Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 January 2011, 14:28   #1
anoniem26536
Guest

Standaard De beste smartphone ....... !

Kreeg vandaag deze aanbieding van Tele2 : http://se.tele2.nl/mobiel/mobiel.html

Is dit écht een goede deal ?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2011, 14:39   #2
anoniem13863
Guest

Standaard

De prijzen zijn aantrekkelijk, jammer dat het net werk van Tele2 bagger is. Ik zou voor Vodafone of KPN gaan als je tenminste oveal bereikbaar wilt zijn.

Heb zelf ervaring met de 3 T's (Telfort, Tele2 en T-Mobile) omdat ik veel in kelders of serverruimtes werk, is het bereik met deze 3 aanbieders ronduit slecht of zelfs geen bereik. Zelf in de noordelijke provincies zijn er plekken dat er geen netwerk is.

Vandaar de keuze tot 1 van de 2 grote, laat je wel goed informeren over de aanbiedingen en ga goed na wat jou bel en sms gedrag is, zodat je je daarop kan afstemmen. Scheelt je ook in de abbo kosten.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2011, 14:43   #3
anoniem13187
Guest

Standaard

Als je ook wil internetten kun je beter een duurder ABO nemen waar een onbeperkt internet gebruik bij zit.
Bijna alle aps maken gebruik van internet en willen ook regelmatig updaten.
Ook het besturingssysteem wordt regelmatig geupdate. (kan natuurlijk ook thuis via je eigen draadloze netwerk)
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2011, 15:45   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik vind het een redelijke deal vermits je de kleine letters gelezen hebt en daar akkoord mee gaat.

Want het is 12,50 per maand, het eerste jaar. Maar het tweede jaar zit je er dus aan vast voor 27,50 per maand. Dat is behoorlijk wat.
Feitelijk zou je dat gewoon moeten uitrekenen en dan een vergelijk trekken met anderen.

Dit grapje kost je omgerekend het volgende:
12 x 12,50 = 150
12 x 27,50 = 330

Totaal 480 euro / 24 = 20 euro per maand.
Aansluitkosten 24,95
Verzendkosten 6,95
Dus er komt sowiezo nog een kleine 30 euro bovenop.

Wat je nu zou moeten doen is andere aanbiedingen bekijken en deze berekenen. Ik denk dat je bij elke Telecom aanbieder wel rond de 20 euro per maand uit komt.
Dus dan is het een vergelijk omtrent welk internet je hebt en hoeveel belminuten je voor hetzelfde geld krijgt.

Zo kun je mooi vergelijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2011, 15:49   #5
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gekwordikervan Bekijk bericht
Heb zelf ervaring met de 3 T's (Telfort, Tele2 en T-Mobile) omdat ik veel in kelders of serverruimtes werk, is het bereik met deze 3 aanbieders ronduit slecht of zelfs geen bereik.
Apart... Telfort is van KPN, dus hetzelfde netwerk als dat van KPN...

Enfin, let ook op dat je het tweede jaar 27,50 betaalt in plaats van 12,50 voor die 300 belminuten (en dat het abonnement 2 jaar loopt).

Verder is het een kwestie van een sommetje maken. Uitgaande van Tele2, 300 belminuten, 100 sms en basis internet. 24 maanden contract.

Sim-only kost je dat voor die 2 jaar 616,90 euro.
Met telefoon kost dat 691,90.
Je betaalt dus 75 euro voor de telefoon in plaats van 435 (simlockvrij, elders)
Als je veel belt en sms't is het dus een goede deal.

Kijken we echter voor alleen 300 belminuten, geen sms en geen internet, dan kom je op:
sim-only: 256,90 euro
met telefoon: 511,90
Kost die telefoon opeens al 255 euro.

Bel je niet veel en heb je genoeg aan 100 belminuten? Met telefoon ben je verplicht 300 minuten te nemen, maar sim-only kun je ook minder:
sim-only: 160,90 euro
met telefoon: 511,90
Kost die telefoon 351 euro.

Zoals je ziet kom je niet in de buurt van de simlock-vrij prijs van de telefoon. Dus ja, het is een goede deal. Belangrijk is om voor jezelf te bepalen wat je echt nodig hebt, want de extra's maken het duur.

Sms je niet veel, dan kun je beter geen sms bundel nemen. Bel gewoon op als je iets wil zeggen.

Onderweg geen internet nodig? Neem dat er dan niet bij.

Laatst gewijzigd door FooBar : 27 January 2011 om 16:55
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2011, 15:57   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Sim-only kost je dat voor die 2 jaar 616,90 euro.
Ja als je de telefoon er zelf los bij koopt.

Je kunt dan ook beter een vergelijk maken met andere aanbiedingen met hetzelfde toestel.
Zelf los toestel kopen is vrijwel altijd duurder.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2011, 16:49   #7
anoniem14945
Guest

Standaard

Ja, zonder telefoon kun je niet bellen

Maar 'k zie dat ik bij berekening 2 en 3 de mist in ben gegaan en de prijs van de telefoon niet heb meegenomen.

EDIT: nee, ik ben niet de mist in gegaan. Ook dat eerste bedrag is zonder telefoon. Alleen sim-only abonnement.

Ik zie ook dat we een botsing hebben gehad en allebei op hetzelfde moment aan't rekenen zijn geslagen

EDIT2: zie wel dat ik ergens anders de mist in ben gegaan. Ga het even herstellen.

Laatst gewijzigd door FooBar : 27 January 2011 om 16:53
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2011, 22:20   #8
anoniem21672
Guest

Standaard

Krijg ook zin in een nieuw toestelletje!
Wordt wel lastig btw. Heb nu sim only van telfort/kpn voor 18 euro p/m onbeperkt bellen naar vaste nummers en 06-nummers van telfort (3 vrienden van me hebben hetzelfde abbo. wat resulteert in zo'n 80 tot 90 uur! bellen per maand) Thuis gebruik ik hem ook om naar vaste nummers te bellen en dat alles gratis, nou ja op die 18 euro na dan

Vind die htc wildfire wel een kek toestelletje om los te kopen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2011, 23:30   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

@Hj1: Zin in een nieuw toestelletje? Ga eens op zoek naar een A3000.
Ook in NL al te krijgen voor 115 euro dacht ik, dual sim, wifi, GPS, Android 2.2.1, 3 mp camera, noem maar op.
Ik heb er eentje in China besteld, zit ik voor omgerekend 15 euro meer incl. verzendkosten tevens opgescheept met een reserve accu, koptelefoontje, houder voor in de auto, bluetooth carkit oortje en nog een dingetje.

De HTC's zijn best cool maar los nogal duur, of je moet het er voor over hebben natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2011, 08:20   #10
anoniem26536
Guest

Standaard

Met mijn wensen, zou het er zo uit zien : http://se.tele2.nl/mobiel/bestel.htm...axySPromo24mnd
Kosten per maand zijn dan : € 571,90/24 = € 23,85

Navraag leert : Data bundels = onbeperkt internet - Fair Use Policy.
Verschil Basis en Plus = snelheid.

Nadelen : Afrekenmethode = per minuut - Geldigheid bundel =1 maand.

Wil jullie volgende belevenis niet onthouden :
Nadat ik telefonisch zeer goed was geïnformeerd en ik de medewerkster nog had geprezen voor de service, bleek ik nog een vraagje te hebben.
Deze keer bleek het erg druk en ik zou worden teruggebeld. No problem.
Echter na anderhalf uur wachten, werd het mij te gortig en dus weer gebeld.
Zelfde medewerker herhaalde, dat ik zou worden teruggebeld.
Op mijn vraag, of hij misschien een klein vraagje zou kunnen beantwoorden, was zijn reactie : "Ik zit hier alleen voor de drukte!"
Mogelijk heb ik ongepast gereageerd, want de verbinding werd verbroken.
Later op de avond nog eens gebeld, maar kreeg te horen, de het nummer voor mij gedurende 3 maanden is geblokkeerd ! Wel kreeg ik een nummer, waar ik mijn beklag zou kunnen doen.
Jammer dan !

Bedankt voor jullie adviezen en het rekenwerk !

Laatst gewijzigd door ricky1 : 28 January 2011 om 09:19
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten