Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 November 2006, 22:33   #1
anoniem13863
Guest

Standaard DVD Shrink

Hey hallo allen,

Ik gebruik DVD shrink 3.2 om DVDtjes mee te verkleinen en te kopieren voor eigen gebruik.
Want ik heb een koter van 11 rond hobbelen welke het nog niet echt noodzakelijk vind om DVD en eventueel game DVD terug te stoppen in het doosje waar het hoort. Dus gevolg het slingerd her en der door zijn kamer. Met de nodige krassen vandien, waardoor sommige spellen het dus niet meer doen. Dus vader maakt een kopietje en klaar is zoonlief kan er mee klooien wat ie wil, het origineel staat veilig opgeborgen in de kast. En als er weer eens een nieuwe DVD of spel gebrand moet worden dan trek ik de originele uit de kast en klaar is papa.

Helaas gaat het de laatste tijd niet op.

Het volgende gebeurt regelmatig. Als ik ga branden hetzij met Nero of met DVD Shrink dan gaat ie tot de volledige 100% maar tot het punt waar hij de lead in- lead out gaat schrijven en dan zegt, tot ziens doe het zelf maar en geeft aan dat de CD/DVD niet gebrand is. Een fatsoenlijke error message krijg ik niet alleen het feit dat de CD/DVD niet goed zal werken.
Na checken van dit klopt het inderdaad dat het niet werkt, de standalone of pc DVD kan de disc niet lezen.

Ik geloof niet dat er een andere versie van DVD shrink is, maar is er een soort gelijk programma wat ik kan gebruiken om dit soort CD/DVD's te maken.

Ik hou mij open voor elke suggestie, want ik heb inmiddels al een halve spindle aan DVD verkloot. En dat vind ik persoonlijk nogal een dure grap worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2006, 22:58   #2
anoniem13255
Guest

Standaard

Brander kapot? Of een slechte / niet compatibele batch DVDs? Probeer eerst een ander merk, daarna een andere brander. Die dingen kosten nog maar 40 euro of zo.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2006, 00:59   #3
anoniem13187
Guest

Standaard

Ik weet geen oplossing voor je probleem ,maar het lijkt mij dat je een kind van 11 zo hebt geleerd om de spullen op te ruimen zoals het hoort.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2006, 08:50   #4
Frison
Guest

Standaard

Met DVD Decrypter de bewuste DVD naar je harddisk kopieren en dan met Nero Recode een nieuwe DVD samenstellen. Werkt perfect
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2006, 09:15   #5
anoniem14122
Guest

Standaard

Volgens mij gebruikt DVD-shrink ook de engine van de aanwezige brandsoftware, weet ik niet helemaal zeker. Wat je in ieder geval kunt proberen is eerst alleen de kopie weg te schrijven als iso-bestand. Kijk dan met iets als Alcohol 100% of je deze kopie kunt gebruiken als dvd. Zo nee, dan ligt het probleem inderdaad bij DVD Shrink. Zo ja, dan kun je kijken of de te branden is met of andere brandsoftware, of andere dvd's. Dan krijg je een beter idee waar het probleem nou eigenlijk zit.

Laat eens weten hoe dat gaat ....
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2006, 14:09   #6
anoniem13863
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avv Bekijk bericht
Brander kapot? Of een slechte / niet compatibele batch DVDs? Probeer eerst een ander merk, daarna een andere brander. Die dingen kosten nog maar 40 euro of zo.
De brander is nog prima, want normale cd kopieren doet ie goed.
Ik gebruik TDK DVD+R dus ja ik denk dat wel redelijk goed is,
ik heb ooit een platinum gebruikt maar daar heb ik ruim een spindle van weg kunnen gooien. Kruidvat DVD's das helemaal erg!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2006, 14:10   #7
anoniem13863
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Ik weet geen oplossing voor je probleem ,maar het lijkt mij dat je een kind van 11 zo hebt geleerd om de spullen op te ruimen zoals het hoort.

Uhmm, Dat is idd zo, maar tja je weet hoe kinderen zijn als je hun kamer volledig opruimt en zegt dat alles bij het grof vuil ligt dan gaat dat een week of 2 goed als je geluk hebt. Daarna word het weer dezelfde puinbak als dat het was.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2006, 14:11   #8
Frison
Guest

Standaard

Als een DVD/CD brander wel CD's brand, wil dat niet zeggen dat het met een DVD ook goed gaat
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2006, 14:11   #9
anoniem13863
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frison Bekijk bericht
Met DVD Decrypter de bewuste DVD naar je harddisk kopieren en dan met Nero Recode een nieuwe DVD samenstellen. Werkt perfect
Die optie wil wel eens proberen, thanks
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2006, 14:13   #10
anoniem13863
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redactie - Frank Bekijk bericht
Volgens mij gebruikt DVD-shrink ook de engine van de aanwezige brandsoftware, weet ik niet helemaal zeker. Wat je in ieder geval kunt proberen is eerst alleen de kopie weg te schrijven als iso-bestand. Kijk dan met iets als Alcohol 100% of je deze kopie kunt gebruiken als dvd. Zo nee, dan ligt het probleem inderdaad bij DVD Shrink. Zo ja, dan kun je kijken of de te branden is met of andere brandsoftware, of andere dvd's. Dan krijg je een beter idee waar het probleem nou eigenlijk zit.

Laat eens weten hoe dat gaat ....
Het probleem is dat DVD shrink idd de enigine gebruikt van het aanwezige brandprogramma, maar DVD Shrink ondersteunt alleen Nero (maakt niet uit welke versie). IK had het namelijk al eens getracht met CloneCD en Easy CD Creator maar dan zegt DVD Shrink dat er geen brandprogramma aanwezig is en breek de toepassing af.

Dus tot zover die optie, maar thanks voor het mee denken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten