Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 May 2017, 20:26   #1
passiepas

Standaard Elke keer wifi opnieuw wachtwoord mobiel

Hallo

Kennis heeft een Samsung Note 2 met provider KPN.

Sinds een paar dagen moet hij bij thuiskomst elke keer opnieuw het wachtwoord invullen van hun wifi,dit was eerder niet zo.

Bij thuiskomst springt de mobiel op de wifi van de buren en niet bij hun thuis,hebben jullie een idee hoe dit kan?.

Hoe kan je de wifi wachtwoord op je mobiel laten onthouden?.

Pascal
passiepas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2017, 11:02   #2
porrelaar

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij thuiskomst springt de mobiel op de wifi van de buren en niet bij hun thuis,hebben jullie een idee hoe dit kan?
Ik heb alleen een antwoord op bovenstaande vraag. Hetzelfde overkwam mij met mijn iPad wanneer ik een weekend weg was geweest (en mijn iPad had meegenomen). Na thuiskomst had ik op de iPad wifi via het netwerk van de buren.
De oorzaak: er was een keer een langdurige storing bij mijn provider KPN. Ik had toen, met toestemming van de buren, gebruik gemaakt van hun wifi (van Ziggo) op mijn iPad.
Wanneer ik thuiskom van een weekend weg, moet ik altijd via de buren lopen om bij mijn eigen deur te komen. De iPad maakt contact via het eerste bekende netwerk dat hij ziet. Dat was dus de wifi van de buren.
Omdat het me niet goed leek om gebruik te blijven maken van hun wifi terwijl dat niet nodig is, tikte ik na thuiskomst op Instellingen > Wifi. Ik tikte op de wifi van de buren waarmee ik op dat moment verbonden was en tikte daarna op "Vergeet dit netwerk". Daarna selecteerde ik mijn eigen netwerk om mee te verbinden.
Sindsdien kiest de iPad na thuiskomst automatisch voor mijn eigen wifi. Wanneer ik ooit nog eens gebruik wil maken van de wifi van de buren, zal ik dat netwerk moeten selecteren en hun wachtwoord moeten intikken.

De normale instelling is dat een mobiel of tablet het wachtwoord van een netwerk onthoudt.
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2017, 11:04   #3
falstring

Standaard

ga naar instellingen, klik op en dan zie je lijstje met netwerken.
druk even op het ongewenste netwerk tot een menuutje komt, en dan kun je aangeven dat dit netwerk vergeten moet worden.
daarna zou het over moeten zijn.

(porrelaar was me net een minuutje voor...)
falstring is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2017, 19:56   #4
passiepas

Standaard

Hallo Bedankt voor de reacties

Kennis is nu paar weken weg als die terug is zal ik het doorgeven en als de tip(s) geholpen hebben dan laat ik het weten maar dat duurt nog even.
passiepas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten