederbord, vandaar de schakelaar op de ventilator zelf.

Wat kan je dan wel doen:
- Ventilatoren op low: Met de standaard onderdelen (gem. videokaart, 1 harddisk, computer niet overgeklokt) zou dat geen probleem moeten zijn.
- Andere ventilatoren erin met moederbord connector, en speedsensor op de ventilator.
- Fan controller in je computer plaatsen.

Ik zou gewoon de eerste optie kiezen. Op hogere standen maken ze teveel lawaai.

-
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2011, 20:40   #12
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc H Bekijk bericht
De antec 300 heeft ventilatoren met een molex connector, die rechtstreeks op de voeding worden aangesloten. En die zijn niet regelbaar vanaf het moederbord, vandaar de schakelaar op de ventilator zelf.

Wat kan je dan wel doen:
- Ventilatoren op low: Met de standaard onderdelen (gem. videokaart, 1 harddisk, computer niet overgeklokt) zou dat geen probleem moeten zijn.
- Andere ventilatoren erin met moederbord connector, en speedsensor op de ventilator.
- Fan controller in je computer plaatsen.

Ik zou gewoon de eerste optie kiezen. Op hogere standen maken ze teveel lawaai.

-

ja idd, als ik hem gewoon aan heb staan voor internetten enzo dan laat ik ze op low staan maar als ik de virusscan, spybot, schijfdefragmentatie ofzo laat draaien of als ik download en ik ben weg dan zet ik ze wel op hoog anders word ie warm.

Ik heb nu de fan aan de achterkant weggehaald en voorin geplaatst zodat de grote bovenin de warmelucht wegzuigd en die aan de voorkant koele lucht naar binnen blaast.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2011, 20:44   #13
anoniem43079
Guest

Standaard

Kan ik trouwens nog meer fans aansluiten op de voeding?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2011, 08:03   #14
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jelleboi Bekijk bericht
ja idd, als ik hem gewoon aan heb staan voor internetten enzo dan laat ik ze op low staan maar als ik de virusscan, spybot, schijfdefragmentatie ofzo laat draaien of als ik download en ik ben weg dan zet ik ze wel op hoog anders word ie warm.

Ik heb nu de fan aan de achterkant weggehaald en voorin geplaatst zodat de grote bovenin de warmelucht wegzuigd en die aan de voorkant koele lucht naar binnen blaast.
Zo verander je wel de airflow in je kast, waardoor de warme lucht misschien niet meer op de juiste plaats wordt weggezogen. Hou dus je temp. in de gaten. (speccy)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2011, 10:38   #15
anoniem13187
Guest

Standaard

Als er warme lucht wordt uitgezogen ,,hoef je helemaal niks in te blazen ,,door de daarvoor bedoelde openingen wordt voldoende verse(koele) lucht aangezogen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2011, 16:31   #16
anoniem17536
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jelleboi Bekijk bericht
Kan ik trouwens nog meer fans aansluiten op de voeding?
zolang je nog vrije aansluitingen overhebt.............
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2011, 21:54   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik lees nog nergens iets over hoge temperaturen, maar als jij er een vliegtuig van wil maken?

Nee, het zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar vraag je eerst eens de noodzaak en het nut ervan af.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 08:31   #18
dutch-online
Guest

Standaard

En als hij bij redelijk normaal gebruik te warm wordt,?? kan er iets anders mis zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 19:27   #19
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
En als hij bij redelijk normaal gebruik te warm wordt,?? kan er iets anders mis zijn.
Bij normaal gebruik word hij rond de 38 graden, na ongeveer 5 uur is dit rond de 40 graden
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 19:28   #20
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik lees nog nergens iets over hoge temperaturen, maar als jij er een vliegtuig van wil maken?

Nee, het zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar vraag je eerst eens de noodzaak en het nut ervan af.

Niek
OP zolder word het zomers heel erg warm en is een goede ventilatie met mischien waterkoeling erg handig
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten