Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 December 2012, 13:06   #21
anoniem34927
Guest

Standaard

Erik,
Er is nog geen bestandsheschiedenis gemaakt geweest op deze laptop. Het was van in het begin onmogelijk om die te maken. Voorlopig heb ik handmatig back-ups gemaakt.

Niek,
Dit is het antwoord van Microsoft op mijn vraag.
Welkom bij de Microsoft Community! Normaal gesproken zou het geen probleem moeten zijn bestandsgeschiedenis in te schakelen op een extern volume, zij het dat het niet de meest handige locatie is voor dit systeem. Het is immers bedoeld voor een permanente opslaglocatie voor de continue back-ups van Bestandsgeschiedenis, terwijl een externe schijf normaal gesproken niet permanent vastgekoppeld zit. Probeer eens bij wijze van test een map op een lokale (interne) harde schijf te delen (via geavanceerd delen) en dan die gedeelde map als opslaglocatie voor Bestandsgeschiedenis te gebruiken. Gaat dit wel goed? Laat het ons maar weten zodat we je verder kunnen helpen.

Wat gebeurt er dan als de laptop crasht? Dan kan ik die interne schijf toch niet benaderen?

Verder is het heel eenvoudig om bestandsgeschiedenis uit te schakelen. Gewoon in het programma zelf.

Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2012, 13:47   #22
anoniem42071
Guest

Standaard

Hoi Irene

Maar wat is dan het verschil tussen " bestandsgeschiedenis" en "continue-backups" ?
Ik had het idee, dat de eerste, in de plaats was gekomen van de tweede.

Als ik het goed lees elders, is het verschil dat "bestandsgeschiedenis" alleen je bibliotheken en bureaublad backupt en nog wat dingetjes. Het is dus geen vervanger van de normale backupfuctie.

Leuke uitleg van Microsoft. Inderdaad als je harde schijf van de laptop dan crasht, ben je dat ook kwijt.

Als je dit verhaal leest van MS:

Citaat:
U kunt met Bestandsgeschiedenis automatisch back-ups maken van bestanden in uw bibliotheken, contactpersonen, favorieten, Microsoft SkyDrive en op uw bureaublad. Als de oorspronkelijke items verloren gaan, beschadigd raken of worden verwijderd, kunt u deze allemaal herstellen. U kunt ook verschillende versies van uw bestanden zoeken, vanaf een bepaald punt in de tijd. Na verloop van tijd hebt u een volledige geschiedenis van uw bestanden.

Als u wilt beginnen met het maken van automatische back-ups en het maken van een geschiedenis van uw bestanden, moet u een Bestandsgeschiedenis-station instellen en moet u Bestandsgeschiedenis inschakelen. Zie Een station voor Bestandsgeschiedenis instellen voor informatie over het instellen van stations. Zie Wat kan ik doen als er iets fout gaat in Bestandsgeschiedenis? voor informatie over het oplossen van problemen, het uitsluiten van mappen en het wijzigen van stations en instellingen.
Dat staat hier: http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...e-file-history

En als je doorklikt op een link in het artikel krijg je dit:
Citaat:
Voordat u Bestandsgeschiedenis gaat gebruiken voor het maken van back-ups van uw bestanden, moet u een station instellen waarop bestanden kunnen worden opgeslagen. Wij raden u aan een extern station of een netwerklocatie te gebruiken om uw bestanden te beschermen tegen een crash of een ander pc-probleem
.

Dus nu spreken ze zichzelf tegen.
Ik zou dat hele bestandsgeschiedenis gedoe uitschakelen en gewone backups maken, zoals je gewend was of bent.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2012, 14:49   #23
anoniem34927
Guest

Smile

Ja Niek, ik ben het beu heel dat back-up gedoe. Ik ga gewoon verder met handmatig mijn back-ups te maken.

Dank voor de hulp en tot een volgend probleem.

Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2012, 16:03   #24
anoniem26138
Guest

Standaard

Mag ik nog even horen welk merk en type schijf het is ?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2012, 13:33   #25
anoniem34927
Guest

Standaard

Erik,
Heb je aan deze gegevens genoeg? Ik weet niet waar ik de specificaties kan vinden.Knipsel.jpg

Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2012, 16:58   #26
anoniem26138
Guest

Standaard

Bedankt dat je nog even de tijd neemt.
Dat is niet de info, ik bedoelde je externe schijf, het merk en model daar dus van.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2012, 09:27   #27
anoniem34927
Guest

Standaard

Hey Erik,

Jij bent ook een volhoudertje! Kan mij alleen maar ten goede komen.
Ik ga hier alle info geven die ik op mijn externe HDD zie staan:
WD Elements - TB1/To - USB 2.0
Model:WDBAAUOO1OHBK-EESN
Product of Thailand (ha)
S/N : WCAV52081062
R/N : D2C.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt om mij verder te helpen.
Alleszins bedankt!
Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2012, 22:00   #28
anoniem26138
Guest

Standaard

Hm...
http://wdc.custhelp.com/app/answers/...NlNsVnpRZGw%3D

Volgens Western Digital:
als het besturingssysteem wel- maar de backup software een WD schijf niet herkent zal je contact met Microsoft Support moeten opnemen.

Ik zou nog in een opdrachtprompt (als Administrator gestart) of in 'Uitvoeren' de volgende opdracht doen:
Code:
SFC  /scannow
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2012, 11:15   #29
anoniem34927
Guest

Standaard

Erik,
Opdracht is uitgevoerd.Knipsel.jpg.
Moet ik resultaten van het logboek doorsturen? Maar van welk logboek dan, er zijn er zoveel?
Tot C:\windows\logs\CBS\CBS.logs heb ik geen toegang. Als ik een logboek moet doorsturen, hoe moet ik dat doen, want die logboeken zijn zo lang?
Ben nog even gaan controleren bij bestandsgeschiedenis en het probleem blijft.
Heb ook een USB stick aangesloten met hetzelfde resultaat.
Ik heb een aantal dagen geleden ook contact met Microsoft Community gelegd, maar het anwoord dat ik daar gekregen heb, bood geen oplossing.
( zie mijn antwoord aan Niek van 12 december).
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2012, 11:22   #30
anoniem42071
Guest

Standaard

Op zich al raar dat je geen toegang tot dat log hebt. Ik open het hier (W7 pro) zonder enig probleem.
Ik blijf dit toch één van de oplossingen vinden:

Citaat:
Als het mijn laptop was, zou ik alle gebruikers bestanden backuppen en hem terugzetten naar fabrieks waarden (dus zoals je hem kocht) en netjes opnieuw beginnen. (Eventueel met aangemaakte recovery disk)
Kennelijk is er sowieso iets mis met je account. Maar dat je een simpel .log niet kunt openen is heel raar.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten