Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 May 2015, 20:53   #1
anoniem19098
Guest

Standaard Gratis ??

Hallo mensen.

Ik lees overal de windows 10 gratis is het eerste jaar. Wat ik me afvraag blijft dat zo of is dat alleen het eerste jaar. Dus als ik in het eerste jaar een update doe en ik zou na 2 jaar een herinstalatie uitvoeren is hij dan nog steeds gratis? Of moet je na een jaar betalen?

In afwachting

Trojan Pandora
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2015, 22:22   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Het upgraden van 7 of 8.1 naar 10 is het eerste jaar gratis. Ik neem aan dat je dan een iso bestand kan downloaden en een serial krijgt toegemaild, zodat een herinstallatie ook moet lukken. Anders legt MS "gratis" wel heel vreemd uit.
Wacht je langer dan een jaar met upgraden, dan moet je betalen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2015, 23:44   #3
anoniem35068
Guest

Standaard

Ik vrees voor een verkoopmodel waarbij wordt uitgegaav van een abonnemnetsvorm. Eerste jaar gratis, daarna betalen per jaar. M$ is geen filantropische instelling....
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2015, 23:56   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Hans lees deze eens door: http://blogs.windows.com/bloggingwin...ws-windows-10/

Daar staat onder andere het volgende:
Citaat:
This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device – at no cost. With Windows 10, the experience will evolve and get even better over time. We’ll deliver new features when they’re ready, not waiting for the next major release. We think of Windows as a Service – in fact, one could reasonably think of Windows in the next couple of years as one of the largest Internet services on the planet.
Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2015, 09:58   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Tja, dat stukje tekst heeft toch ook de volgende introductriezin:

Citaat:
"Delivering Windows as a Service and a Free Upgrade to Windows 10

Today was a monumental day for us on the Windows team because we shared our desire to redefine the relationship we have with you – our customers. We announced that a free upgrade for Windows 10 will be made available to customers running Windows 7, Windows 8.1, and Windows Phone 8.1 who upgrade in the first year after launch.*

(*Hardware and software requirements apply. No additional charge. Feature availability may vary by device. Some editions excluded. More details at http://www.windows.com.)"
( * en die laatste link vertelt je echt niets meer)

In totaal zie ik wel waar het gratis is, maar ik zie nergens waar het geld gaat kosten. Er staat eigenlijk een gratis upgrade naar 10 zolang het apparaat hardwarematig leeft, en daarbij is Windows 10 meer een 'service' geworden die verbeteringen aanbrengt zonder te wachten op de volgende versie:
Citaat:
"We’ll deliver new features when they’re ready, not waiting for the next major release."
Dan denk ik ook dat er op een gegeven moment geen nieuwe ontwikkeling meer als update voor je verschijnt wanneer je niet betaalt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2015, 11:06   #6
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Tja, dat stukje tekst heeft toch ook de volgende introductriezin:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht

( * en die laatste link vertelt je echt niets meer)

In totaal zie ik wel waar het gratis is, maar ik zie nergens waar het geld gaat kosten. Er staat eigenlijk een gratis upgrade naar 10 zolang het apparaat hardwarematig leeft, en daarbij is Windows 10 meer een 'service' geworden die verbeteringen aanbrengt zonder te wachten op de volgende versie:

Dan denk ik ook dat er op een gegeven moment geen nieuwe ontwikkeling meer als update voor je verschijnt wanneer je niet betaalt.

Als Microsoft het heeft over de lifetime van je device, ga er dan maar gevoeglijk van uit dat ze daarmee de economische lifetime bedoelen, niet hoelang het ding fysiek mee zal gaan. Oftewel, zodra bij Win10 de stekker er weer uit gaat, net als bij alle voorgaande versies, dan zul je dus moeten upgraden om nog ondersteuning te krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2015, 12:03   #7
anoniem33315
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnL Bekijk bericht

Als Microsoft het heeft over de lifetime van je device, ga er dan maar gevoeglijk van uit dat ze daarmee de economische lifetime bedoelen, niet hoelang het ding fysiek mee zal gaan. Oftewel, zodra bij Win10 de stekker er weer uit gaat, net als bij alle voorgaande versies, dan zul je dus moeten upgraden om nog ondersteuning te krijgen.
Ze bedoelen echt de fysieke levensduur van het apparaat,je bent nooit verplicht om over te stappen naar een nieuwere versie.(of het veilig is is punt 2)
Dat Microsoft geen ellenlange ondersteuning geeft is logisch.
En XP hebben ze zelf meer dan 10 jaar ondersteund met veiligheidsupdates.(m.i. veel te lang)
Als je een elektrisch apparaat koopt krijg je ook geen oneindige garantie!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2015, 10:49   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik vermoed Erik, dat dit te maken heeft met de OEM versie die gratis verstrekt wordt. Die mag je normaal al niet op een volgende pc zetten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2015, 18:16   #9
anoniem35068
Guest

Standaard

Mij is altijd geleerd dat wanneer iets te mooi is om waar te zijn (en dat is gratis upgrade naar Windows 10, ook voor niet-legale versies van Windows 7 en 8.1) het tijd wordt om wantrouwig te worden. Samen met het feit dat, zoals ik al zei, Microsoft geen filantropische instelling is geeft dat mij genoeg redenen om te blijven zoeken naar de adder onder het gras..... Ik blijf er bij dat die er moet zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2015, 18:53   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

MS is zeker geen filantropische instelling, maar ze moeten gericht de concurrentie met Apple aan gaan, die al jaren upgrades voor het besturing systeem gratis uitbrengt. (nou mag dat ook wel, met die prijzen voor de Apple hardware maar goed.)
Maar laten we het afwachten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten