Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 March 2013, 15:52   #1
anoniem36507
Guest

Question nieuwe schrijf in macbook pro

Hallo,

Mijn schrijf van mijn macbook pro is kapot, heb een nieuwe gepartioneerd en geformateerd op een windows pc.

nu wil ik mac os x installeren maar kom tot dat ik kan kiezen op welke schrijf ik wil installeren.

Maar dan krijg ik een melding dat , ik via hulpprogramma's>'schrijfhulpprogramma's de schrijf opnieuw moet partioneren met de indeling 'GUID-partitietabel'.

Maar ik kom niet in schrijfhulpprogramma's laat staan dat ik opnieuw kan partioneren!

Hoe moet ik nu verder ik heb instal dvd mac OS X en de application install dvd en een osx 10.6 snow leopard dvd.

Verder heb ik niks.

Ed

Laatst gewijzigd door bakviss : 23 March 2013 om 15:57
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2013, 16:11   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik heb nog nooit aan een mac gezeten, maar via google vond ik deze:
http://support.apple.com/kb/HT3910?viewlocale=en_US

Apple gebruikt sowieso een ander filesystem als MS, dus het nut van partioneren etc onder Windows ontgaat me dan wel.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2013, 16:14   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

En deze zijn dan denk ik van belang:

Citaat:
Turn on the computer.
Insert the Mac OS X Install DVD into the optical drive, or insert the MacBook Air Software Reinstall Drive into the USB port.
Press and hold the "C" key while the computer starts up. The computer will start up using the Install media. Alternatively, press and hold the Option key at startup to select the volume containing the installer.
If your are using a wireless mouse, a mouse icon should appear asking you to turn the mouse on so that the computer can discover it.
Select a language, then press the right arrow key.
Click the Utilities menu, the choose Disk Utility.
Select a volume to erase (usually called Macintosh HD).
Click the Erase tab.
Click Erase... Important: This step will completely erase your hard drive. If you have installed Microsoft Windows using Boot Camp, or have multiple partitions, this procedure will erase the partition you select.
A dialog box appears asking if you want to erase the partition: click Erase.
After the partition is erased, choose Quit Disk Utility from the Disk Utility menu.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2013, 16:46   #4
anoniem36507
Guest

Standaard

ik heb de os x schrijf in de drive druk op C tijdens opstarten, selecteer de taal nederlands dan enter.

Dan komt scherm MAC OS X installeren, druk op ga door, kom op lecentieovereenkomst ik ga akkoord.

Dan selecteer op welke schrijf ik OS X wil installeren, selecteer een schrijf dan enter dan komt er een melding dat ,

ik via hulpprogramma's>'schrijfhulpprogramma's de schrijf opnieuw moet partioneren met de indeling 'GUID-partitietabel'.

Ik kan alleen maar terug verder kan ik niks dus ook niet dus kan onder staande niet uitvoeren.

Click Erase... Important: This step will completely erase your hard drive. If you have installed Microsoft Windows using Boot Camp, or have multiple partitions, this procedure will erase the partition you select.
A dialog box appears asking if you want to erase the partition: click Erase.
After the partition is erased, choose Quit Disk Utility from the Disk Utility menu.

ed
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2013, 16:58   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Na het selecteren van de taal, moet de rechter pijltjes toets drukken staat er onder andere, dus geen enter.

Even stap voor stap die handleiding volgen dus.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2013, 20:21   #6
anoniem45232
Guest

Standaard

http://www.macbreaker.com/2012/07/mo...irtualbox.html
Stap 4 kom je het tegen met plaatjes.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2013, 10:23   #7
anoniem36507
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Na het selecteren van de taal, moet de rechter pijltjes toets drukken staat er onder andere, dus geen enter.

Even stap voor stap die handleiding volgen dus.

Niek
Niek,

als ik de taal heb geselecteerd dan moet ik de tab toets gebruiken om bij de rechter pijltoets te selecteren, dan moet ik de spatietoest gebruiken om naar het volgende scherm te komen.

zo moet ik een paar schermen door onderandere voor akkoord voor de voorwaarden, dan kom ik op het scherm dat ik de schrijf moet selecteren waar ik os x op wil installeren, als die selecteer dan geef hij aan dat:, ik via hulpprogramma's>'schrijfhulpprogramma's de schrijf opnieuw moet partioneren met de indeling 'GUID-partitietabel'.

verder kan ik niks doen,

jeroen,

Ik wil de mac opnieuw installeren, de link van jouw is om os x bij een windows op te installeren?
vanaf stap 4 select de disk kom ik niet verder.

ik heb de disk ook weer helemaal leeg gemaakt en met 1 parti maar kom niet verder.

ik heb geen andere mac om daar de schrijf op voor te bereiden.

ed
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2013, 17:42   #8
anoniem45232
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bakviss Bekijk bericht
zo moet ik een paar schermen door onderandere voor akkoord voor de voorwaarden, dan kom ik op het scherm dat ik de schrijf moet selecteren waar ik os x op wil installeren, als die selecteer dan geef hij aan dat:, ik via hulpprogramma's>'schrijfhulpprogramma's de schrijf opnieuw moet partioneren met de indeling 'GUID-partitietabel'.

verder kan ik niks doen,
Kan je daar een paar foto's van maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bakviss Bekijk bericht
jeroen,

Ik wil de mac opnieuw installeren, de link van jouw is om os x bij een windows op te installeren?
vanaf stap 4 select de disk kom ik niet verder.
Klopt, maar het installatieproces van de mac zelf is hetzelfde.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2013, 17:43   #9
anoniem45232
Guest

Standaard

Het gaat vooral om dit plaatje. Je moet niet een partitie aanmaken, maar de harde schijf wissen met het juiste format.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten