Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 September 2007, 12:33   #1
anoniem17111
Guest

Standaard meerdere accounts aanpassingen tijdens opstarten.

Ik heb een account voor mijn zoontje gemaakt waarop hij op internet kan en tzt wat andere spellen kan spelen.
Maar hoe kan ik het instellen dat bepaalde programma's niet als standaard opstarten bij hem. (denk aan quicktime, msn, enz)

heb in zijn account geprobeert: start - uitvoeren - msconfig, maar dan komt er een foutmelding.

wie weet hoe ik dit aan kan pakken?

Laatst gewijzigd door marrich77 : 26 September 2007 om 17:44
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2007, 18:20   #2
anoniem19386
Guest

Standaard

Heeft de account van je zoontje een beperkte account?
dan kan het zijn dat er in die account geen machtiging is voor die gebruiker om msconfig te bewerken.
kan je de melding eens precies omschrijven?

ik kan je wel het verhaal van machtigingen vertellen, machtigingen die je kan toewijzen en blokkeren voor gebruikers.

als je ntfs partitie's hebt kan je het volgende doen.
je moet beheerder van de computer zijn.
in jouw geval moet je dus machtigingen toewijzen in de account met beheerders rechten.

in xp home kan dit alleen in de veilige modus.
in xp pro kan je in de mapopties "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uitvinken om tabblad delen te veranderen in tabblad beveiliging.
vink in de mapopties op tabblad Weergave de beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit en klik ok.
vink ook Verborgen bestanden en mappen weergeven aan.

in xp home: in de veilige modus kom je meestal door na het opstarten van de pc op F8 te tokkelen tot je in een menu komt.
kies voor veilige modus zonder netwerk mogelijkheden, je virusscanner zal niet starten in de veilige modus en waarschijnlijk andere beveiligingssoftware ook niet.

rechtsklik op een bestand of map die je wil machtigen.
klik op eigenschappen.
ga naar tabblad "beveiliging".
daar zie je welke groepen of gebruikers machtigingen hebben voor het bestand of map.
je kan er daar voor zorgen dat jou nieuwe gebruikersaccount machtiging heeft om de map of bestand te openen.
laat wel de machtiging van de administrator en systeem ongewijzigd.
vooral die van systeem mag niet verwijderd worden omdat anders de programma's die je gebruikt in windows om de bestanden te gebruiken geen toegang meer tot het bestand hebben.
mocht je daar gebruikers o.d. toe willen voegen kan dat op de volgende manier.
klik op "toevoegen".
klik op "geavanceerd".
klik op "nu zoeken".
zoek onder in de lijst de gebruiker o.d. op en selecteer deze.
klik op "OK"
klik nogmaals op "OK"
zet dan de vinkjes aan die je wenst te gebruiken waarschijnlijk zal je "volledig beheer" over het bestand willen.
klik dan op "OK".
als het goed is kan je ingelogd met de nieuwe aangemaakte machtiging van de gebruiker o.d. nu het gemachtigde bestand of map gebruiken.
het is daar dus ook mogelijk gebruikers beperkte machtigingen toe te wijzen zoals alleen lezen enz....

ps ga niet experimenteren met deze instellingen, er bestaat een kans bij onkundig gebruik dat je de controle verliest.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2007, 18:26   #3
anoniem19386
Guest

Standaard

nog een tip.
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41615

Laatst gewijzigd door Stringai : 25 September 2007 om 18:34
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2007, 17:44   #4
anoniem17111
Guest

Standaard

sorry,

het is geen account met beperkte rechten, maar eigen account.
dacht dat het beperkte rechten waren omdat ik meer rechten hebals systeembeheerdern.

titel is aangepast.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten