Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Video bewerking

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 May 2017, 20:57   #1
Howler29

Question Video bewerken

Ik zoek een goed alternatief voor windows movie maker. Dat zit blijkbaar niet meer in windows 10 en bij de Essentials krijg je er geen ondersteuning voor.

Weet iemand een goed werkende videobewerker die met avi, mp4 mp(e)g en de verdere gangbare formaten uit de voeten kan en die ook nog freeware is?
Howler29 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2017, 21:09   #2
couch_potato

Standaard

Bekijk dit eens: http://www.openshot.org/
Oud 2 May 2017, 21:10   #3
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Hier vindt je er 20 gratis: https://computertotaal.nl/artikelen/...ewerken-67900/

Niek
Oud 3 May 2017, 09:31   #4
Howler29

Standaard

couch_potato: openshot heb ik geprobeerd maar het programma liep steeds vast. 't Programma zag er trouwens wel erg mooi uit.
Niekie30...dank voor de link. Daar vond ik inderdaad een tool die handig werkte.

Dank allen.
Oud 3 May 2017, 10:59   #5
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Howler29 Bekijk bericht
couch_potato: openshot heb ik geprobeerd maar het programma liep steeds vast.
Ik doe weinig met video, maar moest toch iets van mijn opnamen bewerken, en koos VirtualDub. Dat is dus mijn enige ervaring.

Wat ik vrij snel leerde is dat je het (of zo'n ?) programma de tijd moet geven, d.w.z. dat je elke klik eigenlijk moet afwachten voor een reactie. Dus als het programma niet reageert op je klik, dan is het misschien bezig met iets langdurigs, waar het na een minuut uit komt, en dan kan je verder. Doe je dat niet, ga je in het rond klikken om een reactie uit te lokken, dan loopt het programma steeds verder vast.
Er staat dan ook met regelmaat 'Reageert niet' in de programmabalk, maar dat is blijkbaar het idee van het Windows OS, het programma zelf is dan bezig om b.v. de positie in je opname te vinden en die te verwerken. Ik wacht dan gewoon, en floep... dan gaat de boel verder.

Dus misschien dat je met openshot ook meer geduld moet hebben.

VirtualDub is overigens een ouder programma, het weet niet met meerdere CPU cores om te gaan, en zal daarmee wel langzamer zijn. Om met .MOV bestanden te werken moet je aparte codecs/plugins zoeken. Editten is helemaal niet het hoofddoel, het gaat in dat programma meer om de mogelijkheid van (3th party) filters, en is daar naar mijn idee heel flexibel in.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 3 May 2017 om 11:50
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2017, 12:52   #6
Howler29

Standaard

erikdenhouter: Tijdens het bewerken van de video ontstond er steeds een runtime-error met het gevolg dat het programma niet meer reageerde en automatisch werd beëindigd.

Dank voor de info.
Oud 3 May 2017, 17:00   #7
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelf een videobewerkingsklus op stapel staan, en ben voornemens om daar Blender voor te gaan gebruiken. Dat is in principe een 3D-modelleer programma, maar schijnt een uitstekende video-editor te beschikken. Misschien voor jou ook de moeite waard om eens naar te kijken.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten