Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 March 2005, 21:27   #1
anoniem13891
Guest

Standaard Geluid bij TV kaart werkt niet

Ik heb een Pinnacle PCTV Stereo kaart gekocht en wil die installeren op mijn pc (Microstar, P4, 2.66Ghz). Ik heb inmiddels beeld, maar het geluid werkt niet. In de handleiding staat dat ik de 'line out' van de tv kaart moet verbinden met de 'line in' van de geluidskaart. Het probleem is echter dat ik een on-board geluidskaart heb (Realtek) en ik met geen mogelijkheid een line in kan vinden. Wat moet ik nu doen om toch geluid te krijgen? Is een 'echte' geluidskaart de enige optie of heb ik meer alternatieven?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2005, 22:07   #2
anoniem13279
Guest

Standaard

Zit er echt geen line in op de geintergreerde soundcard?. Volgens mij hebben alle kaarten dat. (het is een mini-jack met meestal een blauwe kleur.) Anders moet er een echte soundcard in. (dat hoefd niet veel te kosten een Sweex-kaartje is voldoende €10)
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2005, 23:20   #3
anoniem13226
Guest

Standaard

Somige moederboarden hebben inderdaad enkel groen (speakers uit) en blauw voor microfoon.
koop een sweex-kaartje.of een soundblaster 5.1 live .
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2005, 23:25   #4
anoniem13580
Guest

Standaard

maar als er zoals @pproximately al zegt alleen een speaker out en een microphone heb, dan kan je ook gewoon je microphone aansluiting gebruiken. Dit moet je dan wel even instellen bij je tv-kaart software.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 08:30   #5
anoniem13891
Guest

Standaard

Het gaat om de interne line in en line out. Dus ik kan de microfoon ingang niet gebruiken. Ik denk dat ik straks maar een sweex kaartje ga kopen. Dank voor jullie hulp!

Caroline
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 09:05   #6
anoniem13271
Guest

Standaard

Is het de bedoeling dat de geluidsuitwisseling via de kaaten en het moederbord (PCI) verloopt of moet er een kabeltje van intern van de ene kaart naar de andere kaart. Vergelijkbaar als van een DVD/CD-speler/brander naar de geluidskaart.
Ik vermoed eigenlijk het laatste.
Kijk eens of bij de aansluiting van je DVD/CD-speler/brander op de on-board kaart nog ruimte vrij is (line-in).

Mocht dat helemaalniet zo zijn, dan zit er niets anders op dan een echte geluidskaart te kopen, je moet dan volgens mij in je BIOS de on board kaart uitschakelen om conflicten te voorkomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 10:58   #7
anoniem13279
Guest

Standaard

bij tvkaarten gaat het geluid meestal buitenom. Die pc is gekocht bij mediamarkt denk ik (gezien het merk). Dat zijn oem-pc's met een aangepast moederbord, dus het kan heel goed dat er geen line in in zit. btw zit er aan de voorzijde van de pc geen. Die pc heeft nl een frontpanel met van alles. (Tenminste ik dacht dat die pc dat had).
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 14:25   #8
anoniem13891
Guest

Standaard

volgens mij is het zoals Herbert zegt: het is de bedoeling dat het geluid via PCI en moederbord gaat (dat zegt de handleiding van de tv kaart tenminste). Dus dan heb ik volgens mij niks aan de buitenom optie, er zit namelijk geen line out aan de buitenkant van de tv kaart (alleen tv en video in). PC is inderdaad van mediamarkt dus als het klopt wat Elmo zegt dan zit er geen line in op het moederbord. Aan de voorkant én aan de achterkant heb ik plek zat maar daar heb ik dus niks aan. Ik ga vanavond wel nog even kijken hoe het geluid van de dvd speler eigenlijk verwerkt wordt. Goede tip!
Wederom dank voor de hulp. Caroline
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 17:13   #9
anoniem13495
Guest

Standaard

Vaak zit er op een moederbord ook een aansluiting om de cd speler direct met het moederbord te verbinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 17:36   #10
anoniem13184
Guest

Standaard

Louterman zegt;
Citaat:
Vaak zit er op een moederbord ook een aansluiting om de cd speler direct met het moederbord te verbinden.
Wat heeft dit antwoord met de TV kaart te maken?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten