Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 May 2017, 22:05   #91
burgkop

burgkop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Zeker, maar nooit iets over de instellingen gezien. Als jij bij problemen zo maar met je smartphone op die modem-router inlogt, dan zou het zo maar kunnen dat zijn DHCP server ook aan staat. En welke IP's deelt die dan uit. En welk IP heeft dat ding zelf (LAN en WLAN)
Ik zei al eerder dat ik het nooit gebruik, alleen als er wat aan de hand is en ik niet op de sitecom router terecht kan. 2.4 GHz staat aan, 5 GHz uit.
Het bereik is aantoonbaar minder dan met de sitecom.

Wat wil je weten?
Ik heb even gekeken
Er staan verschillende mac adressen en IP adressen.
DHCP server staat ingeschakeld.
Om in te loggen is het adres hetzelfde als origineel bij de sitecom, 192.168.0.1
Dat zal dan wel de reden geweest zijn dat ik hem op 192.168.0.2 moest zetten.

Is het misschien beter om die router van UPC uit te schakelen?
Dan kan ik er wel niet meer in als het nodig is met mobiel etc. maar dan kan ik hem eventueel met pc eerst weer inschakelen.
Oud 19 May 2017, 22:25   #92
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Wat ik zou doen...
UPC-modem:
- ip 192.168.0.1
- wifi uit
- dhcp aan range 192.168.0.100 - 192.168.0.164

sitecom
- ip 192.168.0.2
- default gateway 192.168.0.1
- wifi aan
- dhcp uit
- kabel tussen UPC modem en sitecom bij sitecom aansluiten op LAN-poort en niet WAN-poort

camera's
- vast ip 192.168.0.10, 192.168.0.11, etc.
- instellen via de camera zelf (gateway 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0, dhcp uit), of via de UPC modem op basis van MAC-adres dat door UPC modem wordt gezien (dhcp in camera aan).

Die kabel op die manier tussen UPC modem en sitecom is nog even een experiment. Gaat meestal wel werken, maar soms niet. Op dat moment ga je voorbij aan de routerfunctionaliteit van de sitecom, waardoor alles in één netwerk hangt en je via de wifi ook gewoon kunt inloggen op je UPC modem.
Als dat niet blijkt te werken, zou je moeten kijken hoe je de routerfunctionaliteit kunt uitschakelen in de sitecom. Hoe dat moet weet ik even niet, daar is de handleiding van het apparaat te summier voor.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2017, 23:16   #93
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop
.... DHCP server staat ingeschakeld.
Om in te loggen is het adres hetzelfde als origineel bij de sitecom, 192.168.0.1
Dat zal dan wel de reden geweest zijn dat ik hem op 192.168.0.2 moest zetten.
Bingo. En als zijn DHCP pool ook nog die van de Sitecom overlapt, verklaart dat ook eerdere problemen.

Ik laat even bezinken wat FooBar schrijft.
Jouw probleem zal zijn dat het een flinke verandering inhoudt, daar moet je meestal eerst van overtuigd raken voordat je in beweging komt, wat ik overigens begrijp wanneer het nu (gedeeltelijk) functioneert.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2017, 23:18   #94
burgkop

Standaard

@ FooBar
even voor de duidelijkheid.
UPC Modem is altijd met draad verbonden aan Sitecom Router. Dat heb ik altijd zo gehad.
Computers met draad aan Router aangesloten
Soms een pc aan utp hub, maar mijn computer altijd direct aan de router.
Oud 19 May 2017, 23:23   #95
burgkop

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Bingo. En als zijn DHCP pool ook nog die van de Sitecom overlapt, verklaart dat ook eerdere problemen.

Ik laat even bezinken wat FooBar schrijft.
Jouw probleem zal zijn dat het een flinke verandering inhoudt, daar moet je meestal eerst van overtuigd raken voordat je in beweging komt, wat ik overigens begrijp wanneer het nu (gedeeltelijk) functioneert.
Daarom vraag ik of ik dat beter kan uitschakelen 2.4 GHz, net als de 5 GHz, (dat heb ik niet)
Oud 20 May 2017, 11:43   #96
erikdenhouter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop
Ik zei al eerder dat ik het nooit gebruik, alleen als er wat aan de hand is en ik niet op de sitecom router terecht kan. 2.4 GHz staat aan, 5 GHz uit.
Het bereik is aantoonbaar minder dan met de sitecom.
Je gebruikt hem eigenlijk elke seconde, want hij zit hard in je netwerk te werken

Geen ervaring met die WiFi aan of uit. Als je het schema van FooBar zou volgen, dan zet je WiFi op de UPC uit, en maak je alleen gebruik van het betere bereik van de Sitecom. Maar het is misschien wel mogelijk om ook dat WiFi aan te laten ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar
camera's
- vast ip 192.168.0.10, 192.168.0.11, etc.
- instellen via de camera zelf (gateway 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0, dhcp uit), of via de UPC modem op basis van MAC-adres dat door UPC modem wordt gezien (dhcp in camera aan).
Omdat je meerdere camera's hebt, en ook nog allemaal verschillende, zou ik dit zeker in de UPC modem doen met MAC bindingen, en niet in de camera's, en dat om het overzicht wat je krijgt wanneer dat in één lijst staat.
Oud 20 May 2017, 15:10   #97
burgkop

Standaard

Allemaal verschillende camera's?
2 merken, dus dat valt wel mee.
--
Maar wat staat in het modum van Ziggo nu eigenlijk aan, daar heb ik nu niets aan gedaan, wilde 2.4 HGz uitzetten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Wat staat aan-uit.jpg‎ (83,6 KB, 4x gelezen)
Oud 20 May 2017, 17:05   #98
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
Maar wat staat in het modum van Ziggo nu eigenlijk aan, daar heb ik nu niets aan gedaan, wilde 2.4 HGz uitzetten.
2,4 GHz staat nu aan. Je hebt nu alleen de meest snelle manier van data overdragen (802.11n) uit staan. Als je 2,4 GHz wil uitzetten, zet dan het (eerste) vakje achter "Inschakelen" op Uitgeschakeld.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2017, 17:11   #99
erikdenhouter

Standaard

Ik dacht minstens 3 camera's gezien te hebben, maar ik kan niet opmaken uit jouw lijst uit je Sitecom om wat voor een type apparaat het gaat, het kan net zo goed een smartphone of laptop of PC of koelkast zijn.

Opvallend dat je 802.11n modus uitgeschakeld hebt staan Dat is de snelste verbinding van die router, al weet ik niet of al je camera's dat ondersteunen. Misschien kan/moet je die op Automatisch zetten, als die optie er is.
Niet belangrijk meer wanneer je de WiFi uit gaat zetten, maar weet dat als 802.11n uit staat valt de router terug op 802.11g, en die is beperkt bij (theoretisch) 54 Mbit/s, effectief iets tussen 25 en 50 Mbit/s

Het is mij niet duidelijk of je een vraag stelt in je laatste post.

Edit: Ah, FooBar...
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten