Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 June 2017, 20:12   #1
anoniem66615
Guest

Standaard Externe schijf beveiligd tegen schrijven

Ik heb Windows 10 en een externe harde schijf voor o.a. back-up. Ik kan die schijf niet meer gebruiken voor een back-up of kopiëren. Krijg de melding dat hij tegen schrijven beveiligd is. Heb al van alles geprobeerd. Het meest nog de adviezen om via eigenschappen en beveiliging de machtigingen gelijk te maken van C:\ en H:\. het lukt niet.
Wie kan mij helpen want na al die maleware toestanden vind ik het wel prettig een goede back-up te hebben. Ik heb niet de indruk dat het plots niet meer lukt vanwege de overgang van Windows 7 naar Windows 10. Maar wie weet?!
Bij voorbaat dank.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2017, 21:49   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Kijk eens in dit topic op dit forum:
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=73419

Maar het goed zijn, dat je harde schijf een beetje aan het einde van zijn leven is. Dan kan je ook dit soort meldingen krijgen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2017, 17:02   #3
anoniem66615
Guest

Standaard

Ik heb de externe schijf recent gekocht dus ik neem aan nog geen ernstige slijtage.
Het euvel van niet kunnen kopiëren heb ik ook met een usb-stick. Opmerkelijk toch?!
Ik heb de topics gelezen onder de link. Die had ik al doorgenomen voordat ik mijn eerste bericht postte. Overigens valt me daarbij op dat ik sommige benamingen van de inhoud onder de tabs niet kan thuisbrengen. Is er een verschil van de eigenschappen/machtigingen/tabbladen tussen Windows 7 en Windows 10? En kan ik daardoor niet 1 op 1 de machtigingen aanpassen?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2017, 17:50   #4
anoniem38560
Guest

Standaard

Misschien moet je eens naar je USB drivers kijken.
Ik had het zelfde probleem omdat Windows update nieuwe USB drivers installeerde.
Ik heb toen de originele van MSI teruggezet en toen werkte het wel.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten