Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 August 2007, 16:03   #1
anoniem21961
Guest

Exclamation Explorer.exe kan niet gestart worden

Ik heb een probleem hier. Het begon allemaal zo:
Ik had een diskettedrive gekocht, maar de kabel paste niet op mijn moederbord. Ik dus naar de computerwinkel, kabeltje gehaald. Drive erin gezet, niks aan de hand, dacht ik. Ik start m'n computer op, en daar begon het gedonder. Hij kon explorer.exe niet opstarten. En telkens gaf ie dat weer. Dus ik windows opnieuw geinstalleerd. Na het installeren van service pack 2, m'n avg antivirus en de drivers voor oa ethernet en grafische kaart begon mijn avg te jengelen. Wininet.dll was geïnfecteerd, met een volgens hem "win32/pepatch.av" virus. Nooit van gehoord, maar ik zette em maar in de virus vault. En bij de volgende reboot, kon ie wininet niet vinden, en daardoor explorer.exe niet opstarten. Ik heb het een aantal keer meer geprobeerd, maar telkens hetzelfde verhaal.

Nu zit ik in veilige modus, en blijkt dat wininet.dll nog gewoon in de system32 map staat. Maar ik kan er geen schone overheen kopieren, omdat het "bestand in gebruik is". Wat moet ik nu doen? Harde schijf helemaal leegmaken is geen optie. Dan ben ik pakweg 180 gig aan data kwijt. En alleen de partitie schijnt niet te werken.
Help, een persoon in nood
Joeri
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2007, 17:26   #2
anoniem19386
Guest

Standaard

heb je windows geïnstalleerd terwijl de diskette-station er nog in zat?
heb je na het erin zetten van je diskette-station eerst in de bios gekeken of ie daar goed herkent werd?
staat in de bios wel de hdd als enige boot ingesteld?
en avg virusscanner is allemaal wel leuk en aardig en gratis, maar je kan beter een goede virusscanner en firewall aanschaffen is mijn mening.
heb je ook de partitie geformateerd?

Laatst gewijzigd door Stringai : 24 August 2007 om 17:30
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2007, 06:21   #3
anoniem25985
Guest

Standaard

Foutmelding over virus werd veroorzaakt door een foute update van AVG Free, die ten onrechte het bestand wininet.dll herkende als besmet met een virus Win32/PePatch. Installeren van een propere wininet.dll of het uit de virus-vault ophalen van dit bestand zijn de mogelijkheden om dit probleem te herstellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2007, 17:03   #4
anoniem26594
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kape Bekijk bericht
Foutmelding over virus werd veroorzaakt door een foute update van AVG Free, die ten onrechte het bestand wininet.dll herkende als besmet met een virus Win32/PePatch. Installeren van een propere wininet.dll of het uit de virus-vault ophalen van dit bestand zijn de mogelijkheden om dit probleem te herstellen.
Het probleem uit dit onderwerp met AVG en Wininet is mij een paar dagen terug ook overkomen. Door met AVG "restore as..." te gebruiken kreeg ik het niet opgelost. Toen het wininet bestandje van dll-files.com gehaald en dat in system32 gekopieerd. Nu start de computer weer normaal op zonder de 0xc0000022 melding.

Probleem is nu dat wanneer ik "Deze Computer" dubbelklik, deze niet open. Wel is de computer bezig en verdwijnen enkele seconden alle pictogrammen van het bureaublad en de taakbalk. Vervolgens zijn deze weer terug, maar is "Deze Computer" nooit geopend geweest.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? Ik gebruik Windows XP.

Alvast bedankt!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2007, 18:06   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

"Look in "C:\WINDOWS\system32\dllcache" for a copy of wininet.dll (SCAN IT ! )"
Hier wordt wat info gegeven over het plaatsen van een "verse" Winnet.dll, en ook hoe groot de orginele nu is:

http://forums.guru3d.com/printthread...hreadid=143349

Zoek naar
Winnet.dll repair
Het is wat te lang om hier te vertalen.

Hebben jullie ook geprobeert:
In een opdrachtprompt
SFC /scannow
?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave