Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 July 2017, 20:54   #1
anoniem56336
Guest

Standaard uw pc moet worden hersteld..etc

Hallo mensen,

Ik heb een probleem waarvan de oplossing heel gemakkelijk te googelen lijkt, maar nu dus even niet.
Ik krijg dus bovenstaande melding, gevolgd door:"een vereist apparaat is niet aangesloten of niet toegankelijk.
Foutcode 0xe000000e.
Mijn systeem draait op een win10 update, en ik heb dus geen win10 boot discette,
Wat nog vreemder is, is dat als ik het systeem met de aan/uit knop afsluit en meteen weer opstart alles wel normaal loopt.
Kort gezegd moet ik het systeem dus 2 keer opstarten vooraleer alles normaal loopt. Dit laatste heb ik in geen enkele oplossing gelezen of gezien.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Bij voorbaat dank weer natuurlijk!

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 21:00   #2
anoniem38560
Guest

Standaard

Je kan een Windows 10 Installatie DVD iso of voor het installeren van USB hier downloaden.
https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

Gebruik Windows 8 bootable DVD of USB en boot.
Selecteer de optie het systeem te repareren inplaats van installeren.
Ga naar de command prompt (in geavanceerde opties) en type de volgende commando's om je MBR te repareren.
Druk na elke regel enter
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /rebuildbcd
Druk op Ja als je systeem vraagt of je het accepteerd.
Exit

Dappertje

Laatst gewijzigd door dappertje : 27 July 2017 om 21:08
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 21:03   #3
anoniem27570
Guest

Standaard

http://www.officialtechsupport.com/f...00e-windows-10
Stikt op Google van de oplossingen, bovenste is het uitgebreidst.

En W10 kun je gewoon ophalen.
https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

Je kunt in W10 ook een herstel cd freubelen waarmee je ook diverse tools hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 22:05   #4
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leonie89 Bekijk bericht
Hallo mensen,

Ik heb een probleem waarvan de oplossing heel gemakkelijk te googelen lijkt, maar nu dus even niet.
Ik krijg dus bovenstaande melding, gevolgd door:"een vereist apparaat is niet aangesloten of niet toegankelijk.
Foutcode 0xe000000e.
Mijn systeem draait op een win10 update, en ik heb dus geen win10 boot discette,
Wat nog vreemder is, is dat als ik het systeem met de aan/uit knop afsluit en meteen weer opstart alles wel normaal loopt.
Kort gezegd moet ik het systeem dus 2 keer opstarten vooraleer alles normaal loopt. Dit laatste heb ik in geen enkele oplossing gelezen of gezien.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Bij voorbaat dank weer natuurlijk!

Groetjes,

Leonie
Als W10 soms wel goed opstart kun je via instellingen de knop Bijwerken o.a. de nodige opties vinden om een verse Start van W10 te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 22:25   #5
anoniem56336
Guest

Standaard

Dank jullie mensen,

@Dappertje: Ik heb jouw optie geprobeerd met de bijbehorende commando's. Na het laatste commando krijg ik echter niet de vraag of ik het accepteer. Kan dan dus alleen het scherm verlaten met exit, en er is dan niets veranderd.

@Lange Pier: Dat je er op google mee wordt doodgegooid had ik al gezien, en daar ben ik ook al 2 dagen mee bezig. Had al een iso gebrand, maar heb nu even jouw win 10 opgehaald en gebrand. Als ik nu vis deze dvd boot blijft de pc hangen met in beeld slechts het windows logo. Er gebeurt daarna niets.

@Desperado: Windows start oin eerst instantie nooit goed op. Ik krijg altijd de melding met de foutcode. Als ik de pc daarna weer opstart gaar wel alles goed.

Ben nu bijna 2 dagen aan het klooien en denk hard na om win8 weer te installeren. Die stond er oorspronkelijk op, maar als ik nu klik op systeemherstel geeft hij alleen als optie terug naar win7 (als dat zou kunnen) waarna hij de melding geeft dat win7 niet aanwezig is. Pfffffffff....

Nogmaals dank,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 22:40   #6
anoniem54435
Guest

Standaard

Als ik de pc daarna weer opstart gaar wel alles goed.

Dan kun je mijn optie voor Herstel gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 22:44   #7
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Als ik de pc daarna weer opstart gaar wel alles goed.

Dan kun je mijn optie voor Herstel gebruiken.
Dus via de knop op het plaatje.

Bijlage 19476

De optie terug gaan naar een vorige Windows ,is tegenwoordig nog maar 10 dagen mogelijk.

Laatst gewijzigd door Desperado : 21 March 2018 om 08:55
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 23:15   #8
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leonie89 Bekijk bericht
Dank jullie mensen,

@Dappertje: Ik heb jouw optie geprobeerd met de bijbehorende commando's. Na het laatste commando krijg ik echter niet de vraag of ik het accepteer. Kan dan dus alleen het scherm verlaten met exit, en er is dan niets veranderd.
Leonie
Helaas staat er in mijn antwoord Windows 8 maar dit moet natuurlijk Windows 10 zijn.
Ik verontschuldig mij voor deze fout.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 23:24   #9
anoniem38560
Guest

Standaard

Eigenlijk wijst je probleem er op dat iets niet snel genoeg opstart of geen stroom genoeg krijgt bij de eerste opstart. Het kan b.v. zijn dat je HDD niet snel genoeg opstart maar als je hem uitzet en weer aan deze nog draait waardoor hij wel goed op start. Het kan zijn dat je power supply te zwak word om de eerste opstart te doen maar dat bij een tweede opstart minder power nodig is dit wel genoeg is.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 23:25   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

Even terug naar de foutmelding.
Heb je soms de backupmodus van W10 ingeschakeld, of stond deze aan in W8.1?
De backupmodus in W10 werkt nl met "Reserve kopie". Dat houdt in dat de backup schijf er altijd aan moet hangen, omdat W10 van elk gewijzigd bestand om de zoveel minuten een kopie wil wegzetten op de backup schijf.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten