Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 February 2009, 14:57   #11
anoniem26138
Guest

Standaard

Heb je SATA schijven of PATA ( = IDE) ?

Check dit volgende even over DMA. Ik ga er even van uit dat het probleem is dat je spel schokkend speelt, wat begrijpelijk is wanneer de CPU op 100% draait.
http://forum.computeridee.nl/showpos...5&postcount=23

Ik geloof niet dat (altijd) als een processor-core op 100% staat dat de andere het dan overneemt.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2009, 15:09   #12
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralph1983 Bekijk bericht
Wat voor processor raden jullie aan dan?

Note: voordat ik dus met de 9800gt ging draaien, draaide ik met HD 2600pro en daar ging wel alles prima, ook met die games
Een E8400, E8500 of E8600.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2009, 15:24   #13
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:

Note: voordat ik dus met de 9800gt ging draaien, draaide ik met HD 2600pro en daar ging wel alles prima, ook met die games
Welk merk en wattage voeding zit erin?
Heb je een zwaardere om ermee te testen?
Lijkt mij dat daar het probleem zit, een CPU doet niet zoveel met gamen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2009, 15:54   #14
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Als je zijn eerste bericht goed had gelezen, dan had je gezien dat een van zijn cores continue op 100% belasting blijft hangen.
Blijkbaar is die 100% dus gewoonweg niet voldoende, dus ligt het toch aan de processor.
Verder geven de systeem-eisen van de door hem genoemde spellen ook duidelijk aan dat zijn CPU te traag, of in het gunstigste geval 'net' op het randje zit.
Met een zwaardere voeding gaat de pc echt niet sneller draaien, andersom is het dat als een onderdeel te weinig 'stroom' krijgt omdat de voeding niet toereikend is, de pc uitvalt of hele rare foutmeldingen gaat geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2009, 16:21   #15
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Als je zijn eerste bericht goed had gelezen, dan had je gezien dat een van zijn cores continue op 100% belasting blijft hangen.
Blijkbaar is die 100% dus gewoonweg niet voldoende, dus ligt het toch aan de processor.
Verder geven de systeem-eisen van de door hem genoemde spellen ook duidelijk aan dat zijn CPU te traag, of in het gunstigste geval 'net' op het randje zit.
Met een zwaardere voeding gaat de pc echt niet sneller draaien, andersom is het dat als een onderdeel te weinig 'stroom' krijgt omdat de voeding niet toereikend is, de pc uitvalt of hele rare foutmeldingen gaat geven.
Citaat:

Zou zelf maar eens beginnen met goed te lezen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2009, 16:26   #16
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Ik heb onlangs nieuwe hardware gekocht voor mijn pc.

Geforce 9800GT
500W voeding

Dit heb ik aangesloten in mijn kast, alleen na alle installaties lijkt het er op dat er maar 1 van de 2 cores gebruikt wordt, in ieder geval dat geeft everest home edition aan.

Core 1 wordt niet gebruikt en Core 2 zit continu op 100% waardoor het spelen van Games nu niet meer normaal gaat.

Ik heb Windows Vista 32-bit inmiddels opnieuw geinstalleerd en alle drivers opnieuw geinstalleerd enzo, alleen is dit ook geen verbetering ten opzichte van de vorige keer.

Verder heb ik:

4 gb intern geheugen
320 GB HDD
Foxconn one moederboard (nummer weet ik zo niet)

Weet iemand wat het probleem kan zijn? ligt dit aan de videokaart of is dit dan toch een driver aangelegenheid?

Alvast bedankt.
Begin eens bij het begin, alle oude drivers zijn verwijderd?
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

De chipsetdrivers zijn neem ik aan ge´nstalleerd en de drivers voor de nieuwe videokaart?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2009, 17:20   #17
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Zou zelf maar eens beginnen met goed te lezen.
Wat wil je daar nu mee zeggen Al zou de voeding niet toereikend zijn (wat deze in dit geval wel is), dan nog kon het daar niet aan liggen, want een te lichte voeding laat de videokaart echt niet trager draaien, de pc zal in dat geval gewoon niet (goed) werken.
Lees gewoon de systeemeisen voor zijn spellen eens en je zal zien dat de CPU de bottleneck is... niks anders.....
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2009, 13:35   #18
anoniem34831
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Heb je SATA schijven of PATA ( = IDE) ?

Check dit volgende even over DMA. Ik ga er even van uit dat het probleem is dat je spel schokkend speelt, wat begrijpelijk is wanneer de CPU op 100% draait.
http://forum.computeridee.nl/showpos...5&postcount=23

Ik geloof niet dat (altijd) als een processor-core op 100% staat dat de andere het dan overneemt.
Ik heb een SATA schijf, dat houd voor mij dus in dat het verhaaltje helaas niet opgaat
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2009, 13:47   #19
anoniem34831
Guest

Standaard

Citaat:
Begin eens bij het begin, alle oude drivers zijn verwijderd?
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

De chipsetdrivers zijn neem ik aan ge´nstalleerd en de drivers voor de nieuwe videokaart?
Ik ben inmiddels al zover gegaan, dat ik windows opnieuw heb geinstalleerd en voor zover ik nieuwe drivers heb kunnen vinden op het internet voor alles wat ik er in heb zitten, heb ik deze gedownload. maar het mag tot nu nog niet baten.

Verder heb ik 4 gb aan geheugen (DDR2 667mhz), ook de bios geeft dit aan, maar als ik het taakbeheer, cpu-z, everest home edition er op na sla, geeft deze aan 2gb fysiek geheugen te hebben. Wat houd dit precies in?

Daarbij komt ook nog kijken, dat wanneer ik mijn computer nu opstart deze toch een minuutje of 3 blijft laden.... en mijn cpu gebruik tijdens dat proces blijft steken rond de 30 a 40% na een minuutje of 5 zakt deze weer naar 0% tot 7 %, wanneer ik daarna een programma start schiet het gebruik al snel weer naar 100% (voor ca. 3 seconden.)

Als ik alles zo doorlees krijg ik toch het vermoeden dat het aan de processorsnelheid zo liggen, alleen vind ik dit een beetje raar, aangezien ik dit probleem met mijn vorige videokaart niet had.

Ook wil ik jullie allemaal alvast even bedanken voor de moeite die jullie nemen om mij te helpen!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2009, 14:03   #20
anoniem34831
Guest

Standaard

Citaat:
PSU Raptoxx SPS-RT500PSP 500W ATX
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten