Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 April 2014, 21:10   #1
anoniem57001
Guest

Standaard Wifi probleem Killer Bigfoot N-1202

Ff de settings.
Ik heb een Killer Bigfoot N1202 draadloze netwerkkaart in een Clevo W370ET Notebook onder Windows 7 Professional.

Tot enkele dagen geleden draaide de Bigfoot perfect, maar in ene kan ik de radio niet meer aan krijgen.
Ik heb in de control panel gekeken, maar daar staat de Bigfoot en zegt Windows dat hij correct werkt. Niet dus.
Ik heb de driver verwijderd. Daarna met de Killer cleaner 64bits alle "troep" verwijderd en de nieuwste drivers geinstaleerd (van de Qualcomm site en met uitschakeling van mijn Zone Alarm firewall).
Zonder resultaat. Windows ziet de Bigfoot blijft roepen hoe correct hij wel niet werkt, maar onderwijl kan ik er niets mee.
Opvallend is dat ik de antenne/radio niet kan schakelen.
Ik heb er een knopje voor op mijn toetsenbord waarmee ik normaal de radio/antenne aan of uit kan zetten, maar die geeft geen sjoege. Het heeft er dus sterk de schijn van dat er iets met de software is, waardoor de kaart niet aan of uit geschakeld kan worden, of dat de kaart zelf kapot is, maar zou windows dan zeggen dat de kaart correct werkt.
Wie oh wie heeft hier een idee over?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Control panel.jpg‎ (60,8 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg Control panel II.jpg‎ (77,6 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg Control panel III.jpg‎ (88,8 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg Control panel IV.jpg‎ (74,5 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: jpg Control panel V.jpg‎ (67,3 KB, 3x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2014, 21:44   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zit te denken aan malware die je speciale F toets functies om zeep heeft geholpen.
Omdat de netwerkkaart ook niet meer om aan/uit schakelen reageert.
Je zou een scan kunnen doen met de gratis Emsisoft Emergency kit.
http://www.emsisoft.nl/nl/software/eek/
Klik op THUIS en daarna download.
Laat het prog updaten en doe een diepe scan.

Daarna bij Quaçomm de drivers voor je toetsenbordje ophalen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2014, 03:43   #3
anoniem22217
Guest

Standaard

Brand het ledje van de Wireless wel groen?

Heb je een manual, anders kun je hem hier downloaden.
Het kan goed zijn dat je Bluetooth aan hebt staan en wifi niet.

plaatje komt uit het manual.
Bestandstype: jpg cum.jpg‎ (20,5 KB, 5x gelezen)

Laatst gewijzigd door stroke33 : 24 April 2014 om 03:45
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2014, 09:02   #4
anoniem57001
Guest

Standaard

Hoi,
Dank voor je advies, maar helaas. Ik heb de door jou aangehaalde software opgehaald en laten lopen, maar er was geen Malware aanwezig. Ik heb als Malwarescanner zelf al Malwarebytes meelopen. Die ook ff laten zoeken, maar opnieuw helaas......
Ik sta open voor goede ideeen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2014, 09:05   #5
anoniem57001
Guest

Standaard

Hoi,
Lampje van de Wireless (op mijn Notebook is wireless en BT 1 lampje) is niet groen. Dat kan ook niet volgens mij want dat lampje kan alleen groen zijn als de radio van de wireless aan staat en daarin zit nu juist het probleem. De toetsenbordcombinatie die jij als plaatje bijsloot (waarvoor dank) heb ik ook al een paar keer geprobeerd, maar zonder enig succes. Ik heb echt het idee dat ik eerst iets softwarematigs moet doen om dan de radio weer aan te krijgen, maar wat.....
Ik sta open voor suggesties.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2014, 11:31   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Heb je de TB drivers er opnieuw opgezet: http://www.clevo.com.tw/en/e-services/Download.asp

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2014, 23:09   #7
anoniem22217
Guest

Standaard

Heb je een netwerkkabel over, zo ja sluit de laptop eens bekabeld aan de mode/router. Dit om uit ter sluiten dat de netwerkkaart stuk is. Hoewel dan het wifi gedeelte dan alsnog stuk kan zijn.

Bijgevoegd nog wat plaatjes uit het manual.
Bestandstype: jpg clevo1.jpg‎ (20,3 KB, 2x gelezen)
Bestandstype: jpg clevo2.jpg‎ (20,3 KB, 1x gelezen)
Bestandstype: jpg clevo3.jpg‎ (15,5 KB, 1x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2014, 23:39   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Heb je een netwerkkabel over, zo ja sluit de laptop eens bekabeld aan de mode/router. Dit om uit ter sluiten dat de netwerkkaart stuk is. Hoewel dan het wifi gedeelte dan alsnog stuk kan zijn.
In laptops zitten gewoon 2 aparte netwerk kaarten. Eén voor de kabel en één voor wifi. Dus een kabel aansluiten zorgt voor een andere verbinding en heeft weinig te maken met het wifi deel.

Overigens zit zo'n kaartje normaal achter een klepje aan de onderzijde. Is ongeveer 2 x 3 cm, zit met 1 of 2 schroefjes vast in een soort sata slotje (ben de exacte naam kwijt) en er zitten 2 kabeltjes aan op klik sluitinkjes. De locatie van elk kabeltje is wel van belang, dus noteer dat als je het kaartje eruit haalt om het te vervangen.
Ze gaan inderdaad, nog weleens stuk, maar dat zou normaal een melding bij apparaat beheer moeten geven.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2014, 16:27   #9
anoniem57001
Guest

Standaard

Hoi Nieke30,
Ik heb ALLE drivers opnieuw geinstaleerd, maar helaas.....
Ik heb het idee dat als de kaart kapot zou zijn, wat natuurlijk kan, dat Windows de kaart niet zou herkennen in de device manager.... Of?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2014, 16:28   #10
anoniem57001
Guest

Standaard

Met de Netwerkkabel heb ik perfect contact. Daar zit volgens mij het probleem ook niet. Zijn 2 gescheiden circuits.
Met de netwerkkabel heb ik alle drivers opnieuw opgehaald..., maar nog steeds niets.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten