Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 January 2011, 12:38   #1
anoniem43069
Guest

Standaard [Opgelost] Alleen internet bij draadloos

Citaat:
Hallo allemaal,

Wij hebben hier een raar probleem. Onze internetverbinding gaat via een modem van Ziggo naar een router, de router deelt de IP adressen uit en geeft alle computers/laptops internet. Dit is altijd goed gegaan, maar nu werkt de router niet goed. Wanneer we een laptop met een kabel aansluiten op het modem van Ziggo, is het internet goed. Als we met een kabel verbinden met dezelfde laptop, is er geen internet, maar wel verbinding met de router. Gelijk heeft niemand meer internet. Als we alles draadloos laten gaan, hebben we internet, maar wisselt de snelheid enorm. Boven staat een router (DHCP ervan staat uit), die verbinding heeft met de router beneden, de NAS en 2 verbindingen voor op zolder. Er is ook nog een switch verbonden met de router beneden, die verbonden is met 2 pc's. Pingen naar de NAS gaat af en toe goed en fout, dat wisselt dus. We weten zeker dat het aan de router beneden zal liggen. De router is net nieuw en zou dus (denk ik) moeten werken. We kunnen draadloos met de router benenden én de router boven verbinden. De router beneden geeft verbinding met het internet, mits er geen bedrade verbinding is met andere computers, de router boven geeft geen verbinding met het internet. Het is echt het meest vage wat je kunt bedenken...

Ik hoop dat jullie weten waar het aan ligt en hoe dat moet worden opgelost.

Groeten,
w-de-beste.
Het probleem is inmiddels opgelost. Alles opnieuw opstarten en de kabels opnieuw in de router doen gaf het goede resultaat, toch bedankt voor jullie hulp allemaal

Laatst gewijzigd door W-de-beste : 26 January 2011 om 17:53 Reden: Opgelost!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 16:15   #2
anoniem30973
Guest

Standaard

Twee routers verhaal....enkele links om eens rustig te bestuderen....
http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1260465/0
http://www.helpmij.nl/forum/showthre...0-Thuisnetwerk
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 17:22   #3
anoniem43069
Guest

Standaard

Bedankt, maar dat is het zeker niet. Zoals vermeld, is de DHCP etc. goed ingesteld (één router aan) en werkte het eerst wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 22:40   #4
anoniem30973
Guest

Standaard

Citaat:
De router is net nieuw en zou dus (denk ik) moeten werken
Zijn de snelheden goed ingesteld? Zie bijv. hier http://forum.computertotaal.nl/phpBB...c.php?t=211486
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2011, 12:48   #5
anoniem43069
Guest

Standaard

Het zou kunnen. Het kanaal is laatst nog veranderd, maar ik weet niet zeker of dat uitmaakt. Het gaat erom dat de router beneden nieuw is. De router boven niet. Ik zie hem wel, maar aangezien die met een kabel aan de router beneden zit krijg ik daar geen internet. Het probleem zit echt in de router beneden, want die geeft geen internet via de kabel (utp etc.).
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2011, 00:09   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Das wel mooi, dat de naam van de treath is aangepast, maar hoe is het nu opgelost?

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten