Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 March 2013, 18:05   #11
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Wat je niet kan? Daar heeft het forum onvoldoende ruimte voor man, als je dat moet uit tikken.....

Maar liever even ontopic.
Niek
Nog 1 keer offtopic wat ik niet kan , kun jij ook niet.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 18:05   #12
Antoinet

Standaard

Tja Euro 19 zal een koopje zijn maar dan moet ik weer dagen wachten en het is weekend dus ik dacht laat ik het nu proberen op te lossen.
@Niek, ik heb de laptop keer op keer uit en aangezet en steeds blijft hij hangen tijdens het "Preparing to configuring".

Op deze site http://support.microsoft.com/kb/2700567/nl geeft Windows een Fix-it diagnostisch programmatje: WindowsUpdateDiagnostic.diagcab. Dat heb ik gedownload en op CD gebrand. Maar de laptop wil hier niet mee opstarten.
Antoinet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 18:08   #13
Antoinet

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Heyyyy je kan wel Quoten...... Da's mooi!!! Maar die heb ik intussen gelezen Desp, maar ik was denk tegelijk aan het tikken met Antoinet.

Maar krijgt Antoinet een vraag voor opstart herstel?

Niek
Nee geen vraag voor opstart herstel, helaas ......
Oud 22 March 2013, 18:09   #14
Desperado

Standaard

Als je ISO W8 wel kunt Downloaden

Ben je snel klaar moet jeeen DVD van Branden , kun je systeem herstel uitvoeren en ben je als alles lukt niets kwijt.
...................
Die Fix-it oplossing is dat mischien ook een Iso waar je dan een CD of DVD van moet branden.
Oud 22 March 2013, 18:11   #15
Antoinet

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Als je ISO W8 wel kunt Downloaden

Ben je snel klaar moet jeeen DVD van Branden , kun je systeem herstel uitvoeren en ben je als alles lukt niets kwijt.
...................
Die Fix-it oplossing is dat mischien ook een Iso waar je dan een CD of DVD van moet branden.
Wees wat behulpzaam en kijk even op de link aub er staat: "Als u niet aan de computer met het probleem zit, sla dan de oplossing van het probleem op op een flash-station of een CD en voer het uit op de computer waarop het probleem zich voordoet."

Maar het vervelende is als ik via de CD opstart, wordt er geen diagnostisch programma opgestart.
Oud 22 March 2013, 18:11   #16
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens of je een opstartbare cd kunt maken met behulp van deze site: http://www.nu2.nu/pebuilder/
Dan kan je daar vanaf opstarten en je data veilig stellen en tevens wat ruimte maken op de harde schijf.

Probeer daarna of het ding wel weer doorstarten of met de vraag "systeemherstel" komt.
Lukt dat niet dan wordt het een W8 dvd lenen of 1 bestellen vrees ik.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 18:13   #17
Niekie30

Standaard

Hier staat hoe je .cab bestanden kunt uitpakken, maar dan zal je denk toch wel een iso moeten branden daarvan. Dus een opstartbare cd.

http://www.helpmij.nl/forum/showthre...le-s-uitpakken

Niek
Oud 22 March 2013, 19:00   #18
Antoinet

Standaard

@Niek N.a.v. je voorstel om Bart's CD te gebruiken, kwam ik thuis nog een Hiren'sBootCD10 tegen, daarop stond de mogelijkheid om WindowsXP life te gebruiken.
Via XP-live ben ik naar de HD gegaan en heb daar Windows.old verwijderd (hoop dat zoonlief niet boos wordt, want hij wilde dat eigenlijk niet ...).

Bij het opnieuw opstarten ging W8 eerst de diverse schijven repareren, en nu is hij weer bezig met het Preparing to configure Windows.
Het lijkt weer meer van het oude probleem.

Maar nu ik via deze CD in de laptop kan kijken, is er misschien een optie in W8 die ik vanuit deze live CD kan opstarten?

Of mogelijkheid 2, als ik Windows8setup brand op een CD en opnieuw W8 installeer, gaat deze installatie dan al de opgeslagen data overschrijven of houdt W8 daar rekening mee?

Laatst gewijzigd door Antoinet : 22 March 2013 om 19:04
Oud 22 March 2013, 19:35   #19
Desperado

Standaard

W8 moet wel op DVD hou daar rekening mee.
Oud 22 March 2013, 20:34   #20
Niekie30

Standaard

Als je met deze cd wel kunt opstarten kan je in elk geval je data op een externe hd zetten. Die hd moet je met zulke cd's vaak wel aansluiten voordat je via de cd opstart, omdat ze, éénmaal opgestart de dan pas aangesloten usb schijf vaak niet herkennen.

En W8 opstarten in die situatie lijkt me onmogelijk.
Je kunt proberen op de opdracht prompt het commando CHKDSK /r geven om het bestand systeem van de hd te herstellen.

Daarna probeer je op te starten zonder de cd. Lukt dat niet probeer het dan in veilige modus. (F acht).

Stel in elk geval je data veilig, zoals de persoonlijk mappen, email en contact personen.

En waarom zou zoonlief boos worden om Windows.old. Er staat geen data in en je kunt er niets meer mee, tenzij je terug wilt naar het oude Windows, maar dan ben je W8 zeker kwijt.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 22 March 2013 om 20:59
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten