Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 December 2012, 14:43   #41
anoniem34927
Guest

Standaard

Erik,

Dit is de melding die ik krijg als ik schijfcontrole wil uitvoeren:
"Het is niet nodig om dit station te scannen. Op dit station zijn geen fouten".

Dan heb ik "Niet-herkende USB-apparaten repareren..." tweemaal toegepast. Resultaat nihil wat bestandsgeschiedenis betreft.
Wel de melding gekregen dat dit apparaat correct werkt.

Zou het dan toch de door WD niet-herkende back-up software zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2012, 20:32   #42
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door irene.de.pauw Bekijk bericht
Dit is de melding die ik krijg als ik schijfcontrole wil uitvoeren:
"Het is niet nodig om dit station te scannen. Op dit station zijn geen fouten".
......
Zou het dan toch de door WD niet-herkende back-up software zijn?
Schijf is hoogstwaarschijnlijk in orde dan, in latere Windows versies wordt er steeds meer op de achtergrond gescand, en kan je soms met één klik zien dat een reparatie niet nodig is. Zoals bij jou dus.

En ik geloof nog steeds niet dat WD verantwoordelijk is dat backup software de schijf niet ziet, de schijf zelf hoeft de software helemaal niet te herkennen. Maar ja geen idee hoe dan wel...
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 21 December 2012 om 14:31
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2012, 14:09   #43
anoniem34927
Guest

Standaard

Erik en Niek,

Hartelijk dank voor jullie geduld en hulp. Ik ga het hierbij laten, want een USB-stick die ik aansluit, krijgt ook dezelfde foutmelding. Misschien vind ik in een later stadium een oplossing als dit probleem zich bij nog anderen voordoet.
Hoe antwoord je met een citaat? Of is dit voor een andere topic?

Groetjes,

Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2012, 14:54   #44
anoniem26138
Guest

Standaard

Hu, stikkie too...

Als je het echt opgeeft stoppen we maar ik googel er nog een puntje bij om te proberen.
Opvallend is het dat het best vaak Western Digital schijven betreft, maar niet altijd.

Hier staat nog een tip die misschien te proberen is, misschien dat de schijf via een andere weg wel gezien wordt:
"You can also set up a drive in AutoPlay by connecting the drive to your PC, tapping or clicking the notification that appears, and then tapping or clicking Back up your files on this drive. For more info, see AutoPlay: Frequently asked questions".

Wat je kan proberen is om de aangesloten schijf even een andere stationsletter te geven, dan te ontkoppelen, je computer herstarten, aankoppelen, en zien wat dat doet. Dan eventueel terug naar de oude gebruikte stationsletter.

Als je bestandsgeschiedenis opent, of je sluit de schijf aan, krijg je dan één of andere melding over eerder gemaakte bestandsgeschiedenis, of de detectie daarvan ?
Ik vraag dit omdat ik drie maal verschillend een verhaal over dit probleem gelezen heb waarbij dezelfde foutmelding komt, maar waarbij de gebruiker de gepresenteerde tekst verkeerd interpreteert, en de schijf kiest om de bestandsgeschiedenis vandaan te halen (die er dus nog helemaal niet staat) en over het hoofd ziet dat het gaat om een nieuw te maken geschiedenis. Bestandsgeschiedenis meldt dan dat de schijf niet geschikt is of niet gevonden wordt, terwijl het hoort te zeggen dat de bestandsgeschiedenis niet gevonden wordt. Zoiets....
Misschien heeft de gebruikersinterface een bugje waardoor je dus de berichtgeving c.q. keuzes die je maakt verkeerd interpreteert.
Ik heb geen W8, kan het dus zelf niet bekijken.

Alhoewel... ik kom hier toch een plaatje tegen waarbij de 'unknown error' duidelijk pronkt, niet mis te verstaan eigenlijk:

file_history.JPG
Wat doet die knop / link 'Run now' ?

Ik zou nog een volledige schijfcontrole doen van die schijf.

Dit vond ik nog, maar heeft wat onderzoek van jouw kant nodig. Kijk ook zoals geadviseerd in je logboeken:

"What I had to do was erase the folder that was hidden in:
C:\Users\<profile>\AppData\Local\Microsoft\Windows \FileHistory\Configuration\Config
Once I did that, it requested for me to turn off windows 7 backup schedule < I still run this in my windows 8 enterprise n edition > for good measure. Then went to file history and reapplied the settings.
When in doubt, use event viewer. It's the real way your pc talks to you."

(Hier overigens hetzelfde probleem met ook een WD schijf waarbij het gebruik van een andere Windows 8 de schijf direct doet herkennen in bestandsgeschiedenis. Andere PC dus.)

( En een tip: "..... make sure that none of your libraries is stored on the drive you want to make backup (file history) on. This was the key in my case." )
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 21 December 2012 om 16:04
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2012, 16:27   #45
anoniem34927
Guest

Standaard

Ja, inderdaad, als ik bestandsgeschiedenis wil uitvoeren dan krijg ik de melding: "bestanden voor het laatst gekopieerd op 25/11/2012" en verder verwisselbare schijf (F onbekende fout.
Ik heb de schijf een andere letter toegekend. Wordt herkend door de computer, maar niet om best.gesch. te maken.

Om het met een Nederlandse uitdrukking te zeggen "ik krijg er een punthoofd van"
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2012, 20:49   #46
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik neem aan dat dat punthoofd niet van het punthoedje is om iets te vieren, dus stoppen maar... maar, ik heb er toch stiekem nog eentje:
http://answers.microsoft.com/en-us/w...9-ffa634f039c1

Probleem is daar opgelost door Windows Search Service aan te zetten... Geen verdere verklaring of uitleg, maar wordt door een tweede poster bevestigd
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2012, 22:16   #47
anoniem42071
Guest

Standaard

Als dat waar is, dat Windows Search de oorzaak is, moeten ze zich heel diep schamen daar bij Microsoft...
Maar ik kan me voorstellen, dat je er mee wil stoppen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2012, 12:10   #48
anoniem34927
Guest

Standaard

[URL="http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/07/10/protecting-user-files-with-file-history.aspx"]http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/07/10/protecting-user-files-with-file-history.aspx[/UR L]
Op deze link kan je lezen wat voor een wonder Bestandsgeschiedenis wel niet is. Voor mij zal er een mirakel nodig zijn om hierover ver"wonder"d te zijn.

-Windows Search is ingeschakeld
-geen bibliotheken op de externe schijf.
-Bij mij verschijnt de optie "Configure this drive for back-up file history" niet bij de mogelijkheden als ik de externe schijf aansluit.

Die knop Run now staat er bij mij ook, maar als ik daarop klik krijg ik de gekende vermelding

Ik ga nu de schijf scannen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2012, 13:44   #49
anoniem34927
Guest

Standaard

Heb de schijf gescand en het logboek geopend. Waar moet ik naar kijken in dit bladzijden lang logboek?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2012, 15:24   #50
anoniem34927
Guest

Standaard

Kan je hier iets mee? Vond ik bij Apparaatbeheer onder (F:) en Alle gebeurtenissen.

InstallDeviceID

DriverName wpdfs.inf_amd64_a820abc10481096d\wpdfs.inf

DriverVersion 6.2.9200.16384

DriverProvider Microsoft

DeviceInstanceID WPDBUSENUMROOT\UMB\2&37C186B&1&STORAGE#VOLUME#

SetupClass {EEC5AD98-8080-425F-922A-DABF3DE3F69A}

RebootOption false

UpgradeDevice false

IsDriverOEM false

InstallStatus 0x0

DriverDescription Volumestuurprogramma voor WPD-bestandssysteem
  Met citaat antwoorden