Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 February 2009, 09:00   #41
anoniem27570
Guest

Standaard

Welk merk en type geheugen zit erin en op welk voltage staat die ingesteld in de bios?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2009, 09:25   #42
anoniem34831
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Welk merk en type geheugen zit erin en op welk voltage staat die ingesteld in de bios?
Dat antwoord moet ik je nog even schuldig blijven.... aangezien ik nu niet thuis ben
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2009, 09:46   #43
anoniem26138
Guest

Standaard

Komt er toch nog één of ander resultaat naar boven

Wat betreft dat voltage, daarom dacht ik eerst maar een ClearCMOS uit te voeren, daar moet je denk ik toch mee beginnen.
Meestal een kwestie van een jumper dicht bij de batterij op het mobo een minuutje op de andere positie zetten met de stekker uit het stopcontact.

Zie je toch dat dat wat je opmerkte over die167 mHz toch ergens op een herkenbare manier de kop op steekt, en dat je dichter bij de oplossing komt.

Check de spanningen ook met een programma onder Windows, want je weet niet wat de nieuwe video kaart er aan heeft veranderd qua belasting.
Als dat geheugen net op het randje van zijn kunnen werkt (qua spanningen) dan kan een bankje er bij de doorslag zijn, al is dat met spanningsmeting vaak niet precies te controleren.
Beste daarvoor zou zijn een andere set geheugen (zeker ondersteund) te proberen, maar dat begreep je al.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 6 February 2009 om 09:48
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2009, 10:30   #44
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralph1983 Bekijk bericht
Het gamen met 2 geheugen bankjes lukt echt niet.... veelvuldig getest.....

Verder heb ik gisteren een aantal uren met 1 module gedraaid en spellen gespeeld, dit ging opzich prima, alleen kan je wel merken dat er wat weinig geheugen inzit en dat ie het wat moeilijk heeft, maar verder draait alles wel soepel...

Toen ik vanochtend de computer weer aanzette en voor het testen even een spel starte liep deze wederom beter dan met 2 geheugenmodules.

Verder heb ik het idee dat het aan het geheugenslotje op mijn moederbord ligt..... dat daar ergens een storing inzit ofzo..... maar er zijn hier genoeg mensen met meer ervaring dan ik.... dus als jullie ideeen hebben mag je ze hier delen... alle input is welkom...
Ja, ook ik heb voldoende ervaring met (kapot) geheugen, maar een hogere prcosserobelasting bij een defect geheugen slot of bankje, dat ken ik niet helemal plaatsen....
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2009, 12:10   #45
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Ja, ook ik heb voldoende ervaring met (kapot) geheugen, maar een hogere prcosserobelasting bij een defect geheugen slot of bankje, dat ken ik niet helemal plaatsen....
Misschien de DMA controller ? Als die niet werkt gaat de processor-belasting sterk omhoog, en heeft natuurlijk direct met het geheugen te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2009, 22:04   #46
anoniem34831
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Komt er toch nog één of ander resultaat naar boven

Wat betreft dat voltage, daarom dacht ik eerst maar een ClearCMOS uit te voeren, daar moet je denk ik toch mee beginnen.
Meestal een kwestie van een jumper dicht bij de batterij op het mobo een minuutje op de andere positie zetten met de stekker uit het stopcontact.

Zie je toch dat dat wat je opmerkte over die167 mHz toch ergens op een herkenbare manier de kop op steekt, en dat je dichter bij de oplossing komt.

Check de spanningen ook met een programma onder Windows, want je weet niet wat de nieuwe video kaart er aan heeft veranderd qua belasting.
Als dat geheugen net op het randje van zijn kunnen werkt (qua spanningen) dan kan een bankje er bij de doorslag zijn, al is dat met spanningsmeting vaak niet precies te controleren.
Beste daarvoor zou zijn een andere set geheugen (zeker ondersteund) te proberen, maar dat begreep je al.
De voltages staan van alle modules op 1.8
En zoals het nu lijkt is mijn 2e geheugenslotje kapot.

Nu heb ik mijn geheugen in de 1e en de 3e zitten en doet de computer alles prima....

Ik denk dat het probleem hiermee is opgelost en dat ik binnenkort een nieuw moederbord ga bestellen zodat dat ook weer opgelost is.

Iedereen bedankt voor zijn input!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2009, 22:16   #47
anoniem27570
Guest

Standaard

Welk merk en type geheugen lees ik nog nergens, OCZ geheugen b.v. dient 2 volt of hoger te krijgen en een geheugenslot gaat niet stuk en als de controller een fout heeft bij het aansturen dan merk je dat ook wel met de rest van het geheugen, die memetest test gelijktijdig de controller.

Maar een RMA kan natuurlijk ook een oplossing zijn, hopelijk krijg je dan niet hetzelfde mocht het een voltage probleem zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2009, 23:57   #48
anoniem18126
Guest

Standaard

Citaat:
Nu heb ik mijn geheugen in de 1e en de 3e zitten en doet de computer alles prima....
Goede kans dat je geheugen nu in "dual channel" draait.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2009, 11:01   #49
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Goede kans dat je geheugen nu in "dual channel" draait.
Ja dat zou wel eens de truuk kunnen zijn !

Het is dual channel geheugen, en die horen in bank 1 en 3 !

Niks een nieuw moederbord nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2009, 09:34   #50
anoniem34831
Guest

Thumbs up

Ja klopt dat ik nu in Dual Channel draai
En ik koop inderdaad eerst geen nieuwe spullen, want alles werkt super op het moment. Ik had ?Corsair? geheugen, alleen zijn deze nu al een tijdje geleden terug gestuurd naar de fabrikant, en heb momenteel een B-merk (als het al merk is) geheugen als vervanging mee terug gekregen...

Momenteel zeer tevreden.... een heleboel berichten en uiteindelijk een super simpele oplossing, die ook binnen 5 minuten bedacht had kunnen worden
Maar ik heb hier toch weer een heleboel geleerd en daar ga ik zeker nog wat aan hebben

Dank allen!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten