Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 November 2012, 14:50   #1
anoniem36023
Guest

Standaard verbinding verbreekt

De draadloze verbinding tussen router en laptop met Vista verbrak regelmatig. Ik heb nu sinds enige weken de laptop met een kabel aan de router verbonden maar er verschijnt nog regelmatig de mededeling dat de internetverbinding is verbroken.
Dan geeft een icoon op de balk aan dat er draadloze netwerken ter beschikking zijn, daar trek ik de conclusie uit dat de laptop geen gebruik maakt van de kabelverbinding maar nog steeds van de draadloze verbinding.
Is dit juist? Zo ja wat moet ik doen om de laptop via de kabelverbinding met de router te laten communiceren?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2012, 14:55   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Had je bij de wifi kaart de energiebeheer wel uitgeschakeld?

Op de laptop kun je via een toetsencombinatie de wifi uitschakelen, kijk eens in het manual welke.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2012, 17:20   #3
anoniem22217
Guest

Standaard

Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen hier kom je door met rechtermuisknop op het monitortje naast de klok te klikken, klik nu rechts op de wifi verbinding en kies voor netwerk uitschakelen.

De computer zal nu (eventueel na een herstart) verder gaan met je draadverbinding.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2012, 23:52   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Als de melding echt is: "Internet verbinding verbroken" als je zowel met wifi, als met kabel bent verbonden, zit het probleem vermoedelijk niet tussen laptop en router, maar tussen router en modem, of tussen modem en internet provider.
Maar je kunt in apparaat beheer gewoon je wifi netwerk uitschakelen, dan weet je 100% zeker dat je via draad bent verbonden.

Download anders dit programma even en kijk welke netwerken er in de buurt zitten en op welk kanaal. http://www.metageek.net/products/inssider/
Om het te gebruiken, moet je wifi kaartje wel weer even aan.
Als er veel netwerkjes in de buurt zitten op nagenoeg hetzelfde kanaal (de meeste routers hebben 11 tot 13 kanalen) dan kan je het kanaal van je router om zetten, naar een ander kanaal, anders storen ze elkaar.
Dit laatste even om het draadloos ook weer goed werkend te krijgen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2012, 10:30   #5
anoniem36023
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen hier kom je door met rechtermuisknop op het monitortje naast de klok te klikken, klik nu rechts op de wifi verbinding en kies voor netwerk uitschakelen.
Stroke 33, Configuratiescherm\Netwerk en internet\ kan ik vinden maar Netwerkverbindingen niet. Het vervolg hier kom je ... is mij niet duidelijk.

Niekie 30, of de verbinding met kabel ook verbreekt, weet ik (nog) niet omdat de draadloze verbinding nog niet is uitgeschakeld.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2012, 12:18   #6
anoniem22217
Guest

Standaard

Goed! Klik met rechtermuisknop op het monitortje links naast de klok, kies nu Netwerkcentrum openen, kies hier links voor Adapterinstellingen wijzigen, klik nu op de draadloos verbinding en klik met de rechtermuisknop hierop en kies voor uitschakelen, nu ga je naar de bedrade LAN verbinding en klik met de rechtermuisknop hierop en kies voor inschakelen.

Eventueel moet je de Computer opnieuw starten.

Je verbinding met internet is nu de LAN verbinding geworden en je hebt bedraad internet.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2012, 14:10   #7
anoniem36023
Guest

Standaard

Stroke33, in Netwerkcentrum staat links geen Adapterinstellingen wijzigen, wel Netwerkverbindingen beheren. Op dit scherm kan ik de Draadloze netwerkverbinding en de LAN-verbinding in- of uitschakelen, ik neem aan dat je dit bedoelt.
Al zoekende kom ik links Draadloze netwerken beheren tegen, daar staat niet mijn maar een ander netwerk bovenaan hetgeen betekent dat ik steeds verbinding maak met het andere, niet beveiligde, netwerk. Ik vermoed dat daarom de verbinding steeds verbreekt omdat dat signaal zwak is.
Nu heb ik mijn beveiligd netwerk bovenaan gezet, waarschijnlijk is het probleem nu opgelost, anders schakel ik mijn draadloos netwerk uit en de LAN-verbinding in.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2012, 14:56   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Inderdaad. Ik zou sowieso op dat onbeveiligde netwerk met rechts klikken en verwijderen kiezen.
En dan gewoon even opletten, als je de eerste keer verbinding maakt, met wat je verbindt.

Niek

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten