Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 April 2005, 17:11   #1
anoniem13897
Guest

Standaard Afstandbediening / Home Cinema

Na het 'opschonen' van mijn PC werkt de afstandsbediening (infrarood) niet meer. Na de opschoningsaktie heb ik de ontvanger (USB) aangesloten, waarna hij de de melding gaf dat hij nieuwe hardware had gevonden. Daarna werd de bijbehorende driver geďnstalleerd en werd gemeld dat het apparaat klaar voor gebruik was. Helaas blijkt dat niet het geval te zijn. Ondanks het feit dat het LED-lampje van de ontvanger netjes brandt, de batterijen van de zender OK zijn (inmiddels vernieuwd) en het LED-lampje van de zender normaal oplicht bij het indrukken van een toets, reageert het computer (Home Cinema) niet.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2005, 10:35   #2
anoniem13184
Guest

Standaard

Wat en hoe heb je opgeschoond?
Ik denk dat je de drivers hebt verwijderd.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2005, 12:58   #3
anoniem13897
Guest

Standaard

Beste 'Kater'

Ik heb met o.a. Regcleaner en Bugsdoctor mijn computer opgeschoond. Daarmee zijn een groot aantal registerfouten gecorrigeerd en loze pogrammabestanddelen en andere overbodige bestandjes verwijderd. Daarna heb ik de schijf gedefragmenteerd.

Gelet op het feit dat de computer de USB-zender van de afstandsbediening daarna als nieuwe hardware zag en de driver spontaan opnieuw installeerde, zal de driver door bovengenoemde acties inderdaad verwijderd zijn. Maar normaliter werkt het spul weer na de windowsmelding dat het apparaat 'gereed is voor gebruik'. En dat doet het dus niet.

Nu ben ik kortgeleden met Outlook aan het stoeien geweest in het kader van DPA-synchronisatie (via USB-Cradle). Ik neem echter aan dat daar de oorzaak niet gezocht moet worden.

Ook bij een collega van mij met eenzelfde computersysteem speelt hetzelfde probleem. Ook bij hem werkt de afstandsbeniening na de opschoningsactie (spijt, spijt en nog eens spijt!) niet meer.

Ik vermoed dat het iets met infrarood niet in orde is. Is herinstallatie van de driver niet voldoende? Is er nog een aktie nodig om het infraroodsysteem aan de gang te krijgen? Bij het configuratiescherm is niets (terug?) te vinden van bluetooth of infrarood, terwijl dat er misschien wel zou moeten zijn. Ook op de bij de computer geleverde DVD's (Aldi, zie hieronder) kan ik niets vinden wat met de afstandsbediening te maken heeft.

Groet,

Leo.

Mijn systeem:

PC XL Titanium MD 8080 (Aldi PC)

• 3.0 GHZ
• Intel Pentium 4 processor
• Hyper Threading Technologie 800 MHz Front Side Bus
• multi standaard DVD/CD brander voor alle gangbare CD's of VD-CD's
• DVD-ROM 16x
• 160 GB harde schijf Ultra ATA100 Interface supersnelle 7200 U/Min
• ATI Radeon 9800 XL 128 MB DDR SDRAM 256 Bit Memory Interface
• Wireless WLan draadloze netwerktoegang
• Afstandsbediening ter ondersteuning van de DVD-, TV-, video-, cd-, radio- en fotofuncties (Medion Power Cinema)
• draadloos toetsenbord
• draadloze muis
• 512 MB DDR 400 MHz 64 bit duo channel memory
• Stereo TV-,FM-tunerkaart
• 7 x USB 2.0
• FireWire/ IEEE 1394
• 6-Kanaals Audio voor de digitale thuisbioscoopervaring
• DSL en network ready Netwerkcontroller on board Fast Ethernet 10/100 MBit
• Modem 56K V.9x PCI Data Fax
• Multimedia-Luidsprekers
• SOFTWARE
• WINDOWS XP SP2 Home Edition
• Medion Home Cinema XL
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2005, 20:00   #4
anoniem13897
Guest

Standaard

Yes!

Probleem opgelost. Voor het geval iemand anders er nog eens tegen aanloopt, hieronder de oplossing:

Ik heb de ontvanger voor de lol eens in een andere, nooit gebruikte USB-poort (aan de achterkant) gestopt. De ontvanger werd als nieuwe hardware gezien en direct daarop werd de driver (opnieuw) geďnstalleerd. En toen deed 'ie het... Ook toen ik de ontvanger weer in een USB-poort aan de voorkant stopte. Ik heb in de tussentijd wel Directx 9.0b vervangen door Directx 9.0c. Ik weet niet of dat van invloed is geweest, maar dat interesseert me eigelijk niet meer. 't Spul werkt weer en daar gaat het om, nietwaar?

Leo. <;)
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2005, 23:32   #5
anoniem13226
Guest

Standaard

ik denk dat enkel de registersleutel was verwijderd,en door nieuwe install is deze dus terug/opnieuw in je register gezet.
niet alles wat programma`s zoals regcleaner zijn 100% betrouwbaar (zoals programma vraagt,maak altijd backup voor je gaat repareren/verwijderen).

wijze les 4 volgende x
  Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2005, 12:22   #6
anoniem14693
Guest

Standaard

Het komt omdat je eerst de boel had aangesloten en daarna de drivers hebt geinstalleerd. Voor de meeste usb app. moet je eerst de drivers installeren voordat je het aansluit.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten