Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 April 2011, 20:33   #21341
dutch-online
Guest

Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Juist als je gaat toeren mijdt je de snelweg lijkt mij
snelweg staat toch echt tussen haakjes , kijk of ze toeren met 60 op de snelweg ,
of met dik 100 op de 80 KM wegen , dat zie ik dus regelmatig.

en dat zijn natuurlijk niet alleen de motorrijders
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 20:34   #21342
dutch-online
Guest

Standaard

P.s. het heeft hier de hele dag af en aan geregend

ha ha je krijgt waar je recht op hebt .Black Tiger.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 22:13   #21343
reintje

reintje's schermafbeelding

Standaard

Prachtige zonnige dag hier in het noorden. Je zal mij niet horen klagen.
reintje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 22:15   #21344
pappaharry

pappaharry's schermafbeelding

Standaard

Sorry, ik kan niet nalaten even in te haken... Toen ik begin '52 "in dienst moest" deed ik m'n Norton 500 van de hand, en heb nadien nooit meer mijn leven aan 'twee wielen' toevertrouwd..Vandaag lees ik dit: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9...?sn=binnenland en kan wel janken !! (het zal je zoon maar wezen).

Laatst gewijzigd door pappaharry : 22 April 2011 om 22:20
pappaharry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 22:28   #21345
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Elk ongeluk is triest, als je er bij nadenkt.
Doodgaan is de enige echte zekerheid die de mens heeft, zeg ik vaak.
Nou ben ik rederlijk "verhard"door m'n werk, maar elk mens loopt overal wel het risico te overlijden.
Ik heb ze zien gaan met gescheurde Aorta's, gewone hartaanvallen, hersenbloedingen of gewoon aan flarden gereden in het verkeer. En allemaal te jong.

Ik weiger, om me mijn hele leven zorgen te maken over hoe lang ik nog leef en wat er allemaal wel niet kan gebeuren.
Ik wil nl van dit leven genieten en er alles uithalen wat mogelijk is.
Ik ben nu begonnen aan de periode na mijn werkzame leven. Doe de dingen, die ik graag doe en waarvan ik geniet.
Gewoon iemand helpen met een stukke usb stick, of als vrijwilliger computercursus geven aan minder jonge mensen, of gewoon met mooi weer die grote heerlijke shopper op.
En nee daarbij wil ik beslist niet zweten.

Niek
Oud 23 April 2011, 02:58   #21346
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Online
ha ha je krijgt waar je recht op hebt .Black Tiger.
Dat is zonder meer waar. Want ik had net dit weekend plannen en kijk eens wat voor weer we hier krijgen? Droog, zonnig en 27 graden! Precies wat ik nodig had.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2011, 08:56   #21347
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Juist als je gaat toeren mijdt je de snelweg lijkt mij
Helemaal juist .
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2011, 09:00   #21348
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pappaharry Bekijk bericht
Sorry, ik kan niet nalaten even in te haken... Toen ik begin '52 "in dienst moest" deed ik m'n Norton 500 van de hand, en heb nadien nooit meer mijn leven aan 'twee wielen' toevertrouwd..Vandaag lees ik dit: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9...?sn=binnenland en kan wel janken !! (het zal je zoon maar wezen).
Heeft weinig met motor rijden te maken ,,ik denk dat er op zo'n mannier meer fietser's en voetgangers om het leven komen.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2011, 00:35   #21349
pappaharry

pappaharry's schermafbeelding

Standaard

"Behoedzaamheid kent geen tijd" is, denk ik, een vergeten begrip.. Zo'n 55 jaar rijd ik schadevrij (amper 1,5 miljoen Km) auto .. (fietsen is -kapotte knieën- niet meer aan de orde); rijd écht niet 'als een slak' maar volgens 'regeltjes' die ik oot leerde. Als een ander zich vergist hoef ik daar niet de doodstraf op te zetten! Een paar honderd meter voor- of achteruit- kijken om verkeers-situaties in te schatten is toch niet zo moeilijk ! De weg is niet van mij of van jou; we moeten die 'fatsoenlijk delen'. Gún me mijn mening maar :"'eérst 'plichten' en dán pas 'rechten !" Veel Almeerders lijken te denken dat mijn 'kofferbak' een 'parkeergarage' is ("dringen / jagen") en moeten vevolgens vól in de remmen.. STOM ,hè !!

Laatst gewijzigd door pappaharry : 24 April 2011 om 01:15
pappaharry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2011, 01:46   #21350
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rijd écht niet 'als een slak' maar volgens 'regeltjes' die ik oot leerde.
Hopelijk heb je die regels wel geupgrade, want er is het nodige verandert.
1.) Snelheidsweergaven op de matrixborden boven de snelweg zijn geen adviessnelheden meer maar verplichte maximum snelheden, idem andere bordaanduidingen aldaar.
2.) Langzaam verkeer van rechts heeft tegenwoordig ook voorrang
3.) Knipperlicht gebruiken bij elke zijdelings verplaatsing, dus ook van rijstrook (dus ook bij teruggaan).
4.) Witte onderborden zijn geen uitzonderingsborden meer maar betekenen nu dat het grote bord alleen geldig is voor de op het onderbord afgebeelde voertuigcategoriën. Dit zou het makkelijker maken, maar feitelijk was de oude situatie (onderbord=uitgezonderd) veel eenvoudiger, want dan wist je meteen dat het grote bord voor de grootste groep verkeersgebruikers geldig was. Daarnaast is een fietser en brommer langzamer en kon dus beter het onderbord lezen dat de situatie voor hun niet geldig was.
5.) Caravans mogen nu ook 90.
6.) Voorrangsvoertuigen mogen ook de wet overtreden (door rood rijden bijv.) zonder gebruik te maken van optische en/of geluidsignalen.
7.) Rijdt je een fietser/bromfietser omver, ben je in principe altijd schuldig of je moet al heel sterk in je schoenen staan en getuigen hebben en dan is het nog vaak zo dat de schuld gedeeld wordt.
8.) Opheffen van minimumsnelhedegen op autowegen en autosnelwegen, hetgeen mede veroorzaakt dat mensen pas op de snelweg vaart beginnen te maken i.p.v. op de toerit alwaar dat behoort te gebeuren en dan met 60 of 70 de autosnelweg op komen zeiken.
9.) Invoering verbod van vasthouden van telefoon (goede zaak).

En dan noem ik slechts de belangrijkste wat me zo te binnen schieten die sinds 1982 zeg maar ongeveer veranderd zijn.

Citaat:
Een paar honderd meter voor- of achteruit- kijken om verkeers-situaties in te schatten is toch niet zo moeilijk !
Goed vooruitkijken en goede inschattingen maken en goed anticiperen is voor sommigen best lastig. De meesten kunnen het wel, maar behoorlijk wat mensen doen het niet of niet graag. Er heerst teveel het "ik eerst en dat die ander maar wacht" gevoel op de wegen.

Ik ben het overigens helemaal met je eens, ook het "heer in het verkeer" (of vrouw als men een vrouw is) beleid, passen te weinig mensen nog toe. Het is allemaal stress, jagen en irritatie.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 24 April 2011 om 01:50 Reden: Paar typo's gefixed.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten