Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 October 2008, 11:16   #1
anoniem19197
Guest

Exclamation Foto's verwijderen van digitale camera

Hallo,

Is het mogelijk om vanaf de computer foto's te verwijderen van een digitale camera.
Het betreft de Panasonic - DMC-FS5.
Er zit een geheugenkaart in van 4gb.

Als ik deze op de computer aansluit kan ik de foto's niet verwijderen, er verschijnt dan de foutmelding. Toegan Geweigerd. Ik werk met Windows xp professional.

Handmatig verwijderen via het toestel lukt wel, maar het leek mij makkelijk als dit ook via de computer kan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Groetjes,
Computerproblemen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2008, 11:35   #2
anoniem31522
Guest

Standaard

hallo,

zit er geen software bij de camera die je moet installeren?

of anders het geheugen kaartje in een kaartlezer, dit werkt vaak nog sneller dan met het kabeltje
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2008, 11:38   #3
anoniem19197
Guest

Standaard

Er zit wel software bij, maar dit is zover ik heb gezien alleen om de foto's te bekijken.
Een kaartlezer heb ik niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2008, 12:56   #4
anoniem31522
Guest

Standaard

probeer de software eens te installeren en dan de foto's er af halen of te verwijderen.

en kijk anders eens op de site van panasonic voor wat informatie
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2008, 12:57   #5
anoniem31522
Guest

Standaard

heb je niet perongeluk het kaartje geblokkeerd met dat schuifeje wat er op zit?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2008, 18:08   #6
anoniem14396
Guest

Standaard

Beste is om de kaart gewoon in de camera te formatteren, in plaats van om foto voor foto weg te gooien.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2008, 11:16   #7
anoniem13187
Guest

Standaard

Als je via de bijgeleverde software de foto's overzet naar de pc kun je meestal ook instellen dat de foto's van de kaart worden verwijdert.

Waarom zouw je gaan formateren ,dat is helemaal nooit nodig.
Bij verwijderen in de kamera kun je in het kamera menu meestal kiezen voor 1 foto verwijderen ,maar ook voor alle foto's verijderen.
Soms kun je in de kamera ook foto's beveiligen ,,en dan kun je ze waarschijnlijk nergens verwijderen ,of je moet eerst deze beveiliging weer uit zetten.

Als het kaartje is geblokkerd met het schuifje kun je er geen foto's opzetten ,en ook niet verwijderen.

Als de foto's vanaf het kaartje op de pc in gebruik zijn ,kun je ze waarschijnlijk ook niet verwijderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2008, 19:04   #8
anoniem14396
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Als je via de bijgeleverde software de foto's overzet naar de pc kun je meestal ook instellen dat de foto's van de kaart worden verwijdert.

Waarom zouw je gaan formateren ,dat is helemaal nooit nodig.
Bij verwijderen in de kamera kun je in het kamera menu meestal kiezen voor 1 foto verwijderen ,maar ook voor alle foto's verijderen.
Soms kun je in de kamera ook foto's beveiligen ,,en dan kun je ze waarschijnlijk nergens verwijderen ,of je moet eerst deze beveiliging weer uit zetten.

Als het kaartje is geblokkerd met het schuifje kun je er geen foto's opzetten ,en ook niet verwijderen.

Als de foto's vanaf het kaartje op de pc in gebruik zijn ,kun je ze waarschijnlijk ook niet verwijderen.
Voordelen van in camera formatteren:
- Kaart is zeker leeg, ook protected foto's zijn allemaal weg.

- je hebt nog even een kopie van je foto's op je kaart staan, dus als je tijdens het nabewerken per ongeluk je origineel overschrijft, kan je hem nog een keer van de kaart afhalen. (ik formatteer mijn kaarten altijd aan het begin van een shoot.)

een tip: Koop een cardreader. Is een stuk sneller met foto's kopiëren naar de PC. en als je camera accu/batterijen leeg zijn kan je nog bij je foto's.

Laatst gewijzigd door Marc H : 13 October 2008 om 19:07
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2008, 11:20   #9
anoniem19197
Guest

Standaard

Sorry voor mijn late bericht, ik was even afwezig.

Als ik via de software de foto's wil verwijderen, krijg ik de foutmelding dat er een schrijfbeveiliging op zit, ik kan echter wel de foto's via het fototoestel verwijderen en ook maken. Maar via de computer blijf ik deze foutmelding krijgen:

De diskette is tegen schrijven beveiligd.
Verwijder de schrijfbeveiliging op deze diskette of gebruik een andere diskette.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2008, 14:09   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Misschien heb je iets aan mijn verhaal:

Ik heb een Canon Powershot, met Canon software ("Camera Window") om de foto's naar de PC te downloaden.

Maar als ik in "Deze computer" kijk zie ik ook onderaan apart "Canon Powershot" staan, net onder het configuratiescherm. Deze heeft geen stationsletter.

Als ik daarop klik met de camera verbonden, krijg ik de foto's te zien, en kan op foto's rechts-klikken, en "Verwijderen" kiezen.
Maar dit lukt alleen als de software van Canon (Camera Window) uitgeschakeld is. Staat deze geladen, dan kan ik net zo óók verwijderen kiezen, maar er gebeurt gewoon niets.
Kopiëren lukt dan trouwens wel.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten