Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 November 2016, 18:24   #1
jeroenathome

Standaard Laptop kan pagina niet laden

De laptop van de buren heeft een vreemd probleem. De laptop kan na verloop van tijd geen enkele internet pagina laden. In de browser verschijnt dan de melding:
Deze site is niet beschikbaar. Het DNS adres van de server www.nu.nl kan niet worden gevonden. Het gekke is dat de pc en tablet/smartphones wel een internet verbinding hebben op dat moment.

Vanwege de DNS melding heb ik bij de eigenschappen van de netwerk adapter de instelling gewijzigd van automatische DNS server toewijzen naar DNS server 8.8.8.8(google). Hierdoor werkte de internet verbinding weer voor een dag. Gisteren kwam de buurman weer langs met dezelfde melding in de browser. Op onze draadloze verbinding moest ik de DNS server weer automatisch zetten om een werkende internet verbinding te krijgen. Als ik de DNS van Google instelde dan kwam de melding weer terug.

Ik weet niet waar ik het nu moet zoeken. De internet verbinding van de provider is wel goed en aan de router(kpn)bij de buren ligt het volgens mij ook niet, want dan hadden er meer apparaten er last van moeten hebben.

Wie weet een oplossing die ik kan proberen?
Oud 27 November 2016, 18:47   #2
PoppeSchuitema

PoppeSchuitema's schermafbeelding

Standaard

Dat klinkt als een ip-conflict, heeft die pc een vast ipadres? staan er mogelijkerwijs 2 routers in het netwerk welke allebei ip-adressen uitgeven?

Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 18.2 Cinnamon-Sonya
PoppeSchuitema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2016, 18:59   #3
jeroenathome

Standaard

De laptop heeft geen vast ip adres en er is alleen de router van kpn aanwezig in het netwerk. Alleen de netwerk printer heeft een vaste IP adres. Een IP conflict zou mogelijk kunnen zijn. De netwerk printer heeft ook vaker problemen gegeven. Die waren vaak opgelost door de printer opnieuw op te starten. Ik ga proberen om alle apparaten hun eigen IP adres te geven. Hopelijk is het andere probleem met de printer dan ook verleden tijd.

Bedankt voor de suggestie. Ik had nog niet in de router gekeken of daar iets te vinden.
Oud 27 November 2016, 20:35   #4
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

"Een router van KPN"
Als je daarmee de Experiabox bedoelt, is dat inderdaad maar 1 router.
Als er echter een andere (KPN) router achter de Experiabox hangt heb je er 2 in het netwerk.

Niek
Oud 27 November 2016, 21:01   #5
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Post Verbinding

Kijk in internet opties verbindingen onderaan knop LAN-instellingen of er geen proxyserver ingesteld staat. En geen vinkjes in de andere opties.

Dappertje

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2016, 20:51   #6
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroenathome Bekijk bericht
De laptop van de buren heeft een vreemd probleem. De laptop kan na verloop van tijd geen enkele internet pagina laden. In de browser verschijnt dan de melding:
Deze site is niet beschikbaar. Het DNS adres van de server www.nu.nl kan niet worden gevonden. Het gekke is dat de pc en tablet/smartphones wel een internet verbinding hebben op dat moment.

Vanwege de DNS melding heb ik bij de eigenschappen van de netwerk adapter de instelling gewijzigd van automatische DNS server toewijzen naar DNS server 8.8.8.8(google). Hierdoor werkte de internet verbinding weer voor een dag. Gisteren kwam de buurman weer langs met dezelfde melding in de browser. Op onze draadloze verbinding moest ik de DNS server weer automatisch zetten om een werkende internet verbinding te krijgen. Als ik de DNS van Google instelde dan kwam de melding weer terug.
Lijkt mij mogelijk malware, en geen IP conflict.
Niek, heb jij misschien een laatste receptje hiervoor ?

Je kan tijdelijk proberen om in een opdrachtprompt (als Administrator gestart) de opdracht
Code:
ipconfig  /flushdns
in te voeren om de plaatselijke DNS cache te legen.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2016, 21:38   #7
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Heb ik...

Bij een Malware besmetting :

Begin met een scan met ADWcleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://www.malwarebytes.org/ en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. https://www.malwarebytes.com/junkwareremovaltool/

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad Advanced je instellingen opnieuw instellen.

Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

Niek
Oud 29 November 2016, 15:01   #8
Aladin

Aladin's schermafbeelding

Standaard

Heb het hier ook wel eens dat 1 apparaat geen toegang meer heeft en de andere wel gewoon.
Modem herstarten lost dat op.
Aladin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2016, 18:42   #9
jeroenathome

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
"Een router van KPN"
Als je daarmee de Experiabox bedoelt, is dat inderdaad maar 1 router.
Als er echter een andere (KPN) router achter de Experiabox hangt heb je er 2 in het netwerk.

Niek
Het is de Experiabox van KPN en ze hebben geen andere router die aangesloten is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Kijk in internet opties verbindingen onderaan knop LAN-instellingen of er geen proxyserver ingesteld staat. En geen vinkjes in de andere opties.

Dappertje
Er staat geen proxy ingesteld en er waren geen vinkjes te vinden. Ik heb wel een vinkje gezet bij "Instellingen automatisch detecteren".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
Heb het hier ook wel eens dat 1 apparaat geen toegang meer heeft en de andere wel gewoon.
Modem herstarten lost dat op.
De buren zeggen dat ze dit ook hebben geprobeerd zonder resultaat.

Maandag heb ik de laptop bij ons thuis geprobeerd en de hele avond vanaf 18:00 tot 23:00 is er zonder onderbrekingen een livestream van youtube afgespeeld. Gisteren de laptop weer terug gebracht en heb tot op heden nog geen klachten gehad dat het probleem zich weer heeft voorgedaan.

Ze hebben van mij de instructie gekregen als het zich weer voordoet om de Wifi uit te schakelen en na 5 minuten pas weer in te schakelen. Als daarna weer doet ga ik ervan uit dat het een IP conflict is, waarbij de laptop een verkeerde IP adres heeft gekregen. Om zeker te zijn zou ik ter plekke moeten zijn als het zich voordoet. Het is dus afwachten of het probleem is opgelost of niet.
Oud 1 December 2016, 15:23   #10
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Als het weer gebeurd kan je eerst een kijken welke verbindingen open staan want www.nu.nl is natuurlijk helemaal geen dns server. Misschien heeft hij nog een van die proggies die bij vista in de zijbalk stonden en loopt daar wat vast.
Open een command prompt en type daar netstat dan zie je alle open staande verbindingen.
Kijk of daar iets vreemd bij staat.

Dappertje

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten