Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Games

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 October 2006, 09:47   #1
anoniem13302
Guest

Angry Geen goede videokaart, geen goede game.

Hallow allemaal,

Ik heb het probleem, dat alle games tegenwoordig niet meer draaien op mijn laptop. Ik woon klein, en samen, dus kan geen computer aanschaffen die ik kan uitbreiden met een GForce kaart ofzo.

Met mijn Fujitsu Siemens Amilo, 1.3 GHz, 1024RAM probeer ik zo veel mogelijk spellen uit.
Battlefield 2, Total Overdose, Da Vinci Code, COD2, Splinter Cell, Bloodmoney. etc. etc.

Allemaal doen ze het niet!

En waarom niet?
Omdat al die laptopontwikkelaars geen oog voor games hebben! Er zit een videokaart in van 64 MB, welke nog OnBoard is ook! FRUSTREREND! Vooral, aangezien je een notebook niet kan uitbreiden op videogebied.

Is er nog iemand anders met dit probleem, dan kunnen we evt. info uitwisselen. Zoals: welk spel doet het wel!!!

Moest het trouwens ff van me afschrijven, word er zo pissig/depressief van!!!

Groet,
Menno
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2006, 10:04   #2
anoniem13186
Guest

Standaard

Citaat:
Omdat al die laptopontwikkelaars geen oog hiervoor hebben!
Laptops worden doorgaans gebouwd om compact en zo energiezuinig mogelijk te zijn. Een enorme videokaart past daar doorgaans niet bij..
Overigens zijn er wel degelijk laptops met een mobiele varianten van videokaarten en deze zijn wel geschikt om games op te spelen, ik heb er zat gezien bij klasgenoten. (Laptops waren verplicht op mijn opleiding)
Het is al vrij lang bekend dat laptops met een ingebouwde videochip niet geschikt zijn voor games. Om laptop fabrikanten er de schuld van geven dat games niet draaien is wel erg makkelijk, als je serieus wilt gamen moet je een geschikte laptop aanschaffen, of een gewone pc nemen. In jouw geval niet mogelijk, kan gebeuren, maar daar kunnen fabrikanten ook niets aan doen.
Vergelijk het met auto's, als je graag in 5 seconden optrekt van 0 tot 100 schaf je ook geen oude eend aan, dan neem je een sportwagen.

Overigens kan het programma 3D-Analyze voor sommige spellen wel uitkomst bieden, klik op de site op het plaatje om te downloaden.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2006, 14:42   #3
anoniem13673
Guest

Standaard

Inderdaad, de gemiddelde flaptop is niet bedoeld als grafische krachtpatser, maar als mobiel kantoor. Er zijn echter wel degelijk zeer krachtige systemen, ook voor een laptop. Er zijn zelfs laptops met een SLI configuratie. Nadeel van die dingen is dat ze exorbitant veel geld kosten, en dat ze over het algemeen iets van een half uurtje met een accu doen.

Het kan dus wel, maar dat is voor de vermogende gamer die veel naar LAN-parties wil. Die laptops zijn dan een stuk makkelijker mee te zeulen als een complete desktop, en daar zijn ze dan ook op gemaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2006, 15:13   #4
anoniem13255
Guest

Standaard

Ik heb liever een energiezuinige laptop dan een oververhittende batterijslurper met goede videokaart. Je had dan ook beter een minidesktop kunnen kopen; verder weinig tot geen medelijden als ik eerlijk ben...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2006, 16:57   #5
anoniem20135
Guest

Standaard

En naar mijn mening is 1.3Ghz wel een beetje weinig voor battlefield 2, naar eigen ervaring loopt dat spel nog niet eens gewelding op 2Ghz (kan ook aan mij liggen hoor). Dus battlefield 2 hoort ook niet goed te werken en ja... dat is natuurlijk wel het probleem van laptops he? Je kunt ze niet upgraden.

Laatst gewijzigd door Junior : 10 October 2006 om 17:07
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2006, 17:00   #6
anoniem20135
Guest

Standaard

kijk wat vind ik nu
De systeemeisen van BF2
Windows XP (32-bit) with Admin rights
1.7 GHz Intel Celeron D / Pentium 4 or AMD Athlon XP/ Sempron or greater
512 MB of RAM or more
8x or faster CD/DVD drive
2.3 GB free hard drive space or more
Video: DirectX 9.0c compatible (see video)
Sound: DirectX 9.0c compatible (Sound Blaster X-Fi series recommended )

VIDEO
Video card must have 128 MB or more memory and one of the following chipsets:
NVIDIA GeForce FX 5700 or greater
ATI Radeon 8500 or greater
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2006, 18:06   #7
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Junior Bekijk bericht
kijk wat vind ik nu
De systeemeisen van BF2
Windows XP (32-bit) with Admin rights
1.7 GHz Intel Celeron D / Pentium 4 or AMD Athlon XP/ Sempron or greater
512 MB of RAM or more
8x or faster CD/DVD drive
2.3 GB free hard drive space or more
Video: DirectX 9.0c compatible (see video)
Sound: DirectX 9.0c compatible (Sound Blaster X-Fi series recommended )

VIDEO
Video card must have 128 MB or more memory and one of the following chipsets:
NVIDIA GeForce FX 5700 or greater
ATI Radeon 8500 or greater

Gooi daar voor de zekerheid overal maar minstens 50% bovenop. Minimum systeemeisen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Je mag dan al blij zijn met 20 fps. Ik bedoel, een GeForce FX 5700. Damn. EN ik lach me nog steeds krom als ze over een 1,7 GHz P4 of Athlon XP beginnen. Ik ben trouwens benieuwd wat ze dáár mee gaan doen als de P4 eenmaal helemaal verdwenen is. GHz-en zeggen met de Athlon64 en de Core2Duo niet veel meer... Vragen ze straks om een 2,5 GHz processor, terwijl de gemiddelde Core daar gewoon onder blijft, maar wel alle P4's op die snelheid in het stof laat bijten.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2006, 17:12   #8
anoniem18183
Guest

Standaard

VInd het pure onzin, jij had ook een andere laptop kunnen kopen?
Er zijn nl wel laptopmakers die er wel om denken, en dus een af en toe een stevige videokaart in het dingetje flikkeren.

Jouw laptop is misschien wel gemaakt met bedoeling voor het tekstverwerken, muziek, office en al dat soort dingen.. Gezien je specificaties lijkt me dat wel (1gig aan geheugen is trouwens niet eens zo verkeerd), dus ik vind dat je niet mag klagen..

Roy..
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2006, 17:26   #9
anoniem13302
Guest

Standaard

OKOK, point taken.

Maar dan blijf ik erbij, dat het voor de fabrikanten wel een idee is, om (op de een of andere manier) een laptop te ontwikkelen, die is te upgraden NAAST de HDD en het geheugen.

Tuurlijk, ik had ook een andere kunnen kopen, maar had er op dat moment niet genoeg geld voor. Maar ergens had ik het verwacht, dat ik em kon upgraden op grafisch gebied.

Helaas pindakaas

@royscheper: toen ik m kocht, zat er 256 in. Heb hem zelf uitgebreid naar 1024....
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2006, 22:45   #10
anoniem18183
Guest

Standaard

Oke, daar heb je gelijk in, tis inderdaad jammer dat je alleen het geheugen en de harde schijf kunt upgraden..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten