Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Providers

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 October 2007, 15:28   #1
anoniem23204
Guest

Thumbs down niet Slim

3 maanden geleden ben ik door KPN telefonisch benadert om Slim1000 voor de prijs van Slim500 aan te schaffen. Ik heb toe gehapt. Binnen een week de experiabox ontvangen, aangesloten volgens de handleiding, maar de lampjes voor telefoon gingen niet branden; halfuurtje aan de mobiel gehangen(à schandalige 50cent p/m). Hun technische dienst heeft toen van buiten af de software of de experiabox geinstalleerd: lampjes gingen branden en ik kon slim activeren.

Toen heb ik een tijd lang geen problemen gehad met internetten en bellen.
Maar nu, mijn pc kan geen contact meer maken met de experiabox. Gedacht dat het aan de vele virussen op mijn pc lag, met virusscanner ca.100 virussen verwijdert, resultaat 0.
Windows opnieuw geinstalleerd, maar de installatie van slim kan nog steeds de box niet vinden.
Zit nu te denken dat het aan mijn netwerkkaart ligt, maarja wat doe je daar aan?(SiS 900-based Advanced Ethernet Adapter, ingebouwd op moederbord)

mensen met dit probleem of mensen die sugesties hebben, ik hoor het graag! Voordat ik weer goud geld ga uitgeven aan de KPN-klachtenservice

Op andere forums gelezen dat er heel veel mensen met problemen zijn met oa. internet+bellen, experiabox en slechte klantenservice.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2007, 19:57   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Als jouw pc al ca. 100 virussen had dan was hij toch wel bijzonder slecht beschermd. Soms worden bij providers ook wel eens klanten afgesloten omdat ze teveel rotzooi op het internet gooien die veroorzaakt worden door virusinfecties (dus ze verspreiden zelf virussen). Daar moet je gewoon op letten.

Ik weet niet of KPN dat ook doet. Een nieuwe netwerkkaart kun je altijd proberen, voor 10 euro heb je al een netwerkkaartje en dat kun je gewoon in het pci slot inbouwen.
Liefst van tevoren even in de bios dan je interne netwerkkaart disablen (uitschakelen).
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2007, 23:38   #3
anoniem27519
Guest

Standaard

wat is dat nou voor kansloos advies?
hoe kun je op die summiere info baseren dat misschien zn netwerkkaart stuk is?

@ TS:
-heb je een pc of mac?
-welk besturingssysteem/welke versie?
-bedraad of draadloos aangesloten?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2007, 01:02   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

Wat is dit nu weer voor belachelijke opmerking.

Misschien moet je eerst eens leren lezen wat er staat want lezen blijkt ook moeilijk te zijn.
Er staat nergens dat ik van mening ben dat de kaart stuk zou zijn.
Blijkt ook duidelijk wel dat je me nog niet kent, dan is het verstandig dit soort onzinnige opmerkingen over mede-helpers achterwege te laten, zeker als je niet eens goed leest wat er staat.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2007, 01:13   #5
anoniem22021
Guest

Standaard

@BlackTiger,
Net zolas ik: Gewoon dat irritante ventje op je negeerlijst zetten. Zijn postings getuigen van een hoog "wannabee"-gehalte. De mensen die dit forum al langer bezoeken weten echt wel dat jij WEL weet waar je over praat.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2007, 01:16   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Nja, ik weet niet of hij irritant is, voor mij is hij ook nieuw en volgens mij haalt hij toch wel ergens een stukje kennis vandaan dus ik wil van mijn kant ook niet te snel oordelen.
Het kan zijn dat hij in dit forum een leuke hobby gevonden heeft en gewoon wat te impulsief aan het antwoorden is uit enthousiasme. Dus tot nu toe nog het voordeel van de twijfel alhier.
Maar bedankt voor de tip en de steun.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2007, 12:52   #7
anoniem16886
Guest

Standaard

Heb je al eens de stekker van de experia box uit het stopkontact gehaald en naar 1 á 2 minuten er weer ingestoken?
Even wachten tot alle lampjes weer branden en vervolgens controleren of internetten weer werkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2007, 20:42   #8
anoniem23204
Guest

Standaard

voor dat jullie deze topic hele maal vullen met op elkaar schelden, wil ik wel laten weten dat het probleem al verholpen is door 2 dingen te doen: Windows weer is lekker opnieuw installeren(en natuurlijk netwerkkaart-drivers installeren) en een harde reset van de experiabox.
greetz, crasher
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2007, 20:49   #9
anoniem14001
Guest

Standaard

mag ik de suggestie doen om een restore punt te maken nadat je alles hebt geinstalleerd? En een goede anti virus uiteraard..
Wat nog mooier zou zijn is een ( bijvoorbeeld ) ghost van je HD, als een virus dan je restore punten verknoeit kan je altijd even de ghost terugzetten.
De enige die ik zo even uit mn hoofd weet is is Nortom Ghost.. Ben de rest van de namen even kwijt, maar daar zullen de andere wel mee kunnen helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2007, 21:06   #10
SimonComfort
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Nja, ik weet niet of hij irritant is, voor mij is hij ook nieuw en volgens mij haalt hij toch wel ergens een stukje kennis vandaan dus ik wil van mijn kant ook niet te snel oordelen.
Het kan zijn dat hij in dit forum een leuke hobby gevonden heeft en gewoon wat te impulsief aan het antwoorden is uit enthousiasme. Dus tot nu toe nog het voordeel van de twijfel alhier.
Maar bedankt voor de tip en de steun.

Jij bent daadwerkelijk de meest eerlijke persoon op dit forum.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten