Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 October 2018, 03:08   #1
gilberto

Smile Hp AIO printer C 4780 drukt niet af.

Beste mededenkers.
Mijn all-in-one printer hp photosmart c4780 drukt af, maar er staat geen tekst op het blad papier A4 formaat.In het printerservice venster kan ik zien dat de kleurcartridge bijna leeg is,dit staat ook aangeduid, maar de zwartcartridge is nog meer dan 3/4 vol.Ik heb al in de printerinstellingen bij afdrukken grijsschaal aangevinkt,maar dit helpt ook niet.De software voor de a-i-o printer is goed geïnstalleerd.Ik heb de a-i-o printer ook al gereset.Blijkbaar moeten zowel de inkt kleurcartridge als de inkt zwartcartridge nog voldoende inkt bevatten om tekst te kunnen afdrukken.Ik heb een engels forumbericht hierover gekopiëerd.

If one or more color ink cartridges are low but not empty and you want to minimize the use of color ink, you can change the settings in the HP software to print with black ink only (grayscale). Even if you change the print settings to print with black ink only, the other ink cartridges must still have ink in them in order for the printer to print.

If you choose to print with black ink only, the printer still uses small amounts of ink from all the ink cartridges for occasional servicing tasks. HP recommends that you replace any low ink cartridges to avoid any interruptions in printing.
Graag uw advies hierover.
mvg,
gilberto.
gilberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2018, 10:15   #2
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Hij heeft dus de andere Cartridge wel nodig ,om dat hij toch iets inkt daar uit gebruikt , zit er te weinig inkt of geen inkt in de Kleur Cartridge zal hij problemen met printen hebben.
Het verhaal van HP is duidelijk genoeg in deze.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2018, 14:58   #3
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Zwarte tekst moet gewoon uitgeprint kunnen worden, ook als de kleuren-cartridge bijna leeg is. De kleur wordt niet gebruikt voor zwarte tekst.
Het klopt dat voor grijze tinten normaal wel de kleuren-cartrigde wordt gebruikt. Maar met de juiste instelling kun je dus alleen de zwarte gebruiken. Het resultaat ziet er dan wel anders uit.

Het wordt een ander verhaal als de printer aangeeft dat het kleuren-cartridge leeg is. Of als deze niet aanwezig is. Dan kan je helemaal niet printen, maar komt er ook geen leeg papier uit.

Afijn, wat hier aan de hand zal zijn is dat het zwarte cartridge gewoon uitgedroogd is. Er zijn op internet wel wat truukjes te vinden om te proberen een uitgedroogde cartridge weer aan de gang te krijgen, maar die zijn bij mij nog nooit succesvol geweest. Enige oplossing is om een nieuwe zwarte cartridge te installeren. Als je geen kleur hoeft te printen, heb je daar nu voldoende aan. Als je alleen het kleuren-cartridge gaat vervangen, zul je zien dat je daarna nog steeds geen zwart kunt printen.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2018, 18:53   #4
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Soms heb je bij de instellingen ook dat je afdrukken in zwart/wit kunt aangeven. Als je dat in stelt drukt ie alles in zwart/wit af en dan heb je misschien kans dat hij het alsnog doet.

Maar ik denk eerder dat Foobar's idee klopt dat de cartridge misschien uitgedroogd of verstopt is, alhoewel dat bij HP niet zo snel voor komt als bij sommige andere merken. Maar zeg nooit nooit.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2018, 19:47   #5
Desperado

Standaard

HP zegt .
If you choose to print with black ink only, the printer still uses small amounts of ink from all the ink cartridges for occasional servicing tasks. HP recommends that you replace any low ink cartridges to avoid any interruptions in printing.
Oud 20 October 2018, 20:57   #6
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
HP zegt .
Dat kan wel wezen, maar dan heb je geen totaal leeg papier bij het afdrukken van tekst.

En als je maar lang genoeg doet met een HP cartridge, drogen ook die uit. Heb zelf een HP, maar print zo weinig dat ze eigenlijk altijd uitdrogen voordat ze leeg zijn. Kan best twee jaar overheen gaan, maar toch
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2018, 23:37   #7
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Ja natuurlijk drogen die uiteindelijk ook uit. Maar twee jaar is dan best lang als je het gaat vergelijken met andere merken die vaak al na 6-8 weken al uitgedroogd zijn.

HP heeft alleen sneller het probleem dat de papierrollen glad worden en de printer papier niet of niet meer goed wil pakken. Niet als je zo weinig print natuurlijk.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2018, 09:43   #8
Desperado

Standaard

Na 2 jaar en problemen ,met een printer , is het voordeliger een nieuwe te kopen.
Oud 24 October 2018, 04:03   #9
gilberto

Standaard Hp AIO printer C 4780 drukt niet af

Vriendelijk dank voor jullie medewerking.
Ik denk ook dat FooBar gelijk heeft met zijn stelling dat de zwart inktcartridge uitgedroogd is. Het is een all- in -one printer van mijn dochter die reeds lange tijd niet meer gebruikt is.
Wanneer ik de zwarte HP inktcartridge uit de printer neem en naar de koperen kontaktjes kijk zijn die heel proper en droog. Ook de inktsproeier is heel zuiver en droog. HP heeft soms als oplossing om met een zuiver wattenstaafje gedrenkt in gedistilliseerd water de koperen kontaktjes te reinigen. Aan de inktsproeier mag je in geen geval komen.
Greetz
gilberto
gilberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2018, 10:45   #10
falstring

Standaard

ach, ik kreeg al menig (ook hp-) cartridge weer aan het lopen na het bewerken van de sproeikop met een wattenstaafje gedrenkt in wat spiritus.....
falstring is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten