Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 October 2010, 22:26   #1
ruben0nl

Angry Installatie ander OS ging niet helemaal goed

beste mensen ik heb heb zojuist opensuse gedownload van hun website en ik wou hem naast me windows 7 instaleren om te kijken wat het nou prezies is maar het lukte me niet dus heb me pc uit en weer aan gezet en nu start hij iederekeer die instalatie op zonder dat er een cd/dvd in me speler zit er zitten zoveel bestanden bij me windows 7 waar ik nog geen kopie van heb gemaakt kan iemand me aub helpen
ruben0nl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2010, 22:30   #2
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Haal even dat HELP uit de naam van het topic. Iedereen wil hier hulp en dat is prima maar....
Plaats de dvd van Windows 7 en kies voor het opstarten van dvd/cd. Hierna kies je voor "opstart herstel, dan wel Windows installatie repareren.

Niek
Oud 24 October 2010, 22:32   #3
ruben0nl

Standaard

dank je wel voor de snelle hulp ik was echt bang dat ik hem moest formateren:S
Oud 24 October 2010, 22:33   #4
Niekie30

Standaard

YW. Nee, zo moet het lukken.
En zo niet, dan kan je altijd nog met een livecd aan de gang, of met een linux cd opstarten om je bestanden uit win 7 naar een externe schijf te kopiëren.

Niek
Oud 25 October 2010, 19:04   #5
daveyv12345
Guest

Standaard

In OpenSUSE met Gparted de partitie van de distributie verwijderen (vanuit de Live-CD!). Het is simpel; verwijder de partitie, start op vanaf de W7 CD, en typ het volgende in de opdrachtprompt:

bootrec.exe /fixmbr

en dan:

bootrec.exe /fixboot

Dit is alles. Je moet nu gewoon Windows 7 kunnen booten.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2010, 19:46   #6
ruben0nl

Standaard

okee bedankt hij start weer op is gelukt maar nu krijg ik bij het opstarten een scherm waar ik uit kan kiezen met windows 7 of open suse en dat wil ik ook niet meer hoe kan ik dat dan weg halen ?
Oud 25 October 2010, 20:43   #7
daveyv12345
Guest

Standaard

Heb je OpenSUSE via Wubi (of iets dergelijks) geinstalleerd? Dus zeg maar binnen Windows? Dat kan een hoop verklaren....

Gaat het om een dual-boot..?

De Windows-bootmanager kan OpenSUSE niet tonen; GRUB (de bootmanager van Linux en Mac OS) laat in dit geval nog steeds beide systemen zien.

Heb je wel echt gedaan wat ik zei? De OpenSUSE partitie verwijderen (Vanuit de Live-CD, ander kan het niet!) , Windows CD erin, en booten vanaf de W7 CD.

Klik in het 2e scherm op ''Repareer mijn Computer'', wacht een ogenblik tot hij W7 gevonden heeft, en klik op Annuleer. Je hebt hier een lijst met opdrachten. Voer dit NIET uit via de grafische manier, maar via het ouderwetse handwerk!

Klik op ''Opdrachtprompt''.

Voer eerst uit:

bootrec.exe /fixmbr

bootrec.exe /fixboot

Ver dit gewoon beide uit. Als zelfs dit niet werkt, kun je Boot and Nuke even laten lopen tot iets van 1%, en de PC herstarten... Tadaaa..!! ... De voledige GRUB loader is verwijderd. Dit trucje gebruik ik zelf ook vaak bij klanten die hebben ge-eperimenteerd met Linux.

ZORG WEL VOOR EEN BACK-UP VAN AL JE DATA - IK HEB JE GEWAARSCHUWD; je kan niet meer bij je data komen als je dit gedaan hebt!

Als de laatste methode gewerk heeft, kun je Windows 7 installeren. Maak dit keer 2 partities; 1 voor de installatie, 2 voor al je data. Van deze partities kun je een image maken met Macrium Reflect...

Macrium Reflect:
http://download.cnet.com/Macrium-Ref...-10845728.html

Boot and Nuke:
http://sourceforge.net/projects/dban...6.iso/download
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2010, 22:14   #8
Niekie30

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruben0nl Bekijk bericht
okee bedankt hij start weer op is gelukt maar nu krijg ik bij het opstarten een scherm waar ik uit kan kiezen met windows 7 of open suse en dat wil ik ook niet meer hoe kan ik dat dan weg halen ?
Een vrij ingewikkeld verhaal Davey. Waarvan ik denk dat TS daar niet helemaal uit komt.
Ik stel voor dat TS gewoon naar Windows 7 gaat. Met rechts op Deze Computer klikt en "eigenschappen" kiest. Daarna op "geavanceerde systeem instellingen" Dan naar "Opstart en Herstel instellingen" en daar even kiest voor Windows 7 als standaard besturingssysteem en van de van 30 dus 0 (nul) maakt.
Dan ziet hij dat scherm helemaal niet meer.
Oke grub is nog wel aanwezig maar plaagt niemand meer.

Een nog simpelere oplossing is met Easybcd bootaanpasser dit aanpassen. daar: http://neosmart.net/dl.php?id=1 te downloaden.
En TS haal even dat HELP uit de topic naam, met het schaartje.

Niek
Oud 26 October 2010, 06:12   #9
daveyv12345
Guest

Standaard

Hmmm bedoel hij de GRUB-bootmanager niet? Die kun je niet binnen Windows verwijderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2010, 11:38   #10
Niekie30

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveyv12345 Bekijk bericht
Hmmm bedoel hij de GRUB-bootmanager niet? Die kun je niet binnen Windows verwijderen.
Ja dat weet ik. Verwijderen gaat niet zo 1,2, 3 maar als je het niet meer ziet, heb je er ook geen last meer van is dan mijn redenering. Ook om het voor TS werkbaar en uitvoerbaar te houden.

Niek

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten