Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 January 2017, 14:26   #1
anoniem30644
Guest

Standaard unload vs hide

Ik heb een excel bestand gemaakt, maar dat geeft de laatste tijd vaak foutmeldingen.

Op het werkblad dat geopend wordt, staat een startknop. Deze opent een formulier. (AVIDASHBOARD.Show)
Hier kan uit 5 opties gekozen worden. Eigenlijk 6, maar dat is een annuleerknop (Unload Me).
Ieder van de 5 opties levert een volgend formulier op. Vaak komt dan de foutmelding.
Met de foutmelding kan ik niet veel. Er zijn dan de standaardopties: sluiten of foutcode bekijken. Maar wat ik ook doe, Excel wordt geheel afgesloten.

Nu is de gebruikte code

Unload Me
AVIPLOEGADASHBOARD.Show

De eerste regel moet het eerste formulier sluiten.
De tweede regel moet het volgende formulier openen.

Ik vraag mij af, wanneer ik de code van de eerste regel verander of het dan beter gaat.
Ik denk dat ik 2 opties heb.

Unload AVIDASHBOARD

of

AVIDASHBOARD.Hide

Beide lijken te werken, maar wat is het verschil? Wat is beter?

Henk
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2017, 17:24   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Unload verwijdert het formulier uit het geheugen. Als je het nog een keer wil gebruiken moet het opnieuw worden opgebouwd (al dan niet door daarvoor dezelfde code aan te roepen).
Met Hide verberg je enkel het venster. Het formulier blijft in het geheugen bestaan in de toestand waarin het zich bevindt.

Wat beter is, is afhankelijk van wat je er mee wil. Als het hier enkel om een menu gaat waar verder nog geen waarden worden ingevoerd, lijkt mij show/hide beter. Maar misschien moet je dan nog meer aanpassen (het opbouwen van het formulier moet dan in Workbook_open() zonder dit direct te openen, en de startknop voert dan enkel AVIDASHBOARD.Show uit).
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2017, 20:36   #3
anoniem30644
Guest

Standaard

Bedankt voor de uitleg.
Maar ik begrijp nooit zo goed wat de consequenties zijn voor het geheugen.
Een formulier met 6 opdrachtknoppen, hoeveel geheugenruimte kan dat innemen?

Henk
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2017, 01:23   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Niet veel. Zou ik me niet druk om maken. Het wordt wat spannender als je een formulier zou hebben met honderden rijen met gegevens.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2017, 10:41   #5
anoniem13291
Guest

Standaard

Als je zegt foutmeldingen te krijgen is het wel zo handig deze er ook bij te vermelden. Wat FooBar zegt is volkomen correct, maar zonder je foutmelding weten we nog niet of het ook de oorzaak van de foutmelding oplost.

Laatst gewijzigd door Edmoor : 7 January 2017 om 10:43
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2017, 20:44   #6
anoniem38560
Guest

Standaard

run de code direct in de code editer dan kan je de foutcodes wel zien of je kan regel voor regel uitvoeren dan zie je bij welke regel het fout gaat.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten