Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 January 2017, 18:52   #1
anoniem65883
Guest

Standaard Laptop HP harddisk failure

Hulp nodig eigenlijk advies hoe nu verder. Ik heb een laptop HP met als probleem dat met de opstart een blauw scherm met de melding apparaat dat nodig is is niet bereikbaar of beschadigd. Na diagnostische check geeft deze aan failure HDD1 Heb de HDD1 eruit gehaald en met een bracket als 2e schijf aangesloten. K: is hdd1 is niet bereikbaar en P: recovery is wel beriekbaar. HELP hoe nu verder info staat op K:

weet iemand nog een idee hoe ik er wel in kan komen. Ik vermoed dat er bad sectors op zitten maar kan ik deze verplaatsen met een programma en de badsectors skippen of is het einde oefening. Iemand een idee wat ik nog kan proberen graag een bericht
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2017, 19:32   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Je bent al een heel eind gekomen.
Ik begrijp dat je alleen de recover partitie van de schijf nog ziet.
Een HD met te veel badclusters kan je niet repareren. Je kunt hooguit de data er van proberen te recoveren.

Als de schade niet te erg is kan dat soms met het gratis Recuva. : https://www.piriform.com/recuva

Als de schade groter is gebruik ik vaak Easeus datarecovery pro. Maar dat is niet gratis.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2017, 19:59   #3
anoniem65883
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Je bent al een heel eind gekomen.
Ik begrijp dat je alleen de recover partitie van de schijf nog ziet.
Een HD met te veel badclusters kan je niet repareren. Je kunt hooguit de data er van proberen te recoveren.

Als de schade niet te erg is kan dat soms met het gratis Recuva. : https://www.piriform.com/recuva

Als de schade groter is gebruik ik vaak Easeus datarecovery pro. Maar dat is niet gratis.

Niek
Thnks ga even kijken wist dat ik al een eind was maar ja werkt nog niet helaas.
hopelijk kan ik gegevens bewaren.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2017, 21:53   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Je moet de hd wel even uit de laptop halen en aan een andere pc koppelen om te recoveren. Het is ook wijs om de schijf niet meer aan te zetten. De schade wordt alleen maar groter.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten