Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 September 2016, 11:32   #1
anoniem64074
Guest

Standaard Excel voorraad beheersing

Hallo,

ik ben bezig met heet creëren van een voorraad beheerssysteem ik zal eerst even proberen uit te leggen wat mijn gedachtes zijn van hoe het zou moeten.

-ik wil gebruik gaan maken van drie tabbladen namelijk: INKOOP, VERKOOP en VOORRAAD

-Iedere pallet krijgt bij inslag een identiek nummer volgnr. en informatie als artikelcodes, THT, locatie, gewicht, tarra, colli etc.

-Bij de verkoop was mijn plan om dan het identieke volg nummer te gebruiken om dat het van belang is dat zichtbaar is welk inkoop nummer (met bijbehorende informatie) er verkocht wordt. Van groot belang is dat er ook de mogelijkheid bestaat om dit in deelverkopen af te boeken bv. 800 kg word in 4x 200 kg verkocht.

-En nu komt het lastige ik zou hier graag op een of andere manier een soort actueel voorraad bestand van willen maken waar in alleen de daad werkelijke voorraad staat met bijbehorende actuele gewichten etc. en dus zonder de verkoop historie. wat dan ook nog eens automatisch tot stand komt zodat er geen kans is op menselijke fouten.

Ik heb al het een en ander geprobeerd met databases en vert.zoeken alleen loop elke keer wel ergens anders op vast.

Mocht er iemand zijn die weet wat ik bedoel en mij hierbij op weg kan helpen heel erg graag.

Met vriendelijke groet,

Tom
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2016, 13:08   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Plaats eens, als zip-file, een voorbeeldbestand.

En waar loop je dan op vast?

Bedoel je identiek nummer of uniek nummer?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2016, 08:09   #3
anoniem64074
Guest

Standaard

Bedankt voor je reactie,
ik heb een bestand toegevoegd zonder gegevens dit vanwege de aard van de gegevens.
maar ik hoop dat je zo toch een indruk krijgt van wat ik bedoel. ik wil dus gebruikmakend van het inkoop bestand en de verkoop een actuele voorraad weer laten geven en hierbij is het inkoop order nummer een UNIEK nummer ( ik vertelde het in eerste instantie verkeerd ) wat in de verkoop gebruikt wordt om de verkochte partij op af te boeken in de inkoop. waarmee ik dan in het voorbeeld bestand een actuele voorraad weer kan laten geven.

Ik loop er eigenlijk tegen aan dat ik eerlijk gezegdniet goed weet hoe ik dit moet maken.

ik hoop dat het zo iets duidelijker wordt!

Met vriendelijke groet,

Tom
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip Voorbeeld voorraad.zip‎ (7,9 KB, 9x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2016, 11:44   #4
anoniem13673
Guest

Standaard

Niet echt, dit zijn gewoon kopjes, maar zonder te weten wat voor data je gebruikt blijft het gokken aan onze kant om te zien waar je naartoe wilt. Ik denk dat je voor het grootste deel met verticaal zoeken moet werken, maar voor de daadwerkelijke hoeveelheden moet je met som.als wel uit de voeten kunnen - kwestie van de ingekochte hoeveelheid ophalen en daar dan de som.als van de verkoop op datzelfde inkoopnummer vanaf halen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2016, 11:50   #5
anoniem38560
Guest

Post Excel database

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomvan Bekijk bericht
Hallo,

ik ben bezig met heet creëren van een voorraad beheerssysteem ik zal eerst even proberen uit te leggen wat mijn gedachtes zijn van hoe het zou moeten.

-ik wil gebruik gaan maken van drie tabbladen namelijk: INKOOP, VERKOOP en VOORRAAD

-Iedere pallet krijgt bij inslag een identiek nummer volgnr. en informatie als artikelcodes, THT, locatie, gewicht, tarra, colli etc.

-Bij de verkoop was mijn plan om dan het identieke volg nummer te gebruiken om dat het van belang is dat zichtbaar is welk inkoop nummer (met bijbehorende informatie) er verkocht wordt. Van groot belang is dat er ook de mogelijkheid bestaat om dit in deelverkopen af te boeken bv. 800 kg word in 4x 200 kg verkocht.

-En nu komt het lastige ik zou hier graag op een of andere manier een soort actueel voorraad bestand van willen maken waar in alleen de daad werkelijke voorraad staat met bijbehorende actuele gewichten etc. en dus zonder de verkoop historie. wat dan ook nog eens automatisch tot stand komt zodat er geen kans is op menselijke fouten.

Ik heb al het een en ander geprobeerd met databases en vert.zoeken alleen loop elke keer wel ergens anders op vast.

Mocht er iemand zijn die weet wat ik bedoel en mij hierbij op weg kan helpen heel erg graag.

Met vriendelijke groet,

Tom
Hier ga je jezelf een hoop problemen op de hals halen want Excel is natuurlijk niet gemaakt om als database te gebruiken en zal je kilometers aan VBA code moeten schrijven. Daarvoor kan je beter Acces voor gebruiken maar dat is weer traag en log. Daarnaast krijg je elke keer problemen als er weer eens een nieuw office pakket geïnstalleerd moet worden. Ik adviseer je om zoiets te maken met een MS SQL expres server(gratis) en MS Visual studio expres ook gratis te downloaden.
Op die manier met MS Sql op een server geinstaleerd (kan een simpel pctje zijn) kan je het programma wat je maakt op diverse pc's instaleren en werkt iedereen met de zelfde data. Het is dan zelfs mogelijk om er via het internet mee te werken. Indien nodig kan ik je hiermee wel op weg helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2016, 13:16   #6
anoniem64074
Guest

Standaard

Je verhaal klinkt inderdaad logisch, je moet me wel even vertellen hoe of wat want ik heb hier nog nooit van gehoord.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2016, 13:37   #7
anoniem38560
Guest

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomvan Bekijk bericht
Je verhaal klinkt inderdaad logisch, je moet me wel even vertellen hoe of wat want ik heb hier nog nooit van gehoord.
Misschien kunnen we dan beter direct contact hebben daar dit iets teveel word voor een forum.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten