Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 June 2017, 20:13   #1
anoniem63732
Guest

Standaard Windows 7 kopen?

Mijn moeder van 94 krijgt steeds meer problemen met haar pc onder Vista. Hij valt steeds uit en is dan pas na langere tijd weer op te starten. Haar is aangeraden over te stappen naar W10, Met de pc zelf en de harde schijf zou niets mis zijn.
Zelf denk ik eerder aan W7, zijnde een stabiel systeem en nog redelijk vergelijkbaar qua bediening met Vista.
Er zijn verschillende websites waar een downloadversie W7 te koop wordt aangeboden voor enkele tientjes. Is dat wel betrouwbaar?
Ik wil wel een legale versie erop zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2017, 21:03   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Waar gebruikt ze dat ding voor?
Is een Linux distro iets?

En een key kopen kan, die sites bieden dan ook een downloadbaar ISO aan waar je een bootable DVD/usb stick mee kunt maken met die W7.

https://livekaarten.nl/windows-7-professional-
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2017, 21:34   #3
anoniem13227
Guest

Standaard

Inderdaad. Voor de basis versies zonder ver,langen van een specifiek progje zou ik Ubuntu/Mint aanbevelen.
Gelijk geen gedoe meer met scanners enzo
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2017, 22:54   #4
anoniem63732
Guest

Standaard

Aladin en Lange Pier, bedankt voor jullie suggesties.
De pc wordt vooral gebruikt voor email, facebook en allerlei informatie opzoeken en zo. En als fotoalbum. geen heel zware dingen dus.

Ik ga die link maar eens proberen. Denk niet dat mijn moeder nog zin heeft om zich te verdiepen in Linux. Al heel mooi dat ze Łberhaupt met met de pc vertrouwd is toch?

In elk geval bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2017, 23:07   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

2Ĺ jaar nog voor Windows 7, dat gaat snel.

Informatieblad over Windows-levenscyclus

"BeŽindiging van de uitgebreide ondersteuning:

Windows Vista Servicepack 2 ...... 11 april 2017
Windows 7 * ServicePack 1 ......... 14 januari 2020
Windows 8 Windows 8.1 .............. 10 januari 2023
Windows 10 ** Versie 1703 .......... 14 oktober 2025"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mieke-meu Bekijk bericht
Mijn moeder van 94 krijgt steeds meer problemen met haar pc onder Vista. Hij valt steeds uit en is dan pas na langere tijd weer op te starten. Haar is aangeraden over te stappen naar W10, Met de pc zelf en de harde schijf zou niets mis zijn.
Ik vraag mij af of dat niet aan de hardware ligt. Warmte zou zo maar een probleem kunnen zijn.
De zijplaten er afschroeven om meer koeling te krijgen kan inzicht geven, eventueel met een ventilator op het moederbord gericht. Ook opletten of deze problemen optreden in de warmere dagen, zoals er zojuist geweest zijn.

Vista moet je trouwens toch vergeten i.v.m. de ondersteuning.

V.w.b. goedkope links, vaak is dat een kale versie, en vaak in een andere taal, je bent dan zo maar een dag bezig met taalpakketten en updates voordat je verder kan.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 26 June 2017 om 23:20
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2017, 23:15   #6
anoniem27570
Guest

Standaard

Idd, eerst ontstoffen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2017, 01:13   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

Is dat een beetje een betrouwbare site Lange Pier?
Dit omdat ik het ook wat vreemd vind dat de Pro de helft goedkoper is dan de Home Premium.
En eigenlijk ook dat je wel je bank kunt kiezen maar niet of je een 32-bits of 64-bits versie wilt.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2017, 05:58   #8
anoniem26473
Guest

Standaard

Kijk hier eens tussen, compleet met reviews.
https://tweakers.net/categorie/404/b...qbm5hVJsbW0tAA

Kan best zijn dat het een kwestie van schaarste is. Win7 wordt officiŽel niet meer verkocht, het is dus "oude voorraad". Als er meer pro licenties beschikbaar zijn, en de vraag is niet zo groot, dan daalt de prijs. Verder zijn dit hier oem licenties, die de fabrikanten zelfs minder gekost hebben (15-25 euro). Retail versies zijn in verhouding belachelijk duur. Wat verkopers natuurlijk niet laat, om retail prijzen voor oem licenties te vragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2017, 06:08   #9
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Kijk hier eens tussen, compleet met reviews.
https://tweakers.net/categorie/404/b...qbm5hVJsbW0tAA

Kan best zijn dat het een kwestie van schaarste is. Win7 wordt officiŽel niet meer verkocht, het is dus "oude voorraad". Als er meer pro licenties beschikbaar zijn, en de vraag is niet zo groot, dan daalt de prijs. Verder zijn dit hier oem licenties, die de fabrikanten zelfs minder gekost hebben (15-25 euro). Retail versies zijn in verhouding belachelijk duur. Wat verkopers natuurlijk niet laat, om retail prijzen voor oem licenties te vragen.
....

Dat lijkt me veiliger

koop een licentiecode [ sleutel ]

download dan met die W7 code hier op de link Windows 7

https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...nload/windows7

Bij Microsoft dus.

De 32 of 64 bits versie beide kan ook DVD of USB stick , volg goed de aanwijzingen.

Laatst gewijzigd door Desperado : 27 June 2017 om 06:12
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2017, 08:15   #10
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Is dat een beetje een betrouwbare site Lange Pier?
Dit omdat ik het ook wat vreemd vind dat de Pro de helft goedkoper is dan de Home Premium.
En eigenlijk ook dat je wel je bank kunt kiezen maar niet of je een 32-bits of 64-bits versie wilt.
Geen ervaring met die site maar er zijn meerdere.

TS, eerst maar eens (laten) schoonmaken, als erna de boel weer gewoon werkt, zo houden.
Vista wordt niet meer ondersteind maar werkt wel, geen wachtwoorden van banken etc. erop bewaren, en geen mails van onbekenden enzo openen.

Overigens kun je met sommige Linux versies met de juiste gui vrijwel hetzelfde werken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten