Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Notices

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 18 June 2007, 08:04   #11
Gekwordikervan

Gekwordikervan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JAWO Bekijk bericht
Na een automatische update van MICROSOFT was er iets mis met mijn internetexplorerscherm (IE7)

Daar heb je weer zo'n probleem. Medion PC's, dat zijn die Aldi en Lidl merken. Op zich niets op aan te merken, zolang ze goed draaien, maar owee als je er wat aan hebt, dan ben je flink genaaid. Hier dus weer zo'n typisch gevalletje. Na een update crashed gewoon de hele pc.

Waarom? Omdat er een OEM licentie op zit wat dus een soort gestripte versie is van de Microsoft versie. Omdat Medion (lees Aldi en Lidl) niet te belachelijk veel willen betalen voor een software die op zich toch al niet zo bijzonder goed werkt, maar helaas de halve wereld draaid op de rotzooi. Dus als je daar een originel update van Microsoft op gaat doen, omdat dat gevraagd word met een mooie pop-up, dan ben je 9 van de 10 x de klos.
Loopt je pc op een hoop, een back maken van een totaal op een hoop gelopen pc, lijkt me niet echt verstandig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
kleine moeite om zelf een recovery te maken van een nieuwe installatie en na opschonen al die trialtroep (en updates).
Dat is het probleem ook weer want je hebt dan nog steeds de troep van de manufacturer. Of te wel de fabrikant, in dit geval dus Medion en die heeft dus weer de gestripte Windows versie. Als je die niet gebruik kan je dus niet bijzonder veel met je pc.
Je kan er natuurlijk wel een normale Windows erop zetten, maar Medion heeft weer de eigenaardige eigenschap dat de drivers van je andere hardware (videokaart en geluidskaart en netwerkkaart) net niet te vinden zijn. Waarmee je dus weer op het volgende probleem stuit.

Nee hoor laat mij maar lekker clonen, als is het dan bij de wet verboden. Ooh nee da's anders clonen. Ik weet wat ik in mijn pc heb zitten en ik weet waar ik naar toe moet als ik een driver of update nodig heb. Waarvan ik er met 100% vanuit kan gaan dat mijn systeem nog steeds draaid na een update.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten