Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 June 2010, 21:17   #21
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
De Sempron van AMD is vergelijkbaar met de Celeron van Intel: een low-budget processor. De Sempron M120 is ook een single-core processor.

De Dell i.c.m. T3100 is zonder mee geschikt voor office/internet/msn en zal bij dat soort toepassingen niet sloom zijn, zoals ook geldt voor de compaq waar ik eerder naar linkte (http://tweakers.net/pricewatch/25142....html#tab:info)

oke, dankjewel voor de goede raad, aangezien mijn budget krap is en ik heb enkel voor bovengenoemde handelingen nodig heb denk ik dat dat hem word, erg bedankt voor de adviezen
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2010, 14:10   #22
anoniem43079
Guest

Standaard

hey,

ik heb eens na zitten denken, wat als ik op een hp compaq met 1gb ram xp opzet, dat moet beter draaaien dan w7, het is voor mij ook makkelijker ik kan niet overweg met w7

zal dit beter draaien???
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2010, 14:29   #23
anoniem14945
Guest

Standaard

Dat zal zeker beter draaien, want XP vraagt nu eenmaal minder systeembronnen.
Je haalt je dan wel een verouderd besturingssysteem in huis (of in de computer in dit geval). Dus hoe lang het beter draait is maar de vraag, want Microsoft trekt binnenkort de ondersteunings-stekker eruit, dus alle lekken die dan ontdekt worden blijven ongerepareerd.

Controleer wel voordat je iets koopt of je voor alle hardwareonderdelen XP-drivers beschikbaar zijn. Voor steeds meer nieuwe hardware worden die gewoon niet meer gemaakt. Nu is de hardware in de laptops die je op het oog hebt (gehad) nu niet het allernieuwste, dus het zal allemaal wel meevallen. Vooraf controleren kan echter geen kwaad, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.

Persoonlijk zou ik niet meer voor XP kiezen op een nieuwe computer: het besturingssysteem is al bijna 10 jaar oud. En als je nu de overstap niet maakt moet het toch bij de volgende computer: Windows zal alleen maar minder op XP gaan lijken en wordt de overstap nog groter. Als je een week met Win7 hebt gewerkt ben je er aan gewend en de taakbalk kun je ook naar je hand zetten zodat deze meer op XP lijkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2010, 14:29   #24
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jelleboi Bekijk bericht
hey,

ik heb eens na zitten denken, wat als ik op een hp compaq 610 met 1gb ram xp opzet, dat moet beter draaaien dan w7, het is voor mij ook makkelijker ik kan niet overweg met w7

zal dit beter draaien???
link naar spec hp compaq 610 : http://tweakers.net/pricewatch/25530....html#tab:info
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2010, 14:35   #25
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Dat zal zeker beter draaien, want XP vraagt nu eenmaal minder systeembronnen.
Je haalt je dan wel een verouderd besturingssysteem in huis (of in de computer in dit geval). Dus hoe lang het beter draait is maar de vraag, want Microsoft trekt binnenkort de ondersteunings-stekker eruit, dus alle lekken die dan ontdekt worden blijven ongerepareerd.

Controleer wel voordat je iets koopt of je voor alle hardwareonderdelen XP-drivers beschikbaar zijn. Voor steeds meer nieuwe hardware worden die gewoon niet meer gemaakt. Nu is de hardware in de laptops die je op het oog hebt (gehad) nu niet het allernieuwste, dus het zal allemaal wel meevallen. Vooraf controleren kan echter geen kwaad, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.

Persoonlijk zou ik niet meer voor XP kiezen op een nieuwe computer: het besturingssysteem is al bijna 10 jaar oud. En als je nu de overstap niet maakt moet het toch bij de volgende computer: Windows zal alleen maar minder op XP gaan lijken en wordt de overstap nog groter. Als je een week met Win7 hebt gewerkt ben je er aan gewend en de taakbalk kun je ook naar je hand zetten zodat deze meer op XP lijkt.
dus als ik het goed begrijp trekt ms de stekker uit xp en blijven alle foutjes ongereperareerd???, daarmee bedoelt u zeker dat als er in een GEKOCHTE XP fouten zitten die niet meer gemaakt kunnen worden??.

De drivers en het hele xp gebeuren licht bij ons op zolder dat is geen probleem.

We hebben een half jaartje geleden een nieuwe pc gekocht met w7 dmaar ik heb er nog steeds een hekel aan:P.

Mijn punt was eigenlijk dat ik vermoede dat op die gelinkte laptop met 1 gb ram w7 moeilijk zou draaien, maar w xp wel moeiteloos.

P.S kan w7 op die gelinkte laptop ook fatsoenlijk draaien, het lijkt me niet echt logisch dat ze een pc maken die het niet goed doet toch???
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2010, 15:22   #26
anoniem43079
Guest

Standaard

even voor de duidelijk heid:

Ik schaf een notebook met 1 gb ram en intel core 570 proseccor aan http://tweakers.net/pricewatch/25530....html#tab:info daar zet ik w xp op, kan dat???

Kan ik dan gewoon de cd erindoen en installeren en w7 deleten???
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2010, 15:58   #27
anoniem14945
Guest

Standaard

Ik heb het even voor je opgezocht: de algemene ondersteuning van XP is afgelopen op 14-4-2009. Dat houdt in dat sinds die datum geen fouten worden gerepareerd die wat geen beveiligingslek veroorzaken. Ook wordt er geen nieuwe functionaliteit meer toegevoegd, zoals men ooit het beveiligingscentrum heeft toegevoegd dat niet in de originele XP zat. Tot 8-4-2014 (en dat is langer dan ik dacht) worden er alleen beveiligingupdates verstrekt. Dus alle fouten die geen beveiligingslek zijn worden nu al niet meer gerepareerd. Tot 2014 blijft XP nog veilig bruikbaar.

Drivers zullen niet op zolder liggen: die zijn afhankelijk van de hardware van de computer. Let ook op dat als die XP een versie is die geleverd is met een oude computer, dan je die dan niet op een andere computer mag installeren.

Op de gelinkte laptop zal Win7 moeiteloos draaien, maar op het moment dat je een ander programma start wordt 't lastiger. Met XP zal dat niet zo gauw aan de hand zijn.
Van een goedkope pc kun je niet veel verwachten. Het werkt allemaal wel, maar je moet gewoon op momenten langer wachten totdat iets reageert.

Je kunt XP op de laatstgenoemde laptop installeren. Of alles allemaal lekker gaat werken hangt af van drivers voor de chipset, grafische kaart, geluidskaart, netwerkkaart en dergelijke. Op de website van HP zijn drivers voor de betreffende laptop beschikbaar voor XP, dus dat gaat helemaal goed komen in dit geval (http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...&swEnvOID=1093).

Om XP te installeren moet je opstarten vanaf de XP-cd. Vervolgens kies je om de c-schijf te formatteren en dan kun je XP daar op zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2010, 16:12   #28
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Ik heb het even voor je opgezocht: de algemene ondersteuning van XP is afgelopen op 14-4-2009. Dat houdt in dat sinds die datum geen fouten worden gerepareerd die wat geen beveiligingslek veroorzaken. Ook wordt er geen nieuwe functionaliteit meer toegevoegd, zoals men ooit het beveiligingscentrum heeft toegevoegd dat niet in de originele XP zat. Tot 8-4-2014 (en dat is langer dan ik dacht) worden er alleen beveiligingupdates verstrekt. Dus alle fouten die geen beveiligingslek zijn worden nu al niet meer gerepareerd. Tot 2014 blijft XP nog veilig bruikbaar.

Drivers zullen niet op zolder liggen: die zijn afhankelijk van de hardware van de computer. Let ook op dat als die XP een versie is die geleverd is met een oude computer, dan je die dan niet op een andere computer mag installeren.

Op de gelinkte laptop zal Win7 moeiteloos draaien, maar op het moment dat je een ander programma start wordt 't lastiger. Met XP zal dat niet zo gauw aan de hand zijn.
Van een goedkope pc kun je niet veel verwachten. Het werkt allemaal wel, maar je moet gewoon op momenten langer wachten totdat iets reageert.

Je kunt XP op de laatstgenoemde laptop installeren. Of alles allemaal lekker gaat werken hangt af van drivers voor de chipset, grafische kaart, geluidskaart, netwerkkaart en dergelijke. Op de website van HP zijn drivers voor de betreffende laptop beschikbaar voor XP, dus dat gaat helemaal goed komen in dit geval (http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...&swEnvOID=1093).

Om XP te installeren moet je opstarten vanaf de XP-cd. Vervolgens kies je om de c-schijf te formatteren en dan kun je XP daar op zetten.

oke, daar kan ik aardig mee uit de voeten. Maar nu een ander probleemoje: de serial code van de cd vcoor xp professional is kwijt, ik heb het dus van internet gedownload en op stick gezet, kan ik dan gewoon de usb openen en setup(met winrar ofzo) uitvoeren??

heel erg bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2010, 16:14   #29
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
oke, daar kan ik aardig mee uit de voeten. Maar nu een ander probleemoje: de serial code van de cd vcoor xp professional is kwijt, ik heb het dus van internet gedownload en op stick gezet, kan ik dan gewoon de usb openen en setup(met winrar ofzo) uitvoeren??

heel erg bedankt
oja die drivers had je gelijk in die zijn van de vorige pc, dat ding is van narigheid uit elkaar gevallen:P
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2010, 17:34   #30
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Maar nu een ander probleemoje: de serial code van de cd vcoor xp professional is kwijt, ik heb het dus van internet gedownload en op stick gezet, kan ik dan gewoon de usb openen en setup(met winrar ofzo) uitvoeren??t
Dan heb je sowieso een illegale versie van XP; hoe je die op je computer krijgt mogen we je hier niet mee helpen.

Je moet in ieder geval de XP-setup uitvoeren voordat Windows is gestart. Dus het openen met winrar is er niet bij. Verder is XP in principe niet geschikt voor installatie vanaf USB, hoewel dat met aanpassingen wel mogelijk is. Moet je maar eens op internet opzoeken. Daarbij moet de computer dan wel opstarten vanaf USB ondersteunen en of dat kan kom je meestal pas achter als je 'm gekocht hebt.

Waarom gebruik je niet de XP-cd die je al hebt? Als je toch al een illegale productcode hebt...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten