Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 October 2010, 19:02   #1
anoniem43079
Guest

Standaard Nieuwe printer en nieuwe monitor

Hallo forumleden,

Sinds een paar maanden hebben wij een nieuwe computer een zelfbouw, de basisspecs hiervan zijn:
AMD phenom ii x4 965 processor
Nvidia geforce GTS 250 videokaart
4 gb ram
asus m4n78 pro moederbord
nvidia geforce 720a

Nu heb ik een oud 17 inch beeldscherm, een ag neovo e17 en een half kapotte hp psc 1310 series die het dus bijna niet meer doet.

Ik wil nu dus graag een nieuw beeldscherm en een nieuwe printer, het probleem is, ik weet niet wat wel en niet goed is.

Heeft iemand misschien suggesties?

mvg.

Jelle

Laatst gewijzigd door jelleboi : 25 October 2010 om 19:11
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2010, 22:22   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Als ik die PC eens bekijk krijg ik niet de indruk dat je veel zware games speelt - dus dan kun je qua monitor al amper fout gaan. De meesten vandaag de dag zijn standaard full-HD (16:9 - 1920x1080) dus dan hoef je alleen naar prijs en formaat te kijken. Bij MediaMarkt en dergelijke zaken hebben ze er meestal wel een hoop staan, altijd fijn om 'm fysiek te kunnen bekijken.
Wil je wél wat kunnen gamen, dan is het handig om even bij de responstijd stil te staan - al is dat in de meeste gevallen wel in orde. Lager is in principe wel beter, maar staar je er niet blind op - de meeste mensen vinden alles onder de 12 ms prima te doen.

Wat printers betreft, ik zou vooral kijken naar de patronen. Op de verpakking van de printer staat welke patronen erin gaan. Ga die vervolgens eens opzoeken, kijk wat ze kosten, en kijk naar de schatting van het aantal pagina's dat je eruit haalt. Staat meestal ook wel op de verpakking. Op die manier kun je kijken welke patronen de meeste waar voor je geld leveren - en in de patronen gaat vrijwel altijd het meeste geld zitten.
Een printer met losse patronen voor elke kleur is erg handig, dan gooi je minder inkt weg als alleen één kleur op is. Vaak kun je daar ook weer pakketten met patronen voor kopen, die goedkoper zijn dan losse pakjes.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2010, 17:55   #3
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnL Bekijk bericht
Als ik die PC eens bekijk krijg ik niet de indruk dat je veel zware games speelt - dus dan kun je qua monitor al amper fout gaan. De meesten vandaag de dag zijn standaard full-HD (16:9 - 1920x1080) dus dan hoef je alleen naar prijs en formaat te kijken. Bij MediaMarkt en dergelijke zaken hebben ze er meestal wel een hoop staan, altijd fijn om 'm fysiek te kunnen bekijken.
Wil je wél wat kunnen gamen, dan is het handig om even bij de responstijd stil te staan - al is dat in de meeste gevallen wel in orde. Lager is in principe wel beter, maar staar je er niet blind op - de meeste mensen vinden alles onder de 12 ms prima te doen.

Wat printers betreft, ik zou vooral kijken naar de patronen. Op de verpakking van de printer staat welke patronen erin gaan. Ga die vervolgens eens opzoeken, kijk wat ze kosten, en kijk naar de schatting van het aantal pagina's dat je eruit haalt. Staat meestal ook wel op de verpakking. Op die manier kun je kijken welke patronen de meeste waar voor je geld leveren - en in de patronen gaat vrijwel altijd het meeste geld zitten.
Een printer met losse patronen voor elke kleur is erg handig, dan gooi je minder inkt weg als alleen één kleur op is. Vaak kun je daar ook weer pakketten met patronen voor kopen, die goedkoper zijn dan losse pakjes.

Oke, maar zo slecht is hij tog niet? De processor is heel goed voor games enzo, de videokaart valt ook nog mee, het moederbord is ook goed in orde volgens mij en de chipset ook wel aardig. prima voor mjin doeleinden zoals msn word, gta sa nfsc internetten en muziek draaien.

Ja, dat dacht ik zel ook al wel maar ik wist niet zeker of een beeldscherm van honderd vijftig euro wel goed was en een paar jaar mee ging.

Qua printer ga ik van de week nog even rond kijken en de goedkoopste kiezen, ik vind 50 euro per vulbeurt wel een beetje veel.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten